Gå til innhold

Nordmenn og fylla.

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hver gang jeg er ute og reiser,så tenker jeg at den første jeg ser som raver rundt er en nordmann(kvinner går under betegnelsen her).

Og hver bidige gang har jeg rett.

For all del,jeg er ikke totalavholds selv,og folk må gjerne drikke,feste og ha det gøy!Men nordmenn har ikke brems,de blir så fulle og drifter seg ut ved å mangle totalt dannelse.De er innpåslitne og uhøflige,og de havner ofte i bråk.Har reist utrolig mye,og sett det om og om igjen.Verst er menn,det må jeg bare få si.Og unge jenter som ikke tar vare på seg selv i det hele tatt,raver rundt og eier ikke selvrespekt i det hele tatt.

Nå drikker og fester andre folkeslag også,men de lager ikke bråk,de har det oftest bare trivelig.

Nå er svenske også litt på samme måte,de er minst likt overalt hvor jeg kommer.

Er jeg ute,så bann på at det enten kommer en nordmann eller svenske som ikke oppfører seg.

Det er flaut,og jeg snakker alltid mitt andre morsmål for å ikke bli tatt for å være norsk.

Mange liker nordmenn da,men ryktet er ikke særlig flatterende.En er kjent for null selvkontroll.

Hva bunner dette i egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norge har ikke drikkekultur.
Barn lærer ikke at man kan ta seg noen øl eller vin uten at det blir fylla av det.
De får ikke se alkohol engang før de blir tenåringer, og da skal de teste alt!
Barn lærer egentlig ingenting om rusmiddler, de lærer bare at det er farlig og fyfy

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Barn lærer ikke at man kan ta seg noen øl eller vin uten at det blir fylla av det.

Barn lærer egentlig ingenting om rusmiddler, de lærer bare at det er farlig og fyfy

Du sier noe!Uff,det er så trist for jeg elsker Norge,det er et vakkert land,og vi har det så ufattelig godt.Likevel oppfører en seg så forbaska dumt!

Er endel i Frankrike,og der er det vin fra lunsj:-)Barna er rundt og det er bare koselig fordi de drikker med måte og spiser mat også,en helt annen kultur!Det kan oppstå diskusjoner(franskmenn er verbale:-D),men det er sjelden krangler!De inkluderer på en fin måte,og barn er tilstede uten å bli traumatisert pga utidig drikking og tull.

Skrevet

Om du hadde reist veldig mye, så ville du også sett at nordmenn på ingen måte alltid er blant de verste. Jada, det er mye fyll blant nordmenn enkelte steder, men på andre typiske turiststeder så er f. eks. britene mye verre. 

På ikke typiske turiststeder rundt omkring i verden er dog ikke dette et stort problem. 

Anonymous poster hash: a1fc8...f00
  • Liker 2
Skrevet

Tror ikke jeg har vært i et eneste vestlig land der befolkningen ikke drikker seg drita, så at den norske drikkekulturen skal være så enestående stiller jeg meg noget tvilende til.

Anonymous poster hash: c0332...476
Skrevet

Det norske drikkekulturen er dritharry. Mange som drikker for å bli kanakas. De har ikke skjønt en dritt.

Samme gjelder briter og russere også. Og svensker. Du vil ikke møte på disse i syden (jeg drar ikke til syden pga håpløs drikkekultur)

Jeg er heldigvis oppvokst med at voksne tar ett glass vin til maten. Det var aldri fyll. Men det var alltid litt alkohol. Jeg har også bodd med en alkoholiker. Så jeg kjenner grensene godt på hva som er greit og ikke. Og nordmenn flest er harry når det gjelder alkohol.

Anonymous poster hash: 50f0a...05c

• Liker 1
Skrevet

Du sier noe!Uff,det er så trist for jeg elsker Norge,det er et vakkert land,og vi har det så ufattelig godt.Likevel oppfører en seg så forbaska dumt!

Er endel i Frankrike,og der er det vin fra lunsj:-)Barna er rundt og det er bare koselig fordi de drikker med måte og spiser mat også,en helt annen kultur!Det kan oppstå diskusjoner(franskmenn er verbale:-D),men det er sjelden krangler!De inkluderer på en fin måte,og barn er tilstede uten å bli traumatisert pga utidig drikking og tull.

I Frankrike er alkoholisme et enormt problem, samme er leverskade og selvmord i alkoholrus. I vinhovedstaden Bordeaux har de en vinselvmordsbro. Jeg ville vært nølende med å importere kontinentale alkoholvaner, både fra franske vindrankere og frokostøltyskere, for ikke å snakke om det de driver med i Finland og Russland. Den norske helgefylla er litt flau, men absolutt ikke noe verre enn alternativene.

• Liker 3
Skrevet

Har aldri sett fulle nordmenn på noen av plassene vi har vært i Italia eller Frankriket. Sett noen i Spania, sett vekk fra festeplassene. Er ikke enig med påstanden din. Mulig du bare reiser chartersteder?

Anonymous poster hash: 178f2...a0f

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Tror ikke jeg har vært i et eneste vestlig land der befolkningen ikke drikker seg drita, så at den norske drikkekulturen skal være så enestående stiller jeg meg noget tvilende til.

