Gå til innhold

Min katt og kjæresten sin hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å flytte inn hos kjæresten min, og vi jobber med å få hans 2 år gamle schæfer til å gå greit sammen med min 1,5 år gamle monsepus. 
Det har gått bra hittil, katten min slapper av men går unna om hunden blir for nærgående (altså oppi ansiktet til katten).

Hunden derimot er veldig var på katten. Han kan sitte og stirre på katten, men skjelver og piper ikke slik han gjorde i begynnelsen. Vi prøver å få han til å tape fokuset på katten, men nesten uansett hva vi gjør er han totaltfokusert på det lille pelsdyret. Selv nå etter ganske mye samvær med de to.

Vi begynte med hunden i bur, og så i bånd. Sørget for å rose god oppførsel med stemme og godbiter, og gått videre til at hunden får gå fritt med munnkurv, og deretter uten munnkurv. Ingen problem. Hunden er veldig nysgjerrig på katten, men ingen tegn til aggresjon, logrer og vil kanskje hilse på. Dette har gjort at jeg har stolt på hunden, jeg har sett an kroppspråk og tenkt at dette vil gå bra.

Men i går kveld skjedde det noe som gjorde meg redd. Hunden gikk bort til katten og snuste på han, og så så jeg at hunden "småbet" på katten. Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Nibblet. Åpnet ihvertfall munnen og småbet. Jeg reagerte rimelig kjapt, ble ganske redd og rimelig skuffet, og fjerna han fra katten umiddelbart. 

Jeg fikk ikke med meg kroppspråket til hunden da det skjedde, men jeg er nå redd for hva det egentlig var, hva det betydde. Var det lek, er katten min som et bytte for hunden, eller var det nysgjerrighet? Noen som har noe peiling på hva det kan ha vært? 

Anonymous poster hash: 3794c...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...