AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Hei, jeg er så lei meg, men nå har pappa og jeg bestemt oss for å bli kvitt katten på 4 år. årh. Jeg er så allergisk at eg er tett i nesen hele tiden, alltid trøtt og øynene mine hovner opp å klør bare jeg er litt nær den. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gi den vekk?? Den er jo ikke akkurat attraktiv, den er 4 år gammel, både inne og utekatt, ikke særlig kosete og når den er inne sover og spiser den for det meste. Men det er en fin katt og den er chippet og husrein. Tror dere det er noen som hadde tatt den imot? Anonymous poster hash: 89bb1...6cc
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Ingen som har noen tips? Jeg vet ikke hvordan jeg går fram når jeg skal gi vekk ett dyr. Hverken Finn.no eller facebook?? Anonymous poster hash: 89bb1...6cc
Tvist Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Finn.no fungerer stort sett best, men legg også gjerne ut på facebook. Regner med at pus er kastrert? Det finnes også vaksine mot katteallergi, det finnes tabletter nesten uten bivirkninger som man kan bruke daglig. Det finnes også diverse middel, f. eks petal cleanse (http://dyreneshus.no/petal-cleanse-gode-nyheter-allergiske-dyrevenner/) som skal kunne hjelpe. Har du prøvd noen av disse tingene? Vet ikke hvir godt de fungerer, går vel ikke for alle, men det er verd et forsøk.
skruf Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Har du prøvd forebyggende tiltak før dere velger å gi den bort? Her ble det oppdaget et ene datteren i huset har allergi mot katt, og vi har to katter.. som vi såklart er veldig glade i og er som familiemedlemmer å regne. Før vi vurderte å gi de bort så satte vi inn endel tiltak for å se om allergiutbruddene hennes bedret seg, noe som det også gjorde, så vi har kattene fortsatt. Det vi gjorde var: -allergitablett hver dag (dette er ikke farlig, og hun får tablettene på blå resept) -hyppig støvsuging og kjøpte ny støvsuger med allergifilter. -kattene for ikke lov oppi senga hennes, helst ikke inne på rommet hennes heller. -håndvask hver gang etter at hun har klappet og kost med kattene, og hun bytter ofte klær. -rister pledd og puter hyppig. -skifter hyppig sengeklær på sengen hennes (selv om de ikke får oppi senga så hender det at de sniker seg oppi i et ubevoktet øyeblikk -børster kattene ofte Kattene våre er også både inne og utekatter. Tror allergien hadde vært verre hadde de skulle vært inne 24/7. Til nå så har disse tiltakene virket, og å omplassere kattene er utsatt på ubestemt tid. Såklart, skulle allergien bli fremtredene til tross for disse tiltakene så blir barnets helse prioritert foran kattene! Men hvis dere går til det skrittet og gir bort katten så kan jeg anbefale finn.no, facebook-grupper for kjæledyr samt muligens dere kunne hørt med kattens vern hvis alt annet er forsøkt. Problemet er at det florerer med katter som gies bort, markedet er overmettet.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Finn.no fungerer stort sett best, men legg også gjerne ut på facebook. Regner med at pus er kastrert? Det finnes også vaksine mot katteallergi, det finnes tabletter nesten uten bivirkninger som man kan bruke daglig. Det finnes også diverse middel, f. eks petal cleanse (http://dyreneshus.no/petal-cleanse-gode-nyheter- allergiske-dyrevenner/) som skal kunne hjelpe. Har du prøvd noen av disse tingene? Vet ikke hvir godt de fungerer, går vel ikke for alle, men det er verd et forsøk. Jeg kan ikke annet enn riste på hodet av disse forslagene og forsøkene på tiltak i det andre svaret under. Allergitabletter og fortsatt eksponering for det man er allergisk for, og særlig katt som er blant verstingene mht. allergi, kan medføre mer allergi mot flere ting samt utvikling av astma. Men det er deres helse. Vel bekommen sier bare jeg. TS har heldigvis tatt til vett og sett at katta må ut og at huset må grundig nedvaskes, etterpå. Det kan ta årevis før allergener mot katt er ute av huset og helsen forbedres, i følge Kjell Aas. Hvordan katten best får et nytt hjem vet jeg ikke. Kanskje Dyrebeskyttelsen kan hjelpe med omplassering? Anonymous poster hash: 7549c...adc 1
