AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Okei, dette er 5 gangen på noen måneder at varmtvannet bare forsvinner mens jeg står i dusjen. Nok en gang står jeg med shampoo i håret og såpe i skrittet, uten å få skylt meg. Så fort vannet forsvinner blir det ISKALDT og umulig å dusje i. Hvorfor forsvinner bare varmtvannet? Jeg har en stor tank, og jeg skal kunne stå i dusjen i flere timer uten at jeg går tom for varmt vann. Kan det være en slags sperre på den? Jeg dusjet kanskje i 15 minutter nå før det ble kaldt. Forstår ingenting. Vannet forsvinner ellers også. På både kjøkkenet og badet.Anonymous poster hash: d25a9...ecb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Okei, dette er 5 gangen på noen måneder at varmtvannet bare forsvinner mens jeg står i dusjen. Nok en gang står jeg med shampoo i håret og såpe i skrittet, uten å få skylt meg. Så fort vannet forsvinner blir det ISKALDT og umulig å dusje i. Hvorfor forsvinner bare varmtvannet? Jeg har en stor tank, og jeg skal kunne stå i dusjen i flere timer uten at jeg går tom for varmt vann. Kan det være en slags sperre på den? Jeg dusjet kanskje i 15 minutter nå før det ble kaldt. Forstår ingenting. Vannet forsvinner ellers også. På både kjøkkenet og badet.Anonymous poster hash: d25a9...ecb 15 minutter er ganske lenge i en dusj. Jeg er temmelig sikker på at tanken din ikke takler mer. Vi har en mellomstor tank, den takler nok litt mer, men å dusje i timesvis er det ingen tanker som takler. Er den gammel? Anonymous poster hash: e5a02...1c1 5
Belima Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Kanskje tanken er for lavt innstilt på grader. I min forrige leilighet så sto tanken på 50 gr og den ble fort tom da jed dusjet. Sjekk innstillingen på den. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 5 minutters dusj med vanlig dusj bruker omtrent 100 liter vann 5 minutters dusj med sparedusj bruker omtrent 50 liter vann Kanskje sparedusj hadde vært løsningen. Anonymous poster hash: 507e6...8ed
-ssi Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Problemet er nok at når du dusjer og bruker varmtvann blir tanken fyllt opp med tilsvarende mengde kaldt vann, og dette blir ikke varmet opp fort nok. Er det en bryter til tanken (termostat eller 1-2-3-bryter)? Prøv å øke temperaturen eller sette bryteren på 3. Jeg klarte meg helt fint med en liten varmtvannstank plassert i kjøkkenbenken, men den stod alltid på 3 når jeg var hjemme. Du bruker ikke 3 ganger så mye strøm om bryteren står på 3... Det går faktisk mer strøm om den står på 1 og skal varme opp en stor tank. Men som andre her sier, 15 minutter i dusjen er ganske lenge.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 5 minutters dusj med vanlig dusj bruker omtrent 100 liter vann 5 minutters dusj med sparedusj bruker omtrent 50 liter vann Kanskje sparedusj hadde vært løsningen. Anonymous poster hash: 507e6...8ed Ja nettopp, da vil 15 minutter tilsvare 300 liter, som er av de største tankene på markedet til privatbolig. Folk tenker ikke over at de står lenge i dusjen. Her har vi 200 liter, og det går ikke at en står i dusjen lenge av gangen.. Anonymous poster hash: e5a02...1c1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Ja nettopp, da vil 15 minutter tilsvare 300 liter, som er av de største tankene på markedet til privatbolig. Folk tenker ikke over at de står lenge i dusjen. Her har vi 200 liter, og det går ikke at en står i dusjen lenge av gangen.. Anonymous poster hash: e5a02...1c1 Varmtvannsberederen holder en mye høyere temperatur enn det man vanligvis dusjer i. Det varme vannet fra varmtvannsberederen blir blandet med kaldt vann før det når deg, derfor kan man ikke regne slik du har gjort. Til TS: kan det være et problem med blandebatteriet? Jeg har dusjet en varmtvannsbereder tom mange ganger, men det har aldri gått fra godt og varmt til iskaldt fra det ene øyeblikket til det andre Anonymous poster hash: 75e39...907 4
Birdo Skrevet 1. september 2015 #8 Skrevet 1. september 2015 Herlighet da, vi dusjer begge lenge av ganger her i huset. Mannen min sovna i dusjen en gang, to timer lå han der og det var fortsatt lunka når jeg vekka han.. Hvor varmt har dere det egentlig, siden tanken deres blir tom av 10 min med dusj? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå