Gå til innhold

Hvordan ta vare på støvlettene best mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lenger siden jeg kjøpte meg støvletter, men jeg syns de allerede er skrukkete og har striper og småskader her og der.. bortsett fra å impregnere dem, hvordan kan jeg ta vare på dem best mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja lurer litt selv på det der... Spesielt de litt billige jeg har kjøpt blir fort skrukkete og stygge. Når jeg bodde hjemme hadde pappa en boks med noe som ligna på voks. Dette smurte vi på alt av sko vi brukte ute i snø og regn, og det funka kjempe bra. Kanskje noen vet hvor man får kjøpt sånt no, for det var kjempe bra hvertfall.

Skrevet

I tillegg til å impregnere er det bare å pusse med skokrem sånn at skinnet får næring.

Er det semskede støvletter, finnes skokrem spesielt til den type skinn.

Den boksen med voks som du snakker om er nok det samme som impregnering, bare at det er i boks og ikke sprayboks.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte en boks med Dr.Martens voks på Euro sko i dag. Den funker veldig bra :)

(Den kan brukes på andre sko selvom den er mest beregna på Dm sko) Den koster 50 kr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Den DM voksen gjør skoa mykere samt beskytter mot regn og annet.

Skrevet

Den voksen var kanskje minkolje? Veldig fett og mye bedre enn sånn sprayimpregnering. Og nå er jeg ikke helt sikker, men mener at sånn sprayimpregnering inneholder silikon og at det er uheldig for 'sydde' sko. Altså sko med synlig søm og som ikke er limt. Jeg vet særs lite om sko, men på mine M77 (forsvarets marsjstøvler - undervurderte som vintersko) er det uheldig med sprayimpregnering. Gjelder vel på Dr. Martens og vil jeg tro. Også holder oljen (som er mer som en myk voks) skinnet mykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...