Gå til innhold

Hvor raskt stenger de strømmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært idiot! Bodde sammen med ei venninne og hun hadde ansvar for strømmen. Jeg overførte penger og hun skulle betale. Nå har hun flyttet ut sammen med en fyr og jeg åpner postkassen til et varsel om stenging av strøm!!!!!! Det ble sendt den 28.08. står det og jeg kastet meg rundt og betalte med en eneste gang. Var over 3000 kroner. Har jeg avverget dette nå? Sitter jo her med angst. Utleier kommer jo til å hudflette meg om dette skjer. Noen som har opplevd lignende.

Jeg skal aldri bo med noen igjen!! Skal hudflette hu "venninna" men først må jeg vite at strømmen ikke tas! :(

Anonymous poster hash: 1e056...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ble sendt 28.08 (fredag) og du allerede har betalt tviler jeg sterkt på at strømmen blir stengt. Regner med at det stod en betalingsfrist på varselet - så lenge du betaler innen fristen går det bra.

Anonymous poster hash: 26606...27c
  • Liker 3
Skrevet

Om det ble sendt 28.08 (fredag) og du allerede har betalt tviler jeg sterkt på at strømmen blir stengt. Regner med at det stod en betalingsfrist på varselet - så lenge du betaler innen fristen går det bra.

Det stod egentlig ikke en betalingsfrist. Det stod at anlegget kan bli stengt i løpet av kort tid og "Har du nylig betalt ber vi deg snarest sende oss kopi av kvittering". Jeg betalt med en gang jeg da men ikke før jeg fikk brevet selvfølgelig. Ååå. Må ringe de i morgen men blir å sove med klump i magen i natt :(

Anonymous poster hash: 37385...01e

Skrevet

Altså, jeg fikk to brev. Et som var en regning med forfall 02.09.15 som bare var for en mnd, men varslingsbrevet viste hele kravet som var for flere mnd. Så jeg satte hele beløpet over på den regning som hadde forfall 02.09. Det burde jeg kanskje ikke gjort? For det var en regning fra kraftselskapet og ikke inkassobyrået. Da kan de vel ikke spore det i morgen? Åå. Jeg er så redd nå. Jeg har aldri droppet en regning og så skal jeg få dette i fanget på grunn av den drittkjerringa!!

Skrevet

Altså, jeg fikk to brev. Et som var en regning med forfall 02.09.15 som bare var for en mnd, men varslingsbrevet viste hele kravet som var for flere mnd. Så jeg satte hele beløpet over på den regning som hadde forfall 02.09. Det burde jeg kanskje ikke gjort? For det var en regning fra kraftselskapet og ikke inkassobyrået. Da kan de vel ikke spore det i morgen? Åå. Jeg er så redd nå. Jeg har aldri droppet en regning og så skal jeg få dette i fanget på grunn av den drittkjerringa!!

Det ordner seg, når du får ringt og snakket med de i morgen

Håper at du får sove godt :hug:

Anonymous poster hash: 4ced0...48d

Skrevet

Det ordner seg, når du får ringt og snakket med de i morgen

Håper at du får sove godt :hug:

Signerer dette!

Sov godt TS - det ordner seg. :hug:

Skrevet

Kan du gå inn i nettbaken og ordne det slik at det beløpet  (det beløpet som det haster med) du betaler blir betalt til rett kontonummer og sett betalingsdatoen til 31.08, slik at det blir trekt fra din konto tidlig på mandagen?

Skrevet

Kan du gå inn i nettbaken og ordne det slik at det beløpet  (det beløpet som det haster med) du betaler blir betalt til rett kontonummer og sett betalingsdatoen til 31.08, slik at det blir trekt fra din konto tidlig på mandagen?

Det holder å gjøre dette på morgenen/ formiddagen da. Men ring gjerne så tidlig som mulig

:hug:

Skrevet

Det stod egentlig ikke en betalingsfrist. Det stod at anlegget kan bli stengt i løpet av kort tid og "Har du nylig betalt ber vi deg snarest sende oss kopi av kvittering". Jeg betalt med en gang jeg da men ikke før jeg fikk brevet selvfølgelig. Ååå. Må ringe de i morgen men blir å sove med klump i magen i natt :(Anonymous poster hash: 37385...01e [/

i]

Da får du banken til å ordne en kopi / riktig kvittering av betalingen i nettbanken din i morgen tidlig. Ringer strømselskapet og varsler om at du har betalt og at banken jobber med å lage en kopi / utskrift av betalingen. Du må IKKE sende inn en egen kvittering av overføringen din i fra nettbanken den er ikke gyldig som kvittering. Får du ikke dokumentert at du har betalt, kan du risikere at de stenger før de ser at du har betalt. Da får du åpningsgebyrer i tillegg for å få strømmen tilbake.

