Gå til innhold

Er det noen sjanse for at jeg får lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ulike grunner har jeg søkt forbrukslån i DNB på 50 000. 

Har ca. 180 000 i årslønn i tillegg til stipend fra lånekassen. (Tok ikke med lånekassepengene i søknaden da). 

Har tidligere 239 000 i studielån. 

Jeg har absolutt ingen peiling om jeg kan få lån eller om det er fullstendig uaktuelt. Noen som vet? 

(Vet dette er et teit spørsmål, men ønsker å vite så fort som mulig om det i det hele tatt er en sjanse.)

Anonymous poster hash: 6763b...bd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken prisklasse tenker du på da? Hva ser du for deg at du kan klare å betjene?

Skrevet

Banken ser på lånekassen som lån, og det er nettopp det det er; et lån; penger du er skyldig, ikke eier. 

Hvordan klarer du å jobbe for 180 000 i tillegg til å være student? Med 180 000 får du maks lån på en halv million... 

Skrevet

Banken ser på lånekassen som lån, og det er nettopp det det er; et lån; penger du er skyldig, ikke eier. 

Hvordan klarer du å jobbe for 180 000 i tillegg til å være student? Med 180 000 får du maks lån på en halv million... 

Ja, var derfor jeg ikke tok det med i søknaden :) Hva mener du med maks lån på en halv million? I og med at jeg søkte om 50 000. Har ikke tenkt til å kjøpe bolig. 

Skrevet

hvilken prisklasse tenker du på da? Hva ser du for deg at du kan klare å betjene?

Hva mener du med prisklasse? Igjen, skal ikke kjøpe bolig. Skal bare låne 50 000. Regner med at jeg maks bruker 1 år på betale det ned. 

Skrevet

Hva mener du med prisklasse? Igjen, skal ikke kjøpe bolig. Skal bare låne 50 000. Regner med at jeg maks bruker 1 år på betale det ned. 

Da misfordstod jeg. Jeg trodde det var boliglån det var snakk om, du får vel lett forbrukslån på 50 000, men det er jo høy rente og ikke å anbefale...

• Liker 1
Skrevet

Ja, var derfor jeg ikke tok det med i søknaden :) Hva mener du med maks lån på en halv million? I og med at jeg søkte om 50 000. Har ikke tenkt til å kjøpe bolig. 

Åja, men da så. Du burde vel kunne få lån antar jeg... :)

• Liker 1
Skrevet

Da misfordstod jeg. Jeg trodde det var boliglån det var snakk om, du får vel lett forbrukslån på 50 000, men det er jo høy rente og ikke å anbefale...

Nei, forstår det. Takk for svar :)

Skrevet

Åja, men da så. Du burde vel kunne få lån antar jeg... :)

Takk for svar :)

Skrevet

Å jobbe for rundt 200 000 i tillegg til studier eller annen jobb er da virkelig ikke vanskelig. Jeg tjente 240 000 i fjor på jobb nr. 2. Jobb nr. 1 er 100% jobb.

Anonymous poster hash: 1208e...d97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...