Gå til innhold

Svigermor/svigerfar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere betegnelsene svigermor/svigerfar til svigerforeldrene deres, eller tiltaler dere dem med navn?

I tilfelle når begynte dere å kalle dem svigermor/far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaller dem bare svigermor/svigerfar når jeg snakker OM dem, eller presenterer dem, for at andre skal skjønne hvem de er. Ellers går det på navn. Ville syns det var unaturlig å si "du - svigermor ....."

Skrevet
Kaller dem bare svigermor/svigerfar når jeg snakker OM dem, eller presenterer dem, for at andre skal skjønne hvem de er. Ellers går det på navn. Ville syns det var unaturlig å si "du - svigermor ....."

Jeg har det på samme måte... :Nikke:

Skrevet

Her også.

Skrevet

:Nikke:

Enig med de andre som har skrevet før meg.

Koldbruna

Skrevet

Jeg snakker alltid om dem og tiltaler dem med navn!

Skrevet

Det går stort sett på navn, bortsett fra når jeg er sint. :)

Nei men svigemor da. :fy:

Skrevet

Når jeg snakker om dem så kaller jeg dem "foreldrene til Petter" - når jeg snakker eller skriver til dem så bruker jeg selvsagt navnene deres.

Skrevet
Jeg snakker alltid om dem og tiltaler dem med navn!
Jeg også...
Skrevet

Snakker jeg om dem blir det svigerforeldre ellers har de navn som oss andre... :wink: :-)

Kaller heller ingen for tante eller onkel.

Synes det er mere personlig og hyggelig å tiltale dem med navn! :)

Mamma, pappa, Bestemor og Bestefar brukes ellers har alle andre navn hos oss!! :Nikke:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet
Når jeg snakker om dem så kaller jeg dem "foreldrene til Petter" - når jeg snakker eller skriver til dem så bruker jeg selvsagt navnene deres.

Jeg også

Skrevet

Kaller dem svigermor og/eller svigerfar når jeg snakker OM dem - men når jeg snakker TIL dem bruker jeg navnet deres ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...