Å hudflette venninna di hjelper lité, men pengene skal du ha tilbake om så du må gå til inkasso mot henne. Hils henne fra ab, på kg!

Anonymous poster hash: 71f59...094

• Liker 1
Skrevet

Da får du banken til å ordne en kopi / riktig kvittering av betalingen i nettbanken din i morgen tidlig. Ringer strømselskapet og varsler om at du har betalt og at banken jobber med å lage en kopi / utskrift av betalingen. Du må IKKE sende inn en egen kvittering av overføringen din i fra nettbanken den er ikke gyldig som kvittering. Får du ikke dokumentert at du har betalt, kan du risikere at de stenger før de ser at du har betalt. Da får du åpningsgebyrer i tillegg for å få strømmen tilbake.

Å hudflette venninna di hjelper lité, men pengene skal du ha tilbake om så du må gå til inkasso mot henne. Hils henne fra ab, på kg!

Anonymous poster hash: 71f59...094

Takk! Skal ringe inkassobyrået ASAP 08.00 i morgen, men syns du altså at jeg bør ringe banken først? For å ordne den kvitteringen? Tror du det går an å appellere til menneskeligheten deres eller bør jeg bare være saklig og ikke "skylde" den dusten som har rundlurt meg? Når jeg snakker med inkasso altså?

Utleier er såå kjip så om han får vite dette er jeg sikker på at han kaster meg ut! Er vel ikke bra å få strømmen stengd av. 2000 kroner koster det også :'(

Får ikke sove jeg :( Pengene skal jeg ha ja. Det skal hun få ordne opp i! Er så sinnnnnt!!

Takk takk takk til dere som svarer og skriver at det ordner seg. Klumpen i magen blir bittelitt mindre da <3

Skrevet

Fy faen for ei fitte av ei venninne!

Skrevet

Takk! Skal ringe inkassobyrået ASAP 08.00 i morgen, men syns du altså at jeg bør ringe banken først? For å ordne den kvitteringen? Tror du det går an å appellere til menneskeligheten deres eller bør jeg bare være saklig og ikke "skylde" den dusten som har rundlurt meg? Når jeg snakker med inkasso altså?

Utleier er såå kjip så om han får vite dette er jeg sikker på at han kaster meg ut! Er vel ikke bra å få strømmen stengd av. 2000 kroner koster det også :'(

Får ikke sove jeg :( Pengene skal jeg ha ja. Det skal hun få ordne opp i! Er så sinnnnnt!!

Takk takk takk til dere som svarer og skriver at det ordner seg. Klumpen i magen blir bittelitt mindre da <3

Om du betaler regningen kontant i bank, på posten eller i post i butikk, kan du be de om å fakse kopi av innbetalingen til de som skal ha betalingen bekreftet. Det gjorde jeg en gang jeg var sent ute med betalingen

Skrevet

Det er like greit å ringe inkassobyrået først, og få vite fax-nummeret deres om de vil ha bekreftelse på betaling faxet fra bank/ posten/ post i butikk

Skrevet

Det ordner seg. Du kan til og med ta print screen av betalingen fra nettbanken og e-maile den til strømselskapet om du snakker med dem på telefon, så de ser at du har betalt.

Hilsen en som har fått strømmen stengt ved en tidligere anledning...  :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Det ordner seg. Du kan til og med ta print screen av betalingen fra nettbanken og e-maile den til strømselskapet om du snakker med dem på telefon, så de ser at du har betalt.

Hilsen en som har fått strømmen stengt ved en tidligere anledning... :sjenert:

Ååå! Hvordan gikk det med deg? Leide du eller eide du da? Hvor raskt skjedde det etter endelig varsel? Mye styr å få det på igjen? Måtte de inn til deg for å gjøre det? Herregud har så mange spørsmål, er så nervøs men prøver å si til meg selv at dette ikke er verdens undergang.

TS

Skrevet

Det er like greit å ringe inkassobyrået først, og få vite fax-nummeret deres om de vil ha bekreftelse på betaling faxet fra bank/ posten/ post i butikk

Skal ringe de først da, takk! Har allerede betalt i nettbank så kvittering må Evt være min nettbank kvittering eller så må jeg få hjelp fra banken.

TS

Skrevet

Hvis du har betalt regningen i nettbanken, kan du gå inn på oppdraget og laste ned kvitteringen som PDF til din pc. Deretter kan du sende kvitteringen som et vedlegg til mottaker. 

Anonymous poster hash: 4b0c2...5d1
Skrevet

Ser ut som alt har ordnet seg for meg nå! :D Ringte inkassobyrået i dag morges og de hadde fått pengene så det skulle ordne seg. SÅ HAPPY! Men så sur på "venninna". Vet seriøst ikke hva eg ska gjøre. Nesten 4000 kroner betalte jeg. Er så sint!!

Takk til alle som svarte meg igår kveld/natt. Ble litt enklere å sove til slutt :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...