AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Noen som vet hvilket dyr dette er? Fant skallen (har ikke rørt den) ute i skogen når jeg gikk tur i dag. (Mod: 1. JEG har tatt bildet, ingen fare for kopirett 2. jeg visste ikke hvilken kategori, det finnes liksom ikke noe natur-kategori, og "hage" var ikke helt riktig det heller...) Anonymous poster hash: 7f2f6...73c
WubWub Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Det finnes en natur kategori. "Vitenskap, historie, natur og miljø"
Minya Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 En eller annen form for større planteeter med horn, kan det se ut som.
Gjest Evans Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 (endret) Ut fra min søking på nett syns jeg det ser mer ut som kuskalle enn elgskalle. Hvis du ser på geviret til elgen har den "stoppere" mot hodeskallen, det ser det ikke ut som dette dyret hadde. Men det kan jo hende at disse "stopperne" blir laget når de stiller ut hodet til elgen med gevir (slike bilder jeg så på). Endret 31. august 2015 av Evans
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Hum, her er et bilde fra litt nærmere. Det er bare de to bildene jeg fikk tatt. Anonymous poster hash: 7f2f6...73c
Gjest Evans Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 (endret) Pelsen som ligger opp på hører til, ikke sant? Nå kan det være bildet, men jeg syns pelsen ser rødlig ut? Elgen er vel mer brun/grå i pelsen, og med mer stitte hår. Endret 31. august 2015 av Evans
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Ut fra min søking på nett syns jeg det ser mer ut som kuskalle enn elgskalle. Hvis du ser på geviret til elgen har den "stoppere" mot hodeskallen, det ser det ikke ut som dette dyret hadde. Men det kan jo hende at disse "stopperne" blir laget når de stiller ut hodet til elgen med gevir (slike bilder jeg så på). Jo, begynt å google nå når du satte meg på ideen. Jeg gikk i fire og en halv time, så ikke sånn kjempeklar i hodet. Men dette var jaggu ikke lett. Pelsdotten lå oppå når jeg tok bilde. Det er i et område hvor det omtrent aldri ferdes noen (så sjelden at det ferdes noen der at det lå et uoppakket jakttårn på en plass der, som i, må har ligget der minst noen år. (Pappen var nok så smuldret fra hverandre, men jeg fikk tydet teksten, stusset veldig over hva det var frem til jeg fikk til å lese teksten). Anonymous poster hash: 7f2f6...73c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Hmmm... Dette er visst nok en elge-skalle: http://1.bp.blogspot.com/_upD3Mz24e4k/TLQ2AwTnUAI/AAAAAAAAChg/3McpGLKt0yc/s1600/skalle+av+elg.jpg Anonymous poster hash: 7f2f6...73c
Gjest Evans Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Hmmm... Dette er visst nok en elge-skalle: http://1.bp.blogspot.com/_upD3Mz24e4k/TLQ2AwTnUAI/AAAAAAAAChg/3McpGLKt0yc/s1600/skalle+av+elg.jpg Anonymous poster hash: 7f2f6...73c Den ligna jo ganske mye på den du fant! Men er geviret kuttet av? På den du har så ser det ut som de bare har forsvunnet...?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #10 Skrevet 31. august 2015 Den ligna jo ganske mye på den du fant! Men er geviret kuttet av? På den du har så ser det ut som de bare har forsvunnet...? Ja, jeg aner ikke hva som er skjedd med gevirene på den jeg fant. Eller hvorfor det bare var en elgeskalle (?) og ikke noen flere ben. Ingen kropp, ingenting annet. Bare en skalle. Anonymous poster hash: 7f2f6...73c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #11 Skrevet 31. august 2015 Åh, gevirene på den jeg fant bilde til er nok kuttet av for at noen skulle ha på veggen Anonymous poster hash: 7f2f6...73c
Gjest Evans Skrevet 31. august 2015 #12 Skrevet 31. august 2015 Ja, jeg aner ikke hva som er skjedd med gevirene på den jeg fant. Eller hvorfor det bare var en elgeskalle (?) og ikke noen flere ben. Ingen kropp, ingenting annet. Bare en skalle. Anonymous poster hash: 7f2f6...73c Hm... Det kan jo være at et rovdyr har tatt kua/elgen og spist deler av den ett sted og resten ett annet sted? Eller noen som rett og slett har kastet hodet ute i skogen? Kanskje noen av jegerne skøyt ei ku i stede for en elg, og ville skjule det og kvittet seg med kroppen og lot hodet ligge? Eller at noen har drevet med noe hokuspokkus-offer-greier Jeg stemmer litt for ku (ikke elgku ) altså! Spennende! Håper du kan finne ut av det, eller at det kommer noen inn i tråden som har veldig god peiling!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #13 Skrevet 1. september 2015 Vil tro dette er en ku. Elgen slipper geviret. Som det ene bildet over her av en elgskalle, så kan det se ut som hornene er kappet av. De er ikke det. De har bare et naturlig "skjøte" for nye horn. Kua har permanente horn. Her ser du en elgskalle, med dette "skjøtet" ved hornskiftingen. Og om du ser på vinkelen på hornene også, så er nok dette en ku. På kuer hender det man fjerner hornene også. Så på hodeskallen du fant så ser det ut som ytre påvirkning for å få av hornene. Anonymous poster hash: ade5c...09d
Gjest Evans Skrevet 1. september 2015 #14 Skrevet 1. september 2015 Vil tro dette er en ku. Elgen slipper geviret. Som det ene bildet over her av en elgskalle, så kan det se ut som hornene er kappet av. De er ikke det. De har bare et naturlig "skjøte" for nye horn. Kua har permanente horn. Her ser du en elgskalle, med dette "skjøtet" ved hornskiftingen. Og om du ser på vinkelen på hornene også, så er nok dette en ku. På kuer hender det man fjerner hornene også. Så på hodeskallen du fant så ser det ut som ytre påvirkning for å få av hornene. Anonymous poster hash: ade5c...09d Så de "stopperne" jeg snakket om er "skjøtet"? Jeg er enig i at det ser ut som hornene på bilde til TS har forvitret eller noe i den duren.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #15 Skrevet 1. september 2015 Det er en elg:). Parietalbeinet på en kuskalle stopper rett bakom hornene og er ikke like spiss som på bildene, her går den mye lengere bakover og er veldig smal helt bakerst, sånn som på elgen:) Anonymous poster hash: 62d3f...010 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #16 Skrevet 1. september 2015 Tipser om at elgkua ikke har gevir Anonymous poster hash: 5d257...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå