AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Dette er det sikkert mange som vet fra før, men jeg visste det ikke. Har nå prøvd 2 ulike måter å gå ned i vekt på; kaloriunderskudd hver dag, og det å lure kroppen rett og slett med at jeg spiser variert antall kalorier. Den siste metoden virker absolutt best, og er mest behagelig. Er det fordi kroppen ikke går i sparebluss? Kan det være derfor 5:2-dietten virker? Anonymous poster hash: c9bd1...2d9
penny_ Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Hvis du totalt sett over tid ligger i kaloriunderskudd (f.eks. i løpet av én uke), så vil du gå ned i vekt. Spiser man for mye kalorier en dag, så kan man spise litt mindre neste dag for å ta igjen underskuddet.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Hva mener du med å "lure" kroppen? Lure er kanskje dumt formulert, men den går ikke i sparemodus på samme måte som da jeg kun lå på kaloriunderskudd. Noen dager spiser jeg 5-600 kcal. (Ikke mer enn 1-2 dager i uka) andre dager 1700-1900. Trener ikke. Anonymous poster hash: c9bd1...2d9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Dette med å "lure" kroppen og sparemodus tror jeg ikke noe på. Jeg tror forklaringen er så enkel som at når du noen dager spiser mer blir du psykisk mer tilfredstilt siden du av og til kan spise deg "mett" og det blir enklere med noen dager med kraftig kaloriunderskudd. På denne måten vil du likevel over tid ligge i kaloriunderskudd. Det er uansett kaloriinntaket sett over tid som bestemmer vektnedgangen. Ved å ligge i underskudd hver dag får du ikke denne tilfredstillelsen av å spise seg mett innimellom. Dette er jo også et av fordelene/prinsippene bak 5:2-dietten. Anonymous poster hash: 1a868...131 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Dette med å "lure" kroppen og sparemodus tror jeg ikke noe på. Jeg tror forklaringen er så enkel som at når du noen dager spiser mer blir du psykisk mer tilfredstilt siden du av og til kan spise deg "mett" og det blir enklere med noen dager med kraftig kaloriunderskudd. På denne måten vil du likevel over tid ligge i kaloriunderskudd. Det er uansett kaloriinntaket sett over tid som bestemmer vektnedgangen. Ved å ligge i underskudd hver dag får du ikke denne tilfredstillelsen av å spise seg mett innimellom. Dette er jo også et av fordelene/prinsippene bak 5:2-dietten. Anonymous poster hash: 1a868...131 Sparemodus er da et veldig reelt fenomen. Jeg har selv "sulte"-slanket meg opptil flere ganger. Den første uka eller to renner kiloene av, så sier det stopp, og du når et punkt der du legger på deg om du så bare spiser et knekkebrød til dagen. Anonymous poster hash: 359e1...71c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Sparemodus er da et veldig reelt fenomen. Jeg har selv "sulte"-slanket meg opptil flere ganger. Den første uka eller to renner kiloene av, så sier det stopp, og du når et punkt der du legger på deg om du så bare spiser et knekkebrød til dagen. Anonymous poster hash: 359e1...71c Samme har jeg gjort. Raste ned i vekt og endte med anoreksi og en bmi på 12. Skulle jo ikke vært mulig hvis en automatisk gikk i full sparebluss. Veldig lenge siden. Veldig dumt. Bra du har funnet noe du kan leve med og som funker for deg Ts. Er forøvrig en veldig dårlig ide å legge seg på ekstremt lite kaloriinntak over lengre tid. Du bli slapp, sliten og forbrenningsanlegg går også ned fordi du 1. Spiser mindre ( en god slump energi kreves for å fordøye det du spiser) 2. Kroppen blir veldig innstilt på å hvile 3. Kroppen skrur ned varmen 4. Når du går ned i vekt trenger kroppen din mindre energi for å holde vekten stabil. 5. Ødemer er veldig vanlig ( men forsvinner når du begynner å spise normalt igjen) MEN forbrenningen stopper ikke. Hadde den gjort det hadde du dødd.Anonymous poster hash: a8520...22c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå