Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i andre prøveperiode og begynte med eggløsningstester. Jobber turnus og det er vanskelig å få til regelmessig sex, så jeg tenkte det kunne være greit å vite når vi "måtte gjøre en innsats" for å få det til.

Har testet hver dag og etterhvert forsøkt ulike tider på dagen. Er nå på syklusdag 15 og streken er like svak som den har vært hele tiden. Nå angrer jeg på at jeg begynte, og føler hele spenningen har forsvunnet. Jeg likte å kjenne på falske symptomer og å håpe på graviditet sist pp, men nå er jeg bare motløs.

Har hatt bekkeninfeksjon og er redd for tette eggledere, men har aldri vært redd for manglende eggløsning, før nå. Jaja... Måtte bare dele min frustrasjon med noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle slår ut på testene. Selv tar jeg tester og på disse slår jeg bare litt ut i fasen hvor jeg er ekstra fruktbar. Jeg slår ikke sterkt ut, men jeg får allikevel eggløsning. Derfor har jeg tempet i tillegg, og denne viser at jeg er fruktbar. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

jeg slår heller ikke ut på testene, jeg har bare sluttet med de, og sørger bare for regelmessig kosetid m mannen :) 

Skrevet

Det er jo en trøst å høre at det gjelder flere, men en mager trøst da, siden ingen av dere heller har blitt gravide enda 😂 (ikke helt sikkert i alle fall). Neida... Tror jeg bare får slutte med de jeg også. Folk har jo blitt gravide til alle tide før testenes tid.

Skrevet

Jeg tror man fortsatt får utslag på EL-test med tette eggledere.

Har du regelmessig mens?

Tar du test om ettermiddagen? Passer du på å drikke lite før du tar den?

Mine tester ble heller aldri positive, men de ble sterkere rundt eggløsning. Jeg er gravid.

Anonymous poster hash: bfeaa...2fe

Skrevet

Hvor lang syklus har du? Har du nettopp sluttet med hormonprevensjon? Er jo ikke sikkert du har rukket å få EL denne syklusen ennå.

Skrevet

Jeg fikk aldri positiv test, men gravid ble jeg.

Anonymous poster hash: 93e47...194

Skrevet

Fikk aldri positiv test. Ble gravid.

Anonymous poster hash: cca05...ad8

Skrevet

Takk for alle svar :) jeg sluttet på hormonprevensjon i juni, men fikk regelmessig mens med en gang. Har ca 28 dager syklus (litt usikker, for fikk mensen to dager for tidlig sist).

Man har eggløsning med tette eggledere, så setter ikke det i sammenheng. Mente bare at nå hadde jeg fått enda en ting å bekymre meg for ;)

MEN nå kom jeg akkurat fra en veldig travel vakt uten tid til å drikke. Glemte å teste, så tisset dessverre uten test. Plutselig kjente jeg litt stikking i eggstokkområdet og stod opp for å tisse litt til. Fikk presset ut noen sekunder med stråle og streken ble ganske mørk! 💃💃💃 hurra! Både meg og mannen skal opp før 06 i morgen, men jeg vekket han og sa "jeg fikk endelig positiv test, så nå må vi ha sex!!!". Haha! Så nå ligger jeg her og prøver å telepatere til frøene at de skal svømme som bare det. Rekord for det minst inspirerte ligget i forholdet. I morgen skal jeg prøve å gjøre det litt mer sexy :-p

Skrevet

Lykke til, yabbadoo!

Men synes absolutt tråden er tankevekkende likevel. For hva er poenget med EL-testing hvis det er så mange som aldri får positiv test? Grunnen til at vi tester er jo for å bli mer sikre, ikke mer forvirra! Jeg skal i alle fall ikke gidde å gjøre det neste gang, men bare ha masse sex omtrent midt mellom to menstruasjoner.

:)

Anonymous poster hash: 93e47...194
Skrevet

Begynte med billigtester selv sist syklus, etter PP8. IKKE positiv på meg heller, men gikk utfra den sterkeste streken før det ble blankt igjen.

Vet det er tatt opp tidligere, hvordan ha sex iforhold til dagen med sterkest strek??

Vurderer å kutte dette ut selv, annenhver dag burde være innenfor. Har kort syklus, kun 24 dager - så må egentlig gi på så fort mensen er over :)

Skrevet

min lege sa at 2 dager FØR eggeløsning var dagen som var viktigst å ha sex. så annenhverdag og kanskje litt oftere rundt da man mistenker eggeløsning hvis det føles naturlig ? :) finnes jo ikke fasit svar, men det er hvertfall min fremgangsmåte fremover :) gidder ikke å bruke tid eller penger på EL tester mer :)

Skrevet

Begynte med billigtester selv sist syklus, etter PP8. IKKE positiv på meg heller, men gikk utfra den sterkeste streken før det ble blankt igjen.

Vet det er tatt opp tidligere, hvordan ha sex iforhold til dagen med sterkest strek??

Vurderer å kutte dette ut selv, annenhver dag burde være innenfor. Har kort syklus, kun 24 dager - så må egentlig gi på så fort mensen er over :)

Testen blir positiv 1-2 dager før EL, så man bør ha sex dagen den blir positiv, og gjerne 2 dager etter den ble positiv også.

Skrevet

Jeg fikk aldri helt positiv test, men hadde sex den dagen teststreken var på det sterkeste, og der klaffa det gitt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...