AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Hvor mye og hva betaler dere av boutgifter? Anonymous poster hash: 921cd...a92
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 50% av rentene på lånet og 50% av fellesutgiftene til leiligheten. Det er ca 4000. Så deler vi ellers alt likt, slik som mat, strøm, internett etc... Anonymous poster hash: 4da57...040
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Hvor mye og hva betaler dere av boutgifter?Anonymous poster hash: 921cd...a92 Dama betaler 3500. Det dekker halvparten av alle felles utgifter som nett, strøm, avgifter og litt til felles mat. Hun bidrar ellers med mat når hun kan. 3500 inkludert litt mat og strøm er under 50% av tilsvarende kostnader om hun bodde på hybel, og omtrent 66% av det jeg kunne leid ut rommet for. Anonymous poster hash: ed58d...3ff
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Dama betaler 3500. Det dekker halvparten av alle felles utgifter som nett, strøm, avgifter og litt til felles mat. Hun bidrar ellers med mat når hun kan. 3500 inkludert litt mat og strøm er under 50% av tilsvarende kostnader om hun bodde på hybel, og omtrent 66% av det jeg kunne leid ut rommet for.Anonymous poster hash: ed58d...3ff Har hun sitt eget rom (hybel)? Anonymous poster hash: 55771...7ae
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Ingenting. Han ville heller jeg skulle spare pengene og heller betale på fellesutgifter slik at vi kunne kjøpe hus. Betalte ca 50/50 for mat, strøm, tv osv. Vi har hus idag. Anonymous poster hash: 41715...4be
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Har hun sitt eget rom (hybel)?Anonymous poster hash: 55771...7ae Nei, men hun hadde kunnet disponere det om hun hadde ønsket. I realiteten er det hun som råder over det som nå er vårt felles soverom og det andre har vært brukt til lager, gjesterom og kontor før vi fikk barn. Poenget er uansett at leiligheten er så liten at det å leie ut dette rommet ikke hadde vært aktuelt (det ble leid ut før hun flyttet inn). Ideelt sett hadde vi kjøpt noe større sammen, men hennes økonomi (studier) og usikkerhet rundt hvor vi skal bo i fremtiden setter foreløpig en stopper for det. Anonymous poster hash: ed58d...3ff
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Samboeren min betaler kun 2000 for mat. Alt annet betaler jeg.Anonymous poster hash: 7807e...5b2
Mekl Skrevet 2. september 2015 #8 Skrevet 2. september 2015 Jeg flyttet sammen med en mann for noen måneder siden i huset han eier. Vi spleiser på utgifter som vann, strøm osv, men så lenge han er eier av huset betaler ikke jeg noe på hans lån, eventuell oppussing etc. Det jeg sparer på å bo leiefritt setter jeg av til sparing for egenkapital for lån så at jeg etterhvert kan kjøpe eiendom til utleie, slik at jeg også får investert. Eventuelt kommer vi til å kjøpe et nytt hus sammen lenger frem.
Hedda-78 Skrevet 2. september 2015 #9 Skrevet 2. september 2015 Jeg flyttet sammen med en mann for noen måneder siden i huset han eier. Vi spleiser på utgifter som vann, strøm osv, men så lenge han er eier av huset betaler ikke jeg noe på hans lån, eventuell oppussing etc. Det jeg sparer på å bo leiefritt setter jeg av til sparing for egenkapital for lån så at jeg etterhvert kan kjøpe eiendom til utleie, slik at jeg også får investert. Eventuelt kommer vi til å kjøpe et nytt hus sammen lenger frem. Slik gjorde vi det også. Han eide hele leiligheten, og hadde naturligvis rett på hele gevinsten når vi skulle selge den. Så oppussing/reparasjoner som ville påvirke verdien av leiligheten betalte han. Så vi spleiset på nye møbler, men maling og ny kran betalte han. Vann, strøm, kommunale utgifter, mat og alt slikt delte vi på, naturligvis.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #10 Skrevet 2. september 2015 Her har jeg en totalkostnad på leiligheten på ca 11.500-12.000 for lån, rente og fellesutgifter. Han betaler 4000, og ettersom det ene lånet er avdragsfritt bidrar han dermed ikke på nedbetaling av lån, kun renter og felles. I tillegg betaler han ca halvparten av strømmen. Jeg står for internett. Anonymous poster hash: 6aa6c...900
Gjest Wei Wei Skrevet 2. september 2015 #11 Skrevet 2. september 2015 (endret) Hvor mye og hva betaler dere av boutgifter? Anonymous poster hash: 921cd...a92 Jeg eier. Ba ham betale fellesutgiftene på 2 700 kr. Jeg betaler for strøm, nettleie, innboforsikring, treningsavgiften hans, internet, tv, vann og avløp = ca. 2300 kr. Han har inger eierandel, så han har ikke noe med boligutgiftene som lån og oppussing. Funker fint for oss. Neste bolig skal vi kjøpe sammen. Endret 3. september 2015 av Wei Wei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå