Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør man oppleve i Berlin? Hva rekker man i løpet av tre-fire dager?

Hvor bør man spise? Er det områder man helst ikke bør oppsøke eller bo på hotell?

Takker for alle svar:)

Anonymous poster hash: 8efe6...356

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tips?

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Berlinmuren, Checkpoint Charlie, Dyrehagen, Brandenburger Tor, KaDeWe, Kurfürstendamm er det jeg kommer på som er verdt å få med seg :)

Da jeg bodde i Wien bodde jeg på et fint og veldig rimelig hotell som lå rett ved Kurfurstendamm, men jeg husker ikke hva det heter, dessverre.

Skrevet

Takk! :)

Hvordan er området ved Kurfurstendamm? Enkelt å komme seg rundt til andre steder? Butikker, spisesteder?

Skrevet

Henger meg på denne!

Anonymous poster hash: fd222...e5a
Skrevet

Kjøp billett til metroen! Veldig bra utbygd kollektivtransport. Området rundt Alexanderplatz, gå langs elven. Jeg har bodd rett ved Ku'damm og ved Alexanderplatz og begge deler var ganske ideelt. Hvis du ikke har vært der før anbefaler jeg faktisk å ta en slik sightseeing buss, så kan dere få litt oversikt.

Det er og bra shopping i Ku'damm og området nord/nord-vest for Alexplz. 

Har aldri tenkt over at det er steder jeg ville unngått. Det eneste er jo som i alle andre store byer: pass litt ekstra på veska når det er mye folk.

Skrevet

Unngå den industrielle delen, man finner en del shady folk der. Av og til noen hipstere også da.

Anonymous poster hash: e83e5...da3

Skrevet

Les litt om de forskjellige bydelene, og velg den som appellerer til deg!

Sist vi var der, bodde vi i Friedrichshain. Vi liker den laid back-pregede atmosfæren der, mange kunstnere/musikere å sjekke ut (gallerier/konserter), og en haug med spennende puber. Vi dro rundt med offentlig transport til andre bydeler om dagen for sightseeing og shopping, om kveldene prøvde vi ut pubene og spisestedene i "vår" bydel, ved hotellet.

Neste gang blir det kanskje en annen bydel - selv om vi var veldig fornøyd med hotellet og bydelen "vår", og kanskje kommer til å dra tilbake dit igjen.....

Anonymous poster hash: 8cf46...f76
  • 3 uker senere...
Skrevet

Kona og jeg var i Berlin for noen år siden og jeg har lagt ut et reisebrev på http://gardkarlsen.com/Berlin_Germany_trip_report.htm- kanskje du kan finne noen gode tips der. Noe av det festligste vi gjorde var å kjøre rundt i byen i en gammel Trabant bil :-) Sjekk reisebrevet og ta kontakt hvis du har noen spørsmål. God tur!

Skrevet

Fra alexander platz kan du gå opp i tårnet, og der er det en kjempefin restaurant :) kan være lang kø for å komme opp i tårnet, vet ikke hvordan det er nå etter sommersesongen, men jeg var der i april og da var det 4 timer venting. Men det står på storskjerm hva som er forventet ventetid, så vi gikk en tur på kjøpesenteret rett ved :) KaDeWe er forøvrig det beste kjøpesenteret :) vi lå rett ved KaDeWe, som ligger ved bydelen kufurstendamm

Skrevet

Hva liker du å gjøre, hva er du interessert i?

Berlin er en kjempefin by, med mye å by på. 

Muren er et must, syns jeg. Dra til Bernauer strasse og se Gedenkstatte Berliner Mauer. Dra gjerne innom Potzdamer platz også. Anbefaler "Bokbrenningsmonumentet" på Babel Platz (like ved Unter den Linden) - det gjorde veldig inntrykk på meg. Likte også DDR-museet. Riksdagen er interessant, men ofte veldig lang kø. 

Shopping? KaDeWe er veldig bra - spesielt matetasjen. Kurfurstendamm har masse butikker, det samme på Alexanderplatz. Glad i loppemarked? Finnes flere i Berlin hver helg. 

Lett å komme seg rundt med U-bahn og S-bahn. Tur på elva er også fint.

Sist jeg var i Berlin bodde jeg i Prenzlauer Berg. Fint og rolig område med mange småbutikker og koselige spisesteder. Kan anbefale frokost på Anna Blume! :)

Anonymous poster hash: 1b106...f33
Skrevet

Takk! :)

Hvordan er området ved Kurfurstendamm? Enkelt å komme seg rundt til andre steder? Butikker, spisesteder?

Jeg bor i Berlin, ikke bor rundt kufurstendamm.. det er der alle turister henger. Jeg anbefaler deg å finne et sted å bo i prenzlauer berg (hvis du liker det litt rolig men samtidig hipt), Friedrichshain (hvis du liker å feste), Kreuzberg (hvis du liker fest, alternativt og kunst) Neu colln (hvis du liker mye støy, mange forkjsellige kulturer, fest). 

Anonymous poster hash: b8b04...fea

Skrevet

Kan legge til at schoenerberg også er veldig fint, men det kan kanskje være litt kjedelig som turist :)

Anonymous poster hash: b8b04...fea
Skrevet
  • Alexander Platz: Fint sted med mye spennende butikker, kjøpesenter og ikke langt unna Museumsinsel.
  • KaDeWe-senteret. Synes dette er et dyrt område, men har du nok av penger: kjør på!
  • Bradenburger Tor
  • Ta metroen rundt og bare gå rundt i gatene.
  • Friedrichshain

For en som aldri har vært i Berlin anbefaler jeg å bo i nærheten av Alexander Platz.

Skrevet

Berlinmuren, Checkpoint Charlie, Dyrehagen, Brandenburger Tor, KaDeWe, Kurfürstendamm er det jeg kommer på som er verdt å få med seg :)

Da jeg bodde i Wien bodde jeg på et fint og veldig rimelig hotell som lå rett ved Kurfurstendamm, men jeg husker ikke hva det heter, dessverre.

enig. en kjempe fin by.

Anonymous poster hash: af965...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...