AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Har tenkt litt på å kjøpe hund nå, men er litt usikker på hvor jeg kan lete. Vil ha små selskapshunder (Malteser, Lhasa apso, Shih tzu type), så jeg lurer på om noen her vet hvor jeg skal se? Har sett på finn, men ikke funnet noe jeg er fornøyd med, og det er ikke mange med de rasene jeg har nevnt ovenfor her. Bor i østfold område, men kan godt kjøre 3-4 timer. Tips? Anonymous poster hash: 6f011...f1a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Sjekk canis.no og gå inn på de aktuelle rasene. Der finner du linker til oppdrettere. Anonymous poster hash: 28490...01d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 NKK sine sider Anonymous poster hash: e4e02...609
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Kjøp fra en seriøs oppdretter som har stamtavle og alle papirer i orden. Ikke kjøp en "designerhund" eller "rensraset" uten papirer. Dette er hunder fra useriøse oppdrettere eller smuglerhunder som bare skal tjene penger og ikke behandler hundene bra. Du risikerer også å få en veldig syk hund med adferdsproblemer + at du støtter useriøse aktører. Du sparer kanskje mye ved selve kjøpet, men du risikerer at det blir mye dyrere over tid Anonymous poster hash: 85609...027
Gjest Badebuksa Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Voksen hund? Det er et trygt valg VS valp som er et utrygt valg. Da vet du hva du får. Ta kontakt med raseklubben. Vær obs på sykdom og særlig mental helse. Hilse på begge foreldredyrene og gjerne søsken av hunden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå