AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Jeg flyttet ut for en måned siden fra min gamle leilighet. Jeg fant en privat vaskedame over nett til å vaske, og betale på forhånd dum som jeg var. Huseieren var ikke fornøyd, og krevde ny nedvask. Jeg sa såklart helt i orden, og at jeg skulle sørge for arbeidet selv denne gangen. Jeg spurte når jeg skulle ta det og han sa jeg skulle avtale med ny leieboer. Jeg tok kontakt med ny leieboer som sa han ikke helt visste når det passet. Da sa jeg kontakt meg iløpet av de neste dagene. Det sa han greit til. Jeg hørte aldri noe, inntil nå en måned etterpå. Han sa han ville ha nedvask imorgen. Jeg sa ok, men tenkte liksom på hvordan det skulle foregå når alle han sine møbler står der, og han har alle sine ting i skapene. Han krever da at jeg skal ta alt inn og ut av alle skap og flytte på alle møbler. Jeg synes det blir feil, når vi egentlig ble enige om at han skulle ta kontakt senest noen dager etter jeg flyttet. Gamle huseieren er på den nye leietaker sin side. Hvem har rett? Anonymous poster hash: 58c90...540
Gjest O.G. Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Det der ville jeg gitt fanden i siden de skulle gitt beskjed om at de ikke var fornøyde før den nye leieboeren flyttet inn.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Problemet med det er at de avtale at den nye leieboeren skulle flytte inn, samme dag som jeg flyttet ut. Så det gjorde han, han fikk nøkkelen i det jeg dro. Anonymous poster hash: 58c90...540
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Tar i mot flere svar med stor takk, usikker på hvordan jeg skal gjøre det imorgen.Anonymous poster hash: 58c90...540
Sirah Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Huseier skulle godkjent vasken før du leverte fra deg nøkkelen. Her syntes jeg at du har rett. 7
karrifrøkna Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Har du bevis på at huseier sa han skulle ta kontakt og alt ditt på det rene? Tatt vare på sms, papiret og evt andre ting? Da ville jeg driti i det rett og slett. Noe lignende skjedde hos meg, huseier nektet å betale depositum tilbake, helt til jeg viste til bevis og forklarte henne hvordan ting fungerte, da fikk jeg fullmakt til å hente ut pengene mine og hun la seg flat. 1
Gjest lipgloss Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Du skal ikke vaske ut etter en mnd med ny leieboer,da vasker du jo alt hans skitt hadde ikke brydd meg mer og sagt at det er for sent å komme med det nå
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Ring en advokat eller andre juridisk kyndige og be om råd. Dette høres helt urimelig ut. Ny leieboer som flytter inn egne ting i skitne skap høres ikke helt normalt ut. Skal du og vaske ut gulver han har skitnet til etter å ha bodd der i nesten en måned? Gud bedre hva enkelte kan få seg til å forlange. Har du fått depositumet ditt utbetalt? Hvis ja, så glem hele greia. Anonymous poster hash: 733a8...366 2
Gjest gjestvest Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 (endret) Når ny leietaker har flyttet inn og bodd der i en hel måned er det ny leietaker som har bebodd, skitnet til boligen, og dermed er ansvarlig for rengjøring av denne. Det sier da seg selv at du ikke lenger har dette ansvaret. Du er ikke hans vaskehjelp. Endret 30. august 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 Alt er spart på av sms og andre ting ja, heldigvis. Så jeg har mye svart på hvit. Jeg føler ny leietaker har utnyttet situasjonen litt ved å kontakte meg mye senere enn avtalt, ved at jeg da som en nevner her må vaske også skitt fra en måned fra han. Synes også gamle huseier har gjort feil her ved å godta at han flyttet inn, før vask var godkjent. Anonymous poster hash: 58c90...540 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Jeg har fått depositumet ut ja.Anonymous poster hash: 58c90...540
Gjest Gjest_frisk Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Ny leietaker prøver seg her ja. Eier ikke folk skam? Kanskje han burde vente til ute i desember med å bestille vask av deg så det blir rent til jul for ham. 7
karrifrøkna Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 Ta det helt med ro du Du har depositum og alt svart på hvitt. Ikke svar de mer, og glem det. 2
Florence Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Du trenger ikke å vaske. Dette skulle huseier sett over før de godkjente at du fikk tilbake depositum, ny leietaker har bodd der i en måned og du vil dermed vaske hans skit. Du har ditt på det rene. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #15 Skrevet 30. august 2015 Du kan godt si at du kommer og vasker, men det blir uten at møbler flyttes på, for det er totalt urimelig. Jeg mener at du har retten på din side, men jeg kan ikke hjelpe deg med noe juridisk. Anonymous poster hash: bf062...4df 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #16 Skrevet 30. august 2015 Han har mest sannsynlig fått flytte inn mot å vaske selv, og bare prøver seg. Anonymous poster hash: 5feb1...3b3
Pinkee Skrevet 30. august 2015 #17 Skrevet 30. august 2015 Dette skulle utleier tatt meg deg før han tok i mot nøklene. Og, du skulle fått tid til å gjøre det, før neste leieboer. Å gjøre noe slikt etter ny leieboer er flyttet inn hadde eg nektet i alle fall. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #18 Skrevet 30. august 2015 Tusen takk for svar alle, det trengte jeg. Føler meg mer sikker på situasjonen nå Anonymous poster hash: 58c90...540 2
Poserose Skrevet 30. august 2015 #19 Skrevet 30. august 2015 Du og ny leieboer hadde en veldig klar avtale om at du skulle gjøre det innen et par dager, når han da ikke var interessert har han sagt fra seg den avtalen. Loven bør absolutt være på din side.
Frøken I Skrevet 30. august 2015 #20 Skrevet 30. august 2015 Det høres ut som at du har gjort ditt:-) Så ikke bry deg noe mer hvis du har fått tilbake depositumet. Ellers vil jeg bare tipse andre leieboere om en ting! Da samboer og jeg ble grundig uenige med forrige utleier meldte jeg meg inn i Leieboerforeningen, for da kan du få snakke med deres advokater gratis over telefon! Det føltes veldig fint å ha sjekket ut reglene med en ekspert på området før vi skulle argumentere for ting! For meg som er student koster det kun 200 kr i året, synes det var verdt det! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå