Gå til innhold

Erfaring med botox i sinnarynken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta det, ddn rynka gir meg skikkelig komplekser akkurat nå.

Noen med erfaring? Ble det bra? Varte det lenge?

Anonymous poster hash: cfadd...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forveksler du Botox med fillers som Restylane? Botox settes ikke i rynken, men i musklene rundt omkring, så de ikke trekker seg sammen. Bra hvis man har fått som vane å spenne pannemusklene. Rynken er der, men blir mindre dyp.

"Fillers" settes inne i selve rynken for å fylle den ut, slik at den går i ett med huden.

Har tatt Botox en gang for 1 år siden. Hørte det bare varer 3 mnd. Jeg synes det vente meg av med å stramme musklene i panna, så sinnarynken er faktisk mindre merkbar fremdeles.Jeg hadde mimikk selv  de første månedene... en blir ikke helt plastikkfjes av en liten sprøyte i panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk ;) tok det hos en lege her i Oslo. Var et groupon tilbud. Like før var jeg kjempe nervøs og vurdere å droppe hele greien. Var en utenlandsk lege ( ikke at det er noe galt med det) og jeg ante ikke om det var bra eller ikke.

Heldigvis gikk det helt suverent. ;) litt ubehag etterpå. som en veldig mild hodepine. Etter ca en uke fikk jeg full effekt og kunne myse i sola uten å få antydning til rynke mellom bryna. Mulig jeg fikk litt mye; for jeg hadde ingen mulighet til å bevege øyenbrynene sammen slik man gjør for å få rynke der. :P uansett så er det ikke noe man må kunne, ingen la merke til noe. Gradvis gikk effekten ut og varte lengre enn de lovet.

Endret av Mona26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS; har full bevegelighet nå ;)

Jeg får kun rynke der om sommeren pga jeg myser ved å trekke sammen øyenbrynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg syns det ser helt malplassert ut med glatt hud mellom brynene, mens hele pannen ellers har små eller store rynker i resten av pannen. Og nei, jeg sier det ikke for å være bitch, jeg har selv gjort dette nemlig og det så ikke bra ut. Så rett ut slett veldig kunstig ut. 

Anonymous poster hash: 45f3c...aff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer det fordi jeg har lagt meg til en vane med myse hele tiden. Den rynka blir kjempedyo når jeg gjør det, og vises lenge etter at jeg har sluttet å myse også.

Anonymous poster hash: cfadd...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig god erfaring. Gjorde det i utgangspunktet for å få slutt på mysingen som førte til hodepine. Det hjalp veldig på hodepinen, og den dype sinnarynken og små linjer i pannen forsvant :) Ble hverken stiv i trynet eller utrykkløs. Gjøres det skikkelig så skal man fremdeles kunne bevege feks øyenbryn tilnærmet normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt i sinnarynka og noen ellers i panna. Man får full effekt etter ca 14 dager, og man får ikke til å rynke sammen brynene da nei! Første gang syntes jeg det var veldig ubehagelig, men nå har jeg gjort det noen gang, og må inrømme jeg er blitt litt avhengig av det.

Anonymous poster hash: 01d49...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
AnonymBruker
Den 31. august 2015 at 17.40, AnonymBruker skrev:

Har tatt i sinnarynka og noen ellers i panna. Man får full effekt etter ca 14 dager, og man får ikke til å rynke sammen brynene da nei! Første gang syntes jeg det var veldig ubehagelig, men nå har jeg gjort det noen gang, og må inrømme jeg er blitt litt avhengig av det.

Anonymous poster hash: 01d49...233

Trekker ikke yttersiden av øyebrynene seg veldig opp, slik at man ser ut som en joker? Det har jeg opplevd. Om jeg skal ha botox igjen, så blir det kun i sinnatynka, når jeg får en. Aldri mer i panna ellers.

Anonymkode: 3ba3f...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trekker ikke yttersiden av øyebrynene seg veldig opp, slik at man ser ut som en joker? Det har jeg opplevd. Om jeg skal ha botox igjen, så blir det kun i sinnatynka, når jeg får en. Aldri mer i panna ellers.

Det er vel omvendt. At øyebrynene synker ned fordi muskelen i panna ikke klarer å dra de opp lenger. Derfor tar man gjerne også under øyebrynene for å motvirke dette så øyenbrynene ikke blir dratt noen vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Suss81 skrev:

Det er vel omvendt. At øyebrynene synker ned fordi muskelen i panna ikke klarer å dra de opp lenger. Derfor tar man gjerne også under øyebrynene for å motvirke dette så øyenbrynene ikke blir dratt noen vei. 

Mine trakk seg opp, merkelig nok. Men jeg har sett uheldoge tilfeller på det omvendte også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine trakk seg opp, merkelig nok. Men jeg har sett uheldoge tilfeller på det omvendte også. 

Snedig. Med tanke på At musklene som drar opp skal være lammet. Kanskje de som satt det ikke har truffet riktig eller noe sånt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 minutter siden, Suss81 skrev:

Snedig. Med tanke på At musklene som drar opp skal være lammet. Kanskje de som satt det ikke har truffet riktig eller noe sånt 

Ja, veldig merkelig. Jeg tror det hadde noe med at de andre musklene ble dratt ned, bortsett fra den ytterste delen av øyebrynene. Den delen dro seg liksom ekstra mye opp, og jeg så ut som en joker. Tror dette er et relativt kjent begrep blant plastikkirurger, det er noe man skal unngå. Jeg fikk dette i forbindelse med migrenebehandling, så det kan hende det ble satt i litt andre muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
Den 31. august 2015 at 14.40, Miss Lucky skrev:

Veldig god erfaring. Gjorde det i utgangspunktet for å få slutt på mysingen som førte til hodepine. Det hjalp veldig på hodepinen, og den dype sinnarynken og små linjer i pannen forsvant :) Ble hverken stiv i trynet eller utrykkløs. Gjøres det skikkelig så skal man fremdeles kunne bevege feks øyenbryn tilnærmet normalt

Hvor  gjorde du det? Jeg har time på Aleris nobel til uka for konsultasjon for akkurat det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Den 1. juli 2016 at 22.58, Evans skrev:

Hvor  gjorde du det? Jeg har time på Aleris nobel til uka for konsultasjon for akkurat det samme :)

Frøken dings i Bergen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...