Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips? Min sønn på 3 mnd er så snørrete og tett i nesa at det er vanskelig å puste og å sove...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom du ammer kan du ha et par dråper med morsmelk i nesen på han. Det skal hjelpe. Ammer du ikke, ville jeg ringt helsestasjon og forhørt meg litt..

Skrevet

morsmelk.

Om det ikke fungerer, virker saltvannsoppløsning godt på de minste - virker noe slimhinneavsvellende på dem, og det løser opp så snørra kommer ut. Spray inn (får på apoteket - trykkspray), masser neseroten, og ut kommer busene på rekke og rad :-)

Det finnes også nesespray til de små, selv om man helst skal unngå den. Jeg har brukt den et par ganger på jenta mi, når det har vært helt tett og hun ikke får sove. Løsner veldig fort. Men slimhinnene kan bli tørre.

Skrevet

Takk for svar.

Skal prøve med litt morsmelk først... om det ikke hjelper blir det vel til at jeg ringer helsestasjonen.

Takk, jenter! :)

Skrevet

Det finnes et slags buse-/snørrutrekker man får kjøpt på apoteket. En liten ballong som lager vakuum og trekker snørret ut av nesen...

Skrevet

Ikke la babyen ligge flatt, forsøk å bygge opp noe under hode-enden på sengen. Det hjelper.

Skrevet

Bøker under sengebeina i hodeenden for å løfte senga litt, kan ha god virkning. Ellers kan også salvannsdråper, sånne en gangs, brukes til å suge ut noe snørr.. Du setter den akkurat i neseåpningen, og sprayer inn. Da vil trykket suge til seg en del snørr.

Det holder med et lite trykk, hele blir for mye.

Husk å bruke en ampull til hvert nesebor :wink:

Skrevet

Takk for mange nyttige tips... Har prøvd med morsmelk - men det var lettere sagt enn gjort. Er ikke så moro med ting som skal inn i nesa, gitt :roll:

Skal prøve å heve senga i hode-enden litt... det var ikke dumt... Takk alle sammen!

Skrevet
Takk for mange nyttige tips... Har prøvd med morsmelk - men det var lettere sagt enn gjort.

Engangs sprøyter beregnet på flytende medisin er en grei måte å få det til på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...