AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Spiser jeg normalt (typisk norskt kosthold) er jeg plaget av mye luft/smerter/treg mage. Jeg trodde lenge at det var meningen at det skulle være slik, helt til jeg prøvde en streng diett hvor jeg måtte ligge under 20g karb og 20g fett om dagen. Magen ble problemfri, men hadde konstante cravings etter hvitt brød... Det hadde jeg på lavkarbo også (mulig jeg spiste for likt den tidligere dietten). Jeg fant ut at jeg reagerer på melk, men kan drikke litt og likevel tåle det. Jeg er vokst opp med "spis et eple så blir du god i magen", jeg blir det motsatte... Men epler skal jo være sunt... Jeg lurer på om jeg også reagerer på vanlig brød. Reagerer iallefall på boller. Men kan være jeg har reagert på brød pga jeg har drukket melk på siden eller pga pålegger jeg har brukt. Har jeg irritabel tarm? Noen som har vært plaget og så blitt bedre ved endring til et annet kosthold? I så fall, hva slags kosthold?Anonymous poster hash: 3bea5...50f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Jeg har vært veldig plaget med luft i magen. Jeg har ved prøving og feiling funnet ting jeg reagerer på. - havregryn MÅ ha ligget i bløt lenge, minst to timer, før de kan spises. Evt kan jeg lage grøt. Jeg kan ikke spise bakverk med havregryn i heller - brokkoli, rå løk, alt av bønner og linser fører til mye luft - melkefett gir store plager, da med renneræv i tillegg til luft. Magre melkeprodukter går bra. - mye hvitt mel er krise, da er det knallhard mage Når jeg holder meg til FODMAP-dietten går det som regel bedre. Det er en god del på listen der jeg tåler helt fint, men det må litt prøving og feiling til før jeg finner hva som er rett. Anonymous poster hash: 0b48d...ccd 1
seleneluna Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Spiser jeg normalt (typisk norskt kosthold) er jeg plaget av mye luft/smerter/treg mage. Jeg trodde lenge at det var meningen at det skulle være slik, helt til jeg prøvde en streng diett hvor jeg måtte ligge under 20g karb og 20g fett om dagen. Magen ble problemfri, men hadde konstante cravings etter hvitt brød... Det hadde jeg på lavkarbo også (mulig jeg spiste for likt den tidligere dietten). Jeg fant ut at jeg reagerer på melk, men kan drikke litt og likevel tåle det. Jeg er vokst opp med "spis et eple så blir du god i magen", jeg blir det motsatte... Men epler skal jo være sunt... Jeg lurer på om jeg også reagerer på vanlig brød. Reagerer iallefall på boller. Men kan være jeg har reagert på brød pga jeg har drukket melk på siden eller pga pålegger jeg har brukt. Har jeg irritabel tarm? Noen som har vært plaget og så blitt bedre ved endring til et annet kosthold? I så fall, hva slags kosthold?Anonymous poster hash: 3bea5...50f Mitt råd til deg er å kutte ut hvete og melkeprotein. Erstatt hvete med spelt og andre kornsorter, og hold deg unna melkeprotein. Jeg ble et nytt menneske, med mye mye mer energi en tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå