Gå til innhold

Barnevakt, 19år. Hva betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal for første gang ha en barnevakt som vi skal betale for (bare hatt besteforeldre før).

Hva betaler man? Jeg spurte, men hun viste ikke..

Det er er to barn. 3år og 6 år.

Minsten er lagt når hun kommer.

Fra 20:00 til ca 23-24.

Vil veldig gjerne at hun skal bli fornøyd.

Er 300kr for lite? Aner rett og slett ikke, så

Derfor jeg spør 😊

Anonymous poster hash: 4a331...a32

Videoannonse
Annonse
Gjest Jessica
Skrevet

Det høres veldig greit ut 😊 Pass på å ha litt snack hjemme så hun kan kose seg mens hun er der

Skrevet (endret)

Jeg fikk ca 100kr timen da jeg jobbet som barnevakt i den alderen, mener jeg å huske. Synes egentlig det er en grei pris.

Men jeg ser jeg hadde litt mer å gjøre, da. Minstejenta var ofte lagt da jeg kom, men hu våkna jo igjen ofte (husker det var kvelder hvor hu gråt og gråt omtrent fra foreldrene dro til de kom hjem....), også lagde jeg kveldsmat til de to andre, pusset tenner, leste for de osv. Men det er jo igrunn umulig å vite hvor mye jobb det blir for hun, så jeg står fortsatt for 100kr timen, egentlig. Jeg synes alderen på barnevakten spiller en rolle også, og hun er jo faktisk 19 år.

Endret av mijaa
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes 300,- er for lite for to barn. Hun har jo mye ansvar selv om minstemann sover. Jeg blir vanligvis betalt rundt 120,- i timen når jeg passer ett barn noen timer, om det er hele natten (hvis foreldrene er ute til 2-3) blir det som regel 100,- i timen.

Synes dere burde øke summen til rundt 4-500 :)

Anonymous poster hash: 698b5...87d

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker minst 100 kr i timen. Har vært barnevakt for skikkelig gniene foreldre før og det er ikke akkurat fristende å hjelpe dem igjen.

Skrevet

Jeg synes 300,- er for lite for to barn. Hun har jo mye ansvar selv om minstemann sover. Jeg blir vanligvis betalt rundt 120,- i timen når jeg passer ett barn noen timer, om det er hele natten (hvis foreldrene er ute til 2-3) blir det som regel 100,- i timen.

Oi. 500kr for 3-4 timer. Det var mye.

Ja, jeg vet hun har mye ansvar uansett om ungene sover eller ikke altså.

Vi er forresten to hus bortenfor så hun kan få tak i oss om det er noe.

Normal timelønn for de rett over 18år er jo på 120kr, også må de jo vanligvis betale skatt. Så da er jo 120kr timen svart ganske mye?!?

• Liker 7
Skrevet

Jeg fikk ca 100kr timen da jeg jobbet som barnevakt i den alderen, mener jeg å huske. Synes egentlig det er en grei pris.

Men jeg ser jeg hadde litt mer å gjøre, da. Minstejenta var ofte lagt da jeg kom, men hu våkna jo igjen ofte (husker det var kvelder hvor hu gråt og gråt omtrent fra foreldrene dro til de kom hjem....), også lagde jeg kveldsmat til de to andre, pusset tenner, leste for de osv. Men det er jo igrunn umulig å vite hvor mye jobb det blir for hun, så jeg står fortsatt for 100kr timen, egentlig. Jeg synes alderen på barnevakten spiller en rolle også, og hun er jo faktisk 19 år.

Eldste har kanskje lagt seg hun også. Hun legger seg rundt den tiden.

De våkner aldri etter de har lagt seg.

Skrevet

Eldste har kanskje lagt seg hun også. Hun legger seg rundt den tiden.

De våkner aldri etter de har lagt seg.

Jeg synes fortsatt hun burde få 100kr timen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes fortsatt hun burde få 100kr timen.

Det syns jeg også virker bra.

Men 4-500kr for 3, kanskje 3,5timer var veldig mye syns jeg.

TS

Skrevet

300 er helt fair.