Gjest Magnifiq Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 (endret) Det finnes en "vaksine" da, mot allergi for katt og hund. Endret 31. august 2015 av Magnifiq
Tvist Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Jeg kan ikke annet enn riste på hodet av disse forslagene og forsøkene på tiltak i det andre svaret under. Allergitabletter og fortsatt eksponering for det man er allergisk for, og særlig katt som er blant verstingene mht. allergi, kan medføre mer allergi mot flere ting samt utvikling av astma. Men det er deres helse. Vel bekommen sier bare jeg. TS har heldigvis tatt til vett og sett at katta må ut og at huset må grundig nedvaskes, etterpå. Det kan ta årevis før allergener mot katt er ute av huset og helsen forbedres, i følge Kjell Aas. Hvordan katten best får et nytt hjem vet jeg ikke. Kanskje Dyrebeskyttelsen kan hjelpe med omplassering?Anonymous poster hash: 7549c...adc Dyrebskyttelsen hjelper ikke med omplassering, spesielt ikke nå når det er dumpede, drektige katter på hvert et gatehjørne. Jeg kjenner flere som har allergi og som har flere katter. Som sagt, det fungerer ikke for alle, men for noen. Fra HI ser det ut som TS er veldig glad i katten, den er et familiemedlem. Jeg hadde risikert astma og gått på medisiner om det hadde vært mine katter. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Det finnes en "vaksine" da, mot allergi for katt og hund. Det er ingen vaksine, det er en hyposensibilisering. Mot hund og katt brukes ikke dette, men mot gress, bjørk og andre ting man ikke kan unngå. Anonymous poster hash: 7549c...adc 1
Tvist Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Det er ingen vaksine, det er en hyposensibilisering. Mot hund og katt brukes ikke dette, men mot gress, bjørk og andre ting man ikke kan unngå.Anonymous poster hash: 7549c...adc Lommelegen forteller her om vaksinering mot katteallergi. http://www.lommelegen.no/legesvar/katteallergi
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #10 Skrevet 31. august 2015 Lommelegen forteller her om vaksinering mot katteallergi. http://www.lommelegen.no/legesvar/katteallergi Lommelegen kan fortelle hva han vil. Jobber med dette. Anonymous poster hash: 7549c...adc
Gjest Magnifiq Skrevet 31. august 2015 #11 Skrevet 31. august 2015 Det er ingen vaksine, det er en hyposensibilisering. Mot hund og katt brukes ikke dette, men mot gress, bjørk og andre ting man ikke kan unngå. Anonymous poster hash: 7549c...adc Så rart. Mannen min har nemlig fått denne.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #12 Skrevet 31. august 2015 Du har fått mange gode råd, jeg vil også anbefale Petal Cleanse. Da grer du katten godt først og så stryker du over hele pelsen med en vaskeklut med PC, før du tørker av den med et håndkle. Det brukes en gang i uken, men det tar et par uker før du får full effekt. Det er veldig lurt å holde den ute av noen rom i huset, feks soverommet ditt. Jeg ville gjort dette samtidig som du leter etter et nytt hjem til katten. Du kan lage et offentlig album med de fineste bildene av katten på facebook og spørre vennene dine om å dele det. Heng opp lapper på matbutikkene og liknende steder. Spør alle du kjenner om de vet om noen som ønsker seg en voksen katt. Det kan ta litt tid og innsats, men jeg tror du kan greie det! Lykke til! Anonymous poster hash: d776f...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå