Teardrop Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Holdet meg for det meste unna alt jeg vet det er melk og laktose i. Allilevel blir jg dårlig i magen. Hva er ingredienser laktose kan gjemme seg under?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 laktose er jo det som er i melk. så om det er melk i produktet så kan du reagere på det. har laktoseallergi selv men jeg kan spise en del som det er melk i som feks sjokolade, mens andre jeg kjenner ikke kan. du må bare kunne ut produkter du reagerer på Anonymous poster hash: b1948...28f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Melk, melkeprotein, myse, laktose, smør(?) Anonymous poster hash: 75bc1...c6a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Melk, melkeprotein, myse, laktose, smør(?) Anonymous poster hash: 75bc1...c6a casein også forresten Anonymous poster hash: 75bc1...c6a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Laktose er melkesukker. Du kan enten reagere på laktosen i melka eller på proteinene. Er du allergitestet? Anonymous poster hash: c878e...21c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Laktose er melkesukker. Du kan enten reagere på laktosen i melka eller på proteinene. Er du allergitestet? Anonymous poster hash: c878e...21c Alternativt på både laktose og proteiner. Anonymous poster hash: c878e...21c 1
Teardrop Skrevet 31. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2015 Jeg vet synonymer for melk. Lurer på dor laktose! Det er forresten litt feil det du sier, laktose er melkesukkeret! Tar de bort dette blir produkter laktosefri eller laktoseredusert. Det er fortsatt MELK i de laktosefrie produktene. Jeg trenger å vite hva laktose kan stå som på innholdsfortegnelser...
Minya Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Laktose har ikke så mange synonymer, som oftest brukes melkesukker eller bare den begredelige betegnelsen "karbohydrater". Men det kan også hende at du reagerer på andre ting enn bare laktose, selv om du ikke har fått det stadfestet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå