Gå til innhold

Er det mangel på gode farsfigurer?

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Først som sist:Jeg hadde utrolig snobbete foreldre.Alt som betød noe var fasaden.Faren min var utrolig streng,nesten hustyrann faktisk,men han snakket aldri med oss om viktige ting,lærte oss ikke selvrespekt,bare å ha respekt for han,og moren min.

Jeg tok et veldig feil valg,og det er faktisk ikke før de siste årene jeg har lært å respektere meg selv(selv om jeg alltid har vært selvstendig).

Leser så mye om hva jenter/kvinner finner seg i her,og hvor frekke og påtrengende menn kan være.

Ser i dårligste date-tråden hvor mange sjanser jenter tar,og hvor jævli ekle menn kan være(mye der er rene overgrep!)

Hvor har det feilet egentlig?

Er det fraværende fedre?

Bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det slik at man må ikke be om lov for å få barn. De fleste kvinner kan få barn, og de fleste menn kan sette barn på noen. Og ofte er det de som er minst egnet som også slurver mest med prevensjon... Jeg tror det er mange dårlige foreldre både blant kvinner og menn, men menn er kanskje overrepresentert ift. de mest "synlige" tingene. Og så er det jo mulig for en mann å rent fysisk stikke av ved en evt. graviditet, hvilket en mor ikke kan. Dermed vokser barn opp uten far og har i neste runde ingen erfaring med en god farsfigur.

Ellers vil jeg si at mye her på KG er "samling på bånn". Ille å si, men slik er det. Mesteparten av det jeg leser om her er situasjoner jeg selv aldri har opplevd og en type menn jeg aldri har truffet. Jeg har selvsagt hatt mine konflikter med menn, men det går mer på kompatibilitet og mindre uenigheter. Ingen menn jeg har datet over lengre tid har vist sider som jeg leser om her. Det er tydelig at en del kvinner ikke har den videste peiling på hvordan de skal filtrere ut de dårlige eggene, eller rett og slett ikke bryr seg (i hvert fall ikke starten).

Anonymous poster hash: a533b...5c1
  • Liker 1
Skrevet

KG er ikke gjennomsnittet i befolkningen. Det er mange troll her, og i tillegg virker det mer negativt fordi folk skriver først når de vil ha svar på/hjelp til diverse problemer.

Anonymous poster hash: 2cc73...284

Gjest Blomsterert
Skrevet

Dessverre er det slik at man må ikke be om lov for å få barn. De fleste kvinner kan få barn, og de fleste menn kan sette barn på noen. Og ofte er det de som er minst egnet som også slurver mest med prevensjon... Jeg tror det er mange dårlige foreldre både blant kvinner og menn, men menn er kanskje overrepresentert ift. de mest "synlige" tingene. Og så er det jo mulig for en mann å rent fysisk stikke av ved en evt. graviditet, hvilket en mor ikke kan. Dermed vokser barn opp uten far og har i neste runde ingen erfaring med en god farsfigur.

Ellers vil jeg si at mye her på KG er "samling på bånn". Ille å si, men slik er det. Mesteparten av det jeg leser om her er situasjoner jeg selv aldri har opplevd og en type menn jeg aldri har truffet. Jeg har selvsagt hatt mine konflikter med menn, men det går mer på kompatibilitet og mindre uenigheter. Ingen menn jeg har datet over lengre tid har vist sider som jeg leser om her. Det er tydelig at en del kvinner ikke har den videste peiling på hvordan de skal filtrere ut de dårlige eggene, eller rett og slett ikke bryr seg (i hvert fall ikke starten).

Anonymous poster hash: a533b...5c1

Om det er samling på bånn vet jeg ikke helt? Er da ganske menneskelige problemer som taes opp her,og så er det noe med at det rører seg mye i hodet på folk,og bak fasaden.Tror kanskje det kommer fram her?

De du kjenner,er de som skjuler mest: -)

Ja,mye rart her,men det er da også oppegående mennesker!

Har levd et liv som innebærer møte med utrolig mange og ulike mennesker,vi er hverandres speil,om du skjønner?

Forøvrig bra svar,og jeg er mye enig.

Gjest Blomsterert
Skrevet

KG er ikke gjennomsnittet i befolkningen. Det er mange troll her, og i tillegg virker det mer negativt fordi folk skriver først når de vil ha svar på/hjelp til diverse problemer.

