Gå til innhold

Spiser du godteri på faste dager, eller etter lysten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å kjenne på lysten når det gjelder godteri og chips. Helgen er kosen obligatorisk og spiser det selvom jeg er stappmett eller ikke. Tanken er at nå er det helg så nå skal godteri spises. Mens jeg har ignorert suget jeg kanskje hadde på torsdag eller en annen dag.

Hvordan "regler" har du for dette?

Tips til hvordan jeg skal klare å slutte å spise av vane og ikke fordi jeg har lyst?

Hvis jeg skal begynne å spise etter lyst så frykter jeg at jeg har "lyst" hver dag 😁😂

Anonymous poster hash: 238c7...4f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ingen dager hvor jeg "må" spise godteri, men jeg spiser heller ikke hver gang jeg har lyst på. Min store last er sjokolade, så jeg har laget meg en regel om at hvis jeg spiser sjokolade, så skal det være i en fruktsalat. For meg er det vinn-vinn, for da får jeg i meg frukt (som jeg er elendig på å spise ellers) OG jeg får sjokoladen min  :biggrin:

Endret av mijaa
Skrevet

Jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil, og så mye jeg vil :)

For meg betyr mangel på regler rundt godtespising at jeg ikke stapper i meg mer enn jeg bør - f.eks for å ta igjen for en uke med søthunger.

Skrevet

Jeg kjenner meg selv såpass, at om vi har noe godt I skapet er det fort gjort å ta en bit i ny og ne. Derfor kjøpes det kun inn den dagen vi skal ha deg, enten fredag eller lørdag.

Anonymous poster hash: 2fd72...584

Skrevet

Jeg har alltid operert med lørdagssnop. 

Jeg sliter med moderasjon. Jeg klarer ikke nyte én sjokoladebit. Har jeg først fått søtsmaken får jeg er så vanvittig sug etter mer at det er nærmest uutholdelig. Så jeg er nødt til å begrense hvor ofte jeg får spise det. Da er det greit med en regel om å begrense det til helgene. Jeg har også problemer med å holde meg unna når jeg har noe liggende. 

Jeg har som regel konstant lyst på sjokolade, så det med å spise selv om jeg ikke har lyst er ikke noe jeg har vært borti :P

Jeg har prøvd å endre regelen til at jeg kan spise når jeg har lyst på, i håp om at det skal få meg til å kunne begrense meg når noen setter snop foran meg. Men det har så langt ikke virket, det ender bare med at jeg får søtsug og fråtser alle dager.. 

Anonymous poster hash: 02ae6...68c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke ha godteri eller chips liggende, da blir det bare spist opp. Så jeg bestemmer meg for en dag i uken hvor jeg kan unne meg noe ekstra (som regel fredag eller lørdag) og hvis jeg har lyst på godteri den dagen kjøper jeg litt. Jeg har av en eller annen grunn mye større søtsug på hverdager og det eneste som funker er å holde seg helt unna.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Spiser når jeg føler for det jeg hehe (det er ikke for ofte, og ikke veldig mye om gangen da). Du kan prøve å lage smoothie og den slags for å styre unna søtsuget, det gjorde jeg når det sto på sitt verste. Spiste ikke noe usunt på 3 uker.

Skrevet (endret)

Kun lørdag. Kjøper litt smågodt og spiser til jeg er lei, deretter kaster jeg resten i søpla. :) Det beste er vel om du på forhånd bestemmer når du skal få snop, slik at du kan "se frem til" det og være mindre impulsiv? Jeg tar iallefall bedre avgjørelser generelt i matveien dersom jeg ikke gir etter for impulsivitet. 

Endret av iGirl
Skrevet

Spiser når jeg har lyst på, men lar ofte være på ukedager for å ikke kjenne på dårlig samvittighet som jeg lett kan få.

Men for meg er det forskjell på å gafle sjokolade hjemme i sofaen eller å ta en frappe etter lunsj med ei venninne.

Skrevet

Brukte lørdagsgodt før..Men nå spiser jeg det når jeg vil istedet ;)
Men..
Jeg kjøper veldig lite...

Denne helgen hadde jeg kjøpt 1 sjokolade og litt potetgull...Første gangen på 3 uker :fnise:

Skrevet

Jeg spiser når jeg vil, fullstendig uten dårlig samvittighet når jeg spiser godis. Men med det sagt så er det ikke så ofte jeg vil, ikke for noe annet enn at jeg har ikke det helt store søt/salt suget. 3-4 dager i måneden MÅ jeg ha godis og om det da er tirsdagsmorning eller lørdag kveld spiller ingen trille. Ellers så blir det sånn i dann og vann, kan godt gå 3 uker uten å spise sjokolade som vi har i skapet for så å spise en sjokolade hver dag 2 uker i strekk.

Skrevet

Pleier å begrense det til fredag og/eller lørdag :) Er en sucker for sjokolade, kunne sikkert ha spist meg ihjel på sjokolade

Anonymous poster hash: 156f2...ad4
Skrevet

Når jeg har lyst på. :)

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg spiser etter lyst. Ikke glad i søtsaker, men gode oster og iskrem. Sjokolade er uinteressant for meg, kan spise en bit men så er jeg forsynt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...