AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Type, æsj, jeg rekker ikke hjem for å hente i barnehagen, eller dere skulle begge to vært på jobb samtidig som ungen får feber, eller foreldremøter kræsjer med fotballkamp til eldste og yngste kan ikke være hjemme alene enda, eller eldste må kjøres til legevakt, eller begge foreldre har fått influensa og er sengliggende.Anonymous poster hash: f93f8...b8b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Dessverre har alle i livet vårt sitt og kan ikke hjelpe oss med sånt. Vi passer alle 4 barna stort sett selv Anonymous poster hash: 45a42...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Har ingen sånne. Anonymous poster hash: 414a0...e07
Sushi Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Svigerforeldrene mine er engler i slike situasjoner. Og mine foreldre trår til i situasjoner vi vet om på forhånd, siden de bor langt unna.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Dessverre har alle i livet vårt sitt og kan ikke hjelpe oss med sånt. Vi passer alle 4 barna stort sett selv Anonymous poster hash: 45a42...2ba Hvordan er hverdagen deres da?Anonymous poster hash: f93f8...b8b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Type, æsj, jeg rekker ikke hjem for å hente i barnehagen, eller dere skulle begge to vært på jobb samtidig som ungen får feber, eller foreldremøter kræsjer med fotballkamp til eldste og yngste kan ikke være hjemme alene enda, eller eldste må kjøres til legevakt, eller begge foreldre har fått influensa og er sengliggende.Anonymous poster hash: f93f8...b8b Har en venninne med barn som er naboen vår. Ungene går i samme barnehage, og vi stiller opp for hverandre. Vi har en ekstra bilstol som vi begge kan sette inn i bilen når vi må hente begge barn, og er barnevakt for hverandre når det trengs. Ungene våre er som søsken, så det er veldig hyggelig. Anonymous poster hash: 9f1e8...35c 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Hvordan er hverdagen deres da?Anonymous poster hash: f93f8...b8b Egentlig ganske koselig. Vi planlegger ofte og betaler av å til for hjelp ved bursdag eller bryllupsdag. Også har vi vært bestemt på at vi skulle være flinke til å ta vare på forholdet. Syns vi stresser mye mindre enn foreksempel venner og kollegaer med færre barn og mer hjelp ☺Anonymous poster hash: 45a42...2ba
GammelKaktus Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Har en bror som stiller opp hvis det trengs (og utenom ), han tar sine plikter som onkel veldig seriøst. Jeg foretrekker å klare meg selv og det gjør jeg, men ser jo det at min bror synes det er storveis hvis han får hjelpe til å fikse ting og tang, eller hente i barnehagen og slikt. Så da får han det, glad jeg har en som maser om å få trø til, jeg burde vel egentlig vært flinkere til å si ja, men det kommer seg. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Egentlig ganske koselig. Vi planlegger ofte og betaler av å til for hjelp ved bursdag eller bryllupsdag. Også har vi vært bestemt på at vi skulle være flinke til å ta vare på forholdet. Syns vi stresser mye mindre enn foreksempel venner og kollegaer med færre barn og mer hjelp ☺Anonymous poster hash: 45a42...2ba Hvem betaler dere for hjelp da? En tilfeldig barnevakt eller en fast dere har funnet? Alder på barna?Anonymous poster hash: f93f8...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #10 Skrevet 31. august 2015 Jeg er enslig mor 100%. Og har ingen sånne. Har vært sånn i mange år. Men nå har det blitt lettere, for barna har blitt større, så største kan fint passe minste. Minste kan og fint være litt alene hjemme. Og begge barna har jo nå venner de overnatter hos iblant. Og skulle det være krise, kunne jeg sikkert høre med noen av foreldrene der. Men det var tøft i mange år. Jeg kom meg aldri ut, kom meg ikke engang på foreldremøter. Samme hvor syk jeg var, så måtte jeg jo bare ta meg av barna fortsatt. Anonymous poster hash: e13e9...1ec