Liker ikke helt den litt nedlatende tonen jeg.Er det virkelig noen som er mer verdt enn andre? Jeg har studert,er utdannet lærer,jeg kommer fra et snobbehjem med fasadeforeldre.

Jeg blir iblant målløs her,men,jeg vet også at det skjuler seg så mye bak en fasade.

Gjennomsnitt og gjennomsnitt,vi er da mennesker på godt og vondt alle sammen?

Skrevet

Hmmm... Jeg tenker at feminismen har lært kvinner å være sterke men ikke i samme grad lært menn å våge å være svake. Med det mener jeg at menn, i mye større grad, fortsatt lever i en stereotypisk "mannskultur". Menn forventes, i større grad, å bite tennene sammen, "å være sterke", å ikke våge vise svakhet, å ikke miste fatningen, å ikke bryte sammen av sorg/smerte, å alltid være fast, "tøff", "mandig".

Derfor var fasade så viktig for din far. 

Anonymous poster hash: 79184...adc
  • Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Hmmm... Jeg tenker at feminismen har lært kvinner å være sterke men ikke i samme grad lært menn å våge å være svake. Med det mener jeg at menn, i mye større grad, fortsatt lever i en stereotypisk "mannskultur". Menn forventes, i større grad, å bite tennene sammen, "å være sterke", å ikke våge vise svakhet, å ikke miste fatningen, å ikke bryte sammen av sorg/smerte, å alltid være fast, "tøff", "mandig".

Derfor var fasade så viktig for din far.

Anonymous poster hash: 79184...adc

Ja,du har nok rett!Men fedre er så viktige for oss jenter/kvinner.De svikter er mitt syn.En må lære barn at respekt for seg selv er det som gjelder.Kjenner gode fedre,men er de mangelvare?

Skrevet

Liker ikke helt den litt nedlatende tonen jeg.Er det virkelig noen som er mer verdt enn andre? Jeg har studert,er utdannet lærer,jeg kommer fra et snobbehjem med fasadeforeldre.

Jeg blir iblant målløs her,men,jeg vet også at det skjuler seg så mye bak en fasade.

Ikke den du siterte, men hvor klarer du å lese at det er negativt? Det er jo ingen hemmelighet at forum gjerne brukes når man først har problemer av noe slag, er alt fint så spør man jo gjerne heller ikke om andres erfaringer.

Dessuten er det jo ikke nødvendigvis et tverrsnitt av befolkningen som er her rent statistisk sett. 

Anonymous poster hash: ffd46...72b

Skrevet

Hæ? Nedlatende tone? Hvor fikk du det fra?

Skrevet

Ja,du har nok rett!Men fedre er så viktige for oss jenter/kvinner.De svikter er mitt syn.En må lære barn at respekt for seg selv er det som gjelder.Kjenner gode fedre,men er de mangelvare?

Jeg tror ikke gode menn er mangelvare. Jeg tror det heller er du som er preget av oppveksten din. De fleste menn jeg kjenner er oppegående med helt vanlige meninger/holdninger.

Anonymous poster hash: 68f02...fa9

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg tror ikke gode menn er mangelvare. Jeg tror det heller er du som er preget av oppveksten din. De fleste menn jeg kjenner er oppegående med helt vanlige meninger/holdninger.

Anonymous poster hash: 68f02...fa9

Gi eksempler? Lærer de døtrene å ta vare på seg selv? Lærer de gutter til å respektere?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hæ? Nedlatende tone? Hvor fikk du det fra?

Ved å skrive at de ikke er gjennomsnittet? Selvfølgelig.

Er liksom ikke å regne med?

Skrevet

Du forsto ikke det jeg skrev. Alle har ikke et behov for å skrive om slike problemer på kg, fordi de ikke har de problemene. Hvorfor skal noen skrive om problemer de ikke har? Derfor er ikke kg gjennomsnittet.

Skrevet

Å skrive at noe faller innenfor gjennomsnittet eller ikke har ikke noe med å være negativ å gjøre, det er kun en statistisk tilnærming. Å konstantere at man gjerne ser flere som har problemer som faktisk velger å skrive innlegg versus de fra et utvalg som ikke har problemer er ikke å rakke ned på folk, det er å antyde noe som statistisk sett er ganske vanlig. Har man ikke et problem i en eller annen sammenheng så tas det naturligvis heller ikke opp. 