Anonymous poster hash: c0332...476

Jeg opplever det annerledes,da andre oppfører seg mer verdig enn nordmenn.Det er helt ok å drikke,men nordmenn har ikke brems,og de mister hodet.Har virkelig sett ubehagelig mye av det.Syns det er så utrolig dumt,for nordmenn er egentlig mer ålreite enn mange,sånn mer edru.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Om du hadde reist veldig mye, så ville du også sett at nordmenn på ingen måte alltid er blant de verste. Jada, det er mye fyll blant nordmenn enkelte steder, men på andre typiske turiststeder så er f. eks. britene mye verre.

På ikke typiske turiststeder rundt omkring i verden er dog ikke dette et stort problem.

Anonymous poster hash: a1fc8...f00

Dette er min erfaring.Du har en annen? Jo,briter kan de også,men nå er det det at nordmenn har mer empati enn mange andre,en er mindre fordomsfull og er ganske så tolerante ifh til andre folkeslag.Så ødelegger de det ved å være så utidige i fylla.

Skrevet

Du sier noe der

Onkelen min er fransk og søskenbarna mine er tvillinger på samme alder som meg. De fikk fransk drikkekultur inn i familien, noe som vi adopterte noe av. Det ble ett(kun ett lite glass for smakens skyld)  svært lite glass rødvin eller champagne på oss under store begivenheter sammen med familie og god mat, selv om vi kun var 14. 

Er nå 21 og både jeg, broren min og søskenbarna mine var aldri spesielt opptatt av eksprimentering med alkohol og kunne fint gå ut på fest uten å drikke.

Dette er basert på min familie og det kan selvsagt være andre utfall av en slik oppvekst, men poenget er at vi lærte at alkohol var noe man drakk blant annet under familiemiddager og store begivenheter for å kose seg, ikke for å bli sørpa full. 

Anonymous poster hash: a63c6...25a

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det norske drikkekulturen er dritharry. Mange som drikker for å bli kanakas. De har ikke skjønt en dritt.

Samme gjelder briter og russere også. Og svensker. Du vil ikke møte på disse i syden (jeg drar ikke til syden pga håpløs drikkekultur)

Jeg er heldigvis oppvokst med at voksne tar ett glass vin til maten. Det var aldri fyll. Men det var alltid litt alkohol. Jeg har også bodd med en alkoholiker. Så jeg kjenner grensene godt på hva som er greit og ikke. Og nordmenn flest er harry når det gjelder alkohol.

Anonymous poster hash: 50f0a...05c

Enig.Blir bare inderlig lei meg faktisk,for nordmenn er et hyggelig folkeslag sånn generellt.En får så utrolig dårlig rykte,det er så synd.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Har aldri sett fulle nordmenn på noen av plassene vi har vært i Italia eller Frankriket. Sett noen i Spania, sett vekk fra festeplassene. Er ikke enig med påstanden din. Mulig du bare reiser chartersteder?

Anonymous poster hash: 178f2...a0f

Hehe,nei,jeg har aldri reist det.Er ikke i det såkalte Syden heller(kjørt gjennom og har vært der,men fåtall ganger).

Skrevet

Enig.Blir bare inderlig lei meg faktisk,for nordmenn er et hyggelig folkeslag sånn generellt.En får så utrolig dårlig rykte,det er så synd.

Det er litt det. Den norske drikkekulturen er harry og flau, men faktisk mindre farlige enn bl.a. den franske.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Du sier noe der

Onkelen min er fransk og søskenbarna mine er tvillinger på samme alder som meg. De fikk fransk drikkekultur inn i familien, noe som vi adopterte noe av. Det ble ett(kun ett lite glass for smakens skyld) svært lite glass rødvin eller champagne på oss under store begivenheter sammen med familie og god mat, selv om vi kun var 14.

Er nå 21 og både jeg, broren min og søskenbarna mine var aldri spesielt opptatt av eksprimentering med alkohol og kunne fint gå ut på fest uten å drikke.

Dette er basert på min familie og det kan selvsagt være andre utfall av en slik oppvekst, men poenget er at vi lærte at alkohol var noe man drakk blant annet under familiemiddager og store begivenheter for å kose seg, ikke for å bli sørpa full.

Anonymous poster hash: a63c6...25a

Nettopp.Det skal være hygge og kos.Da er det bare fint og sosialt.

Vet ikke om det kommer av at en har sånn litt innadvendt personlighet i Norge,og har så strenge grenser,og alle er redd for rykter og hva naboen skal si.Så tar en det helt ut på reiser.Skulle ønske en kunne være mer avslappet.

Gjest Blomsterert
Skrevet

I Frankrike er alkoholisme et enormt problem, samme er leverskade og selvmord i alkoholrus. I vinhovedstaden Bordeaux har de en vinselvmordsbro. Jeg ville vært nølende med å importere kontinentale alkoholvaner, både fra franske vindrankere og frokostøltyskere, for ikke å snakke om det de driver med i Finland og Russland. Den norske helgefylla er litt flau, men absolutt ikke noe verre enn alternativene.

Du har et poeng.Finner er nesten helt håpløse,og i Finland er 90%av hva politiet må håndtere,alkoholbasert,det er drøyt.Likevel opplever jeg de ikke sånn utenlands,de er ikke uhyggelige,og et sjenerøst folk.

Det som jeg syns er så trist er at nordmenn egentlig er godt likt over alt,men blir ledd av pga fylla.Det er flaut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...