Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært plaget med kviser, selv ikke i de hormonelle tenåra. Men før jul i fjor fikk jeg et utbrudd, og straks det begynte å gi seg, så begynte et nytt og sånn har det fortsatt. Så jeg har mer kviser nå som 30 åring enn jeg hadde som fjortis... Jeg er ikke gravid forøvrig.

Begynte å prøve diverse rense-produkter som jeg aldri har hatt behov for før, men de gjør absolutt nada forskjell. Har prøvd MD formulation(den var desidert verst), Garnier pure 3 in 1, So totally clean, Ole henriksen foaming cleanser, Clarins cleansingmilk for nomral/tørr hud, også prøvd den for kombinasjonshud(pittelitt usikker på hudtype, men antakelig kombinert), nå bruker jeg en fra shiseido pureness foaming cleansing fluid. Brukte opp 1-2 flasker før jeg hoppet på neste, avhengig av hvor stor flasken var/hvor drøy de var i bruk.

Bruker omtrent ikke sminke på huden, men så meg nødt til å finne en concealer med alle utbruddene. Denne fjerner jeg straks jeg kommer hjem og vet jeg ikke skal ut mer. Bruker en fuktighetskrem for tørr hud jeg har brukt i mange år.

Hjelp meg, vær så snill, jeg ser ikke ut...

Anonymous poster hash: fc401...38c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til hudlege... Dette høres ut som mer komplekse saker enn hudpleie kan fikse.

Skrevet

Ta en tur til hudlege... Dette høres ut som mer komplekse saker enn hudpleie kan fikse.

Det har jeg prøvd før, for noe mye mer alvorlig, men hele greia endte med at jeg stod 6mnd i kø for å få saken behandlet og de konkluderte med at jeg ikke fikk komme.

Men broren min var kjempeplaget med kviser brukte en rens kjøpt på vanlig matbutikk, og den fungerte utmerket på ham. Har prøvd den og men den var for sterk for min hud:\

Skrevet

Jeg har også problemer med tidvise kjempeutbrudd av kviser, skikkelig betente fæle saker. Jeg får det mest på overkroppen, ikke det verste i ansiktet. Jeg kontaktet legen min da det var så gale at jeg ikke kunne gå i bikini eller sove om natten (vondt på ryggen pga alle byllene)

Han sa det er huden som på en måte "smitter" seg selv videre når det kommer et par kviser, og eg fikk resept på ery-max. Det er en form for antibiotika som virker på selve huden,det har hjulpet meg ENORMT. Nå tar jeg det bare ved behov, dvs hvis jeg merker at et nytt kraftig utbrudd kommer. Ta kontakt med legen din,er mitt råd ☺

Skrevet

Ta kontakt med legen, så finner de ut av noe. Det er så kjipt med kviser! :-( I feel you!!

Skrevet

jeg er som deg. få kviser i tenårene men når jeg var 26år fikk jeg store vonde kviser på ryggen. gikk til legen g fikk en antibiotikakur som jeg skulle gå på i 1mnd. dette er 1 år siden og har ikke fått noe særlig med kviser igjen. så klart en og annen men sjelden! :)

Anonymous poster hash: 4b07e...1fd
Skrevet

Jeg har også problemer med tidvise kjempeutbrudd av kviser, skikkelig betente fæle saker. Jeg får det mest på overkroppen, ikke det verste i ansiktet. Jeg kontaktet legen min da det var så gale at jeg ikke kunne gå i bikini eller sove om natten (vondt på ryggen pga alle byllene)

Han sa det er huden som på en måte "smitter" seg selv videre når det kommer et par kviser, og eg fikk resept på ery-max. Det er en form for antibiotika som virker på selve huden,det har hjulpet meg ENORMT. Nå tar jeg det bare ved behov, dvs hvis jeg merker at et nytt kraftig utbrudd kommer. Ta kontakt med legen din,er mitt råd ☺

jeg er som deg. få kviser i tenårene men når jeg var 26år fikk jeg store vonde kviser på ryggen. gikk til legen g fikk en antibiotikakur som jeg skulle gå på i 1mnd. dette er 1 år siden og har ikke fått noe særlig med kviser igjen. så klart en og annen men sjelden! :)

Anonymous poster hash: 4b07e...1fd

Huff høres vondt ut:S Takk for tips! Høres litt overdrevent ut å må ty til antibiotika pga. kviser da:P Men Ery-max er jeg sterkt allergisk mot så håper det finnes flere typer om jeg virkelig må ty til antibiotika. Tenker jeg prøver å bruke opp den rensen jeg alt har i alle fall først. Så får jeg vurdere legen:\

Skrevet

Opplevde nesten det samme. Fikk påvist rosacea p&p  og all skrubbing og sterke saker har gjort alt mye verre. Få henvisning til hudlege er mitt råd. Hadde antagelig selv vært mye finere i huden om jeg hadde fått meg dit tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...