Anonymous poster hash: ffd46...72b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har inntrykk av at alt for mange kvinner får barn med "hvem som helst", og gjerne med flere "hvem som helster". Det æ'kke så nøye liksom, hovedsaken er at HUN får unger.

Det er bra at du har tanker om hva slags far du vil at dine fremtidige barn skal ha. 

Anonymous poster hash: 1a727...ec3
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tror en del kvinner velger å få barn med feil menn. Det er en grunn til at vi ikke får færre "psykopater" i samfunnet. 

Anonymous poster hash: 1337d...cfc
Gjest Blomsterert
Skrevet

Du forsto ikke det jeg skrev. Alle har ikke et behov for å skrive om slike problemer på kg, fordi de ikke har de problemene. Hvorfor skal noen skrive om problemer de ikke har? Derfor er ikke kg gjennomsnittet.

Øh? Men de som skriver skal vel få respekt,eller? Du vet ikke hva folk skjuler rundt deg i det hele tatt,det vet ingen.Jeg er jo bare halvt norsk,og typisk norsk er å unnvikende,fortrenge.

Har utrolig mye sympati med folk her,de viser at livet er så mangfoldig,og ikke skjult bak fasader(som nordmenn er helt opphengt i).Jeg simpelthen elsker det mange kaller"withe trash "(en syk betegnelse btw),de lever et liv som mange kan se langt etter.De bør være stolte.Jeg er nok litt romantiker på dette området,det innrømmer jeg,men å leve et liv er det viktigste! Jeg valfarter alltid sørenden av byer jeg drar til(Er evig vagabond).Det er der de mest menneskelige er.Det er der en driter i fasaden,det er mye stolthet og ekte varer der.Jeg er så utrolig stolt(om det er lov) av å bli inkludert der.Det er livet på godt og vondt.Fasader er nettopp det:en vil la seg lure.En fornekter og har en mal om hvordan"Det skal være".Lærer lite av de"vellykkede".Og jeg tror livet handler om å lære,hele veien.

Skrevet

Øh? Men de som skriver skal vel få respekt,eller? Du vet ikke hva folk skjuler rundt deg i det hele tatt,det vet ingen.Jeg er jo bare halvt norsk,og typisk norsk er å unnvikende,fortrenge.

Har utrolig mye sympati med folk her,de viser at livet er så mangfoldig,og ikke skjult bak fasader(som nordmenn er helt opphengt i).Jeg simpelthen elsker det mange kaller"withe trash "(en syk betegnelse btw),de lever et liv som mange kan se langt etter.De bør være stolte.Jeg er nok litt romantiker på dette området,det innrømmer jeg,men å leve et liv er det viktigste! Jeg valfarter alltid sørenden av byer jeg drar til(Er evig vagabond).Det er der de mest menneskelige er.Det er der en driter i fasaden,det er mye stolthet og ekte varer der.Jeg er så utrolig stolt(om det er lov) av å bli inkludert der.Det er livet på godt og vondt.Fasader er nettopp det:en vil la seg lure.En fornekter og har en mal om hvordan"Det skal være".Lærer lite av de"vellykkede".Og jeg tror livet handler om å lære,hele veien.

Hvor har jeg skrevet eller hintet til at de som skriver ikke skal få respekt?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hvor har jeg skrevet eller hintet til at de som skriver ikke skal få respekt?

Ved å si at dette ikke er gjennomsnittet.Som om det betyr noe.Har vel egentlig forklart nok.

Skrevet

Ved å si at dette ikke er gjennomsnittet.Som om det betyr noe.Har vel egentlig forklart nok.

KG er IKKE gjennomsnittet.

Vet du hva gjennomsnitt betyr?

å påstå at kg er gjennomsnittet er som å gå på en katteutstilling, og derfor konkludere med at den gjennomsnittelige nordmann har katt, siden flesteparten som deltar, nettopp har katt.

hadde KG vært gjennomsnittet er det urovekkende at mesteparten av befolkningen har vært utsatt for utroskap, uønskede graviditeter, Voldelige foreldre, seksuelle overgrep osv. I tillegg er det ingen måte å kontrollere hvem som troller eller ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...