labine Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Hei Jeg er helt fersk som hundeeier, mannen min er vokst opp med hund. Jeg lurer på en ting i forhold til innkalling, vil det fungere å bruke to forskjellige kommandoer på innkalling? Oppdretter begynte litt med innkalling ved å plystre og jeg vil tro at det er det som fungerer best på jakt. Jeg klarer ikke å plystre og det er heller ikke jeg som skal jakte med ham. Vil hunden skjønne greit at han skal komme både når det plystres og når det ropes kom? Bør da mannen min konsekvent bruke plystring og jeg roping? Sorry at jeg spør dumt men jeg vil heller spørre dumt enn å gjøre ting som er helt bak mål...
Tabris Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Ja, det vil gå helt fint. Bare det trenes inn som en kommando. 1
The Kitten Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Det var forøvrig ikke et dumt spørsmål. 1
skruf Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Her lyster iallefall bikkja både mannen og meg selv om han plyster jeg jeg roper på henne (får ikke til å plystre høyt....).. Likedan så har vi av en eller annen grunn klart å fått til to forskjellige kommandoer når hun skal legge seg ned. Han sier "dekk" og jeg sier "legg seg". Hun lystrer begge. Dog, hvis jeg prøver meg på å si "dekk" så står hun bare å ser dumt på meg Jentungen vår sier også "legg seg", og da hører bikkja også etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå