Gå til innhold

Sunt, sjokolade, enkelt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på noe godt noe så tenker meg på butikken. Hva kan jeg lage? Som inneholder sjokolade, er noenlunde sunt og enkelt ? Helst få ingredienser, da jeg er student og ikke har så mye utstyr til rådighet ..

Anonymous poster hash: a8458...2ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke kresen heller .

TS

Skrevet

Er ikke kresen heller .

TS

Frys ned 2-3 bananer. Når de er frosne kjører du de i stavmikser/blender med litt oboy. Sunn sjokoladeis. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Til neste gang ts: lag deg en frukt/bær salat med litt biter av 70% sjokolade! (Banan, jordbær, blåbær o.l) kan toppes med litt vaniljesaus, vaniljekesam eller lignende. Kjempe godt ☺️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Frys ned 2-3 bananer. Når de er frosne kjører du de i stavmikser/blender med litt oboy. Sunn sjokoladeis. 

Anbefaler kakao i stedet for oboy. Bananen er søt nok fra før.

Har et annet forslag:

Kake i kopp/bolle i mikroen. Bruk en standard usunn oppskrift og bytt ut litt av melet med havremel (malt havre) eller annen type mel. Bytt ut sukker med annen søtning. Bytt ut litt av oljen/smøret/melka med vaniljekesam.

Varm det i en bakebolle på middels temperatur. Da får får en rund kake med sjokoladesaus i midten. Godt!

Endret av lisamari
Skrevet

Kok opp mørk sjokolade, og dypp frukt oppi :) Jordbær og banan f.eks

Skrevet

Takk! :-))

Fyr løs med flere forslag om noen har! Liker godt frukt kombinert med noe sjokolade, som nevnt over her :)

Skrevet

Tenkte å foreslå noe lignende - bananer er så søtt at det holder med vanlig kakaopulver:

100 gram banan (gjerne fryst i skiver), 100 gram (1 dl) (hel)melk, 1 ss peanøttsmør (antageligvis helst usøtet) og 1 ts kakaopulver. Kjør i blender. Blir en vidunderlig smoothie. Mest sannynlig sunn også (om du ikke er allergisk mot noen av ingrediensene).

Skrevet

^ Åh, det må jeg prøve i morgen! Er skikkelig godtesjuk, håper dette hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...