Bettan* Skrevet 16. september 2004 #1 Skrevet 16. september 2004 http://www.linkmissing.com/neitilnrkavgift/default.asp På tide at den avgiften forsvinner nå syns jeg.
Marina75 Skrevet 16. september 2004 #2 Skrevet 16. september 2004 Helt enig. Denne avgiften er bare noe tull. Det har jeg skrevet under på!
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #3 Skrevet 16. september 2004 Prinsipielt er jeg forsåvidt enig. Samtidig leverer NRK så mye bra TV og radio, og ikke minst reklamefritt, at jeg ikke klarer å mobilisere engasjement for dette. Det er nesten sånn at jeg betaler med glede! Virkeligheten er bedre enn "reality," derfor er NRK den desidert beste norske kanalen.
Delfia Skrevet 16. september 2004 #4 Skrevet 16. september 2004 Enig med Bettan. Bort med lisensen!!!
Ingeborg Skrevet 16. september 2004 #5 Skrevet 16. september 2004 Enig med Trøffel - jeg synes radiokanalen P2 alene er verd lisenspengene, så jeg betaler gladelig.
wok Skrevet 16. september 2004 #6 Skrevet 16. september 2004 Jeg er enig i at NRK radio er MYE bedre enn de reklamefinansierte konkurrentene. Når det gjelder TV, er jo ikke NRK fri for reklame lenger, og det provoserer meg. Og noe som gjør meg enda mer irritert er at ikke alle får inn NRK2, men vi må alikevel betale full lisens. Blir på en måte som å betale full pris for halve varen, etter min mening. :-x
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #7 Skrevet 16. september 2004 Jeg synes NRK sender og ikke mist lager mange bra programmer, og ville også betalt lisens med glede HVIS de hadde fjernet all reklamen!!! Blir utrolig provosert når de fremstiller seg selv som en reklamefri kanal når flesteparten av sendingene er sponset.
Bettan* Skrevet 16. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2004 Prinsipielt er jeg forsåvidt enig. Samtidig leverer NRK så mye bra TV og radio, og ikke minst reklamefritt, at jeg ikke klarer å mobilisere engasjement for dette. Det er nesten sånn at jeg betaler med glede! Virkeligheten er bedre enn "reality," derfor er NRK den desidert beste norske kanalen. Uansett hvor gode programmer NRK måtte lage, så er dette en tvangspålagt avgift for alle som kjøper seg en TV. Selv om man ikke en gang ønsker å ha kanalen NRK så må man betale. Dette er galt!!! Enkelte kanaler er betal TV, hvor folk selv avgjør om de vil abonnere eller ikke. Et slik system kunne det ha vært med NRK også. De som vil se betaler, og så stenger man muligheten for de uten abonnement. Vil man se så betaler man, blåser man i NRK så betaler man heller ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #9 Skrevet 16. september 2004 Uansett hvor gode programmer NRK måtte lage, så er dette en tvangspålagt avgift for alle som kjøper seg en TV. Selv om man ikke en gang ønsker å ha kanalen NRK så må man betale. Dette er galt!!! Det er derfor jeg sier at jeg er prinsipielt enig med deg. Men i praksis betaler jeg lisensen med glede likevel (jeg har tenkt litt, og kan gjerne fjerne "nesten" i mitt første innlegg)
Gjest baby-E Skrevet 16. september 2004 #10 Skrevet 16. september 2004 Sånn! Da har jeg også skrevet under..
Diva Skrevet 16. september 2004 #11 Skrevet 16. september 2004 Jeg er enig i at NRK radio er MYE bedre enn de reklamefinansierte konkurrentene. Når det gjelder TV, er jo ikke NRK fri for reklame lenger, og det provoserer meg. Og noe som gjør meg enda mer irritert er at ikke alle får inn NRK2, men vi må alikevel betale full lisens. Blir på en måte som å betale full pris for halve varen, etter min mening. :-x Helt enig! Jeg synes det er SYKT å måtte betale TO TUSEN i året for NRK. Jeg skal samtidig innrømme at det er