Anonymous poster hash: c5e9b...ee4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er 19 og har timelønn på 200/250kr på den tiden av døgnet... Ikke 120kr! Jobber i Kiwi

Skrevet

Jeg er 19 og har timelønn på 200/250kr på den tiden av døgnet... Ikke 120kr! Jobber i Kiwi

Og av de pengene så skatter du... 

Dessuten er det ikke akkurat mye jobb og passe på to unger som sover. Surfe på nett, se film/serie, spise snop.

Har selv en barnevakt på 18, og han ville fått 300kr for den jobben ts skisserer. 

Anonymous poster hash: 02714...fb7

• Liker 6
Skrevet

Men hvorfor spørre når du i utgangspunktet har tenkt deg at 300 er en grei lønn? Jeg personlig synes det er for lite og synes 120 høres greit ut. Tariffen med ub tillegg ligger på langt over dette etter skatt og det er tross alt ganske sent på kvelden.

• Liker 4
Gjest Angry Man
Skrevet

Folk som jobber kvelds/nattevakt andre steder kan da også sitte og sløve. Arbeidsgiveren deres bruker ikke det som argument for at de skal få mindre i lønn enn andre. Du blir uansett forhindret fra å gjøre andre ting, du må befinne deg på et sted og du har ansvar.

Hun er 19 år, ikke 12. Jeg ville gitt 400-500.

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er vesentlig om barna sover eller ikke. Hun bruker tida si hos dere uansett. Når jeg kommer på jobb, vet jeg aldri hvordan dagen min blir. Noen ganger er det rolig, mens andre dager er helt kaotiske og det er mange viktige (potensielt livsviktige) avgjørelser som skal taes. Jeg får samme lønn uansett. Når det er sagt: 100 Kr timen er ok, men rund heller av oppover enn nedover hvis du er i tvil. Og sørg for litt snacks og brus.

Anonymous poster hash: c3c9f...f20

Skrevet

Jeg er 19 og får 155 i timen + UB. 

Jeg ville ikke brukt en fredags/lørdagskveld som barnevakt om jeg fikk 300kr.. 500 høres bedre ut :Nikke:

Anonymous poster hash: f78c1...855
Skrevet

Tror nok heller barnevakten vil ha mer penger enn snacks og brus...

Anonymous poster hash: f78c1...855
  • Liker 1
Skrevet

I min ungdom for ca 13-18 år siden satt jeg mye barnevakt for to jenter, yngste var nesten 4 år og eldste var nesten 6 år da jeg begynte å passe de. Den første tiden, før det ble "fast" fikk jeg fra 70-100 kr pr gang, en periode jeg satt i mellom to og tre timer. Dette var dog i 1998-99. Senere da jeg ble fast barnevakt over flere år kunne jeg få alt fra 100 til 250 kr. Satt som regel alt fra knappe to timer til seks timer. I dag er 250 kr lite for så lang tid, men den gang syntes jeg det var greit. En gang iblant var jeg også barnevakt for en gutt, og de foreldrene var gniene de...men mamma mente at jeg ikke skulle få mer enn mine barnevakter pleide å få da de passet meg. Jada, det er (min) mamma som bestemmer?! Syntes det var dårlig gjort av mamma, og guttens foreldre hørte på henne selvsagt...men disse to jentene tjente jeg mer på. 

Det går an å bli enige med barnevakten om en noenlunde fast timelønn, evt ta det i samråd med barnevaktens foreldre avhengig av alderen på barnevakten

Det spiller da ingen rolle om det er ett eller to eller mange, det er timepris det er snakk om, - og ikke antall barn!

Jeg synes ikke det skal gå på hvor mye man må hjelpe barna eller hvor mange barn det er, men heller på antall timer. Barna vil bli mer og mer selvhjulpne etter hvert som de blir eldre, og man skal da ikke begynne å gi barnevakten mindre lønn av den grunn. 
Skrevet

Og av de pengene så skatter du...

Dessuten er det ikke akkurat mye jobb og passe på to unger som sover. Surfe på nett, se film/serie, spise snop.

Har selv en barnevakt på 18, og han ville fått 300kr for den jobben ts skisserer.

Anonymous poster hash: 02714...fb7

Skatter 10%

Anonymous poster hash: 7583b...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...