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #11 Skrevet 31. august 2015 Mamma hjelper oss en gang iblant. Har også en kusine, og en svigermor. Men da skal det være ganske krise for at jeg ringer dem.Anonymous poster hash: 73d34...521
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #12 Skrevet 31. august 2015 Folk må bare ta til vett og passe på de barna de får selv....Anonymous poster hash: f93f8...b8b 1
Amens Skrevet 31. august 2015 #13 Skrevet 31. august 2015 Vi har en hel drøss som kan hjelpe: Min mor, min bestemor, min svoger og naboen har og sagt hun kan trå til ved en krise. Synes vi er heldige. Mamma har gjerne jenta vår en natt i ny og ne^_^
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #14 Skrevet 31. august 2015 Folk må bare ta til vett og passe på de barna de får selv....Anonymous poster hash: f93f8...b8b La oss si at man er alene forelder. Den andre har ikke mulighet for å stille opp (død, idiot eller bortreist på jobb). Hva gjør man dersom man brekker foten og må være på sjukehus en stund? Håper at 3-åringen skal klare seg selv? Anonymous poster hash: de982...612 1
Gjest Magnifiq Skrevet 31. august 2015 #15 Skrevet 31. august 2015 Svigerforeldrene mine er engler i slike situasjoner. Og mine foreldre trår til i situasjoner vi vet om på forhånd, siden de bor langt unna. Akkurat slik er det her også 😊
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #16 Skrevet 31. august 2015 La oss si at man er alene forelder. Den andre har ikke mulighet for å stille opp (død, idiot eller bortreist på jobb). Hva gjør man dersom man brekker foten og må være på sjukehus en stund? Håper at 3-åringen skal klare seg selv? Anonymous poster hash: de982...612 Godt poeng. Omsorg og empati for andre bør være der. Men er dessverre ikke alltid sånn. Anonymous poster hash: f93f8...b8b
Mafalda Skrevet 31. august 2015 #17 Skrevet 31. august 2015 Hvis det er helt ultra-bananas-krise kan jeg ringe moren eller stemoren min. Men de er travle damer som har mye på programmet selv, så det skjer vel toppen en gang i året. Ellers legger vi kabalen selv, jobb, sykdom, fotballkamper og foreldremøter inkludert, og stort sett får vi det til å gå opp. Av og til ikke. Men jeg synes det er viktig at samvær med barnebarna først og fremst er noe lystbetont for dem, og ikke en "plikt" til å hjelpe oss. 1
Gjest Magnifiq Skrevet 31. august 2015 #18 Skrevet 31. august 2015 . Av og til ikke. Men jeg synes det er viktig at samvær med barnebarna først og fremst er noe lystbetont for dem, og ikke en "plikt" til å hjelpe oss. Absolutt! Men om jeg brått står fast i en fødsel, mens mannens fly er forsinket, så må man bare prøve å få hjelp. Heldigvis syns besteforeldrene at det er lystbetont å hjelpe til 😊 (nå skjer dette kanskje maks 2 ganger i året). Men det hender at svigerforeldrene mine passer minsten noen timer mens jeg er med eldste på speideren, om mannen er på jobbreise (jeg kan gjerne ta med lillebror, men de liker å ha han litt alene). Da tar de det som kvalitetstid alene med minstemann 😊
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #19 Skrevet 31. august 2015 Hvem betaler dere for hjelp da? En tilfeldig barnevakt eller en fast dere har funnet? Alder på barna?Anonymous poster hash: f93f8...b8b Nabo jenta. 16 år og utrolig god og ansvarlig. Alder er 2,4 og 7 😉 Vi drar av å til på kino etter at de har lagt seg og da får hun Netflix, cola,sMå godt og par hundre kroner. Hun er ganske fornøyd Anonymous poster hash: 45a42...2ba
Ciara Skrevet 31. august 2015 #20 Skrevet 31. august 2015 Både foreldrene og svigerforeldrene mine bor forholdsvis nærme og stiller opp når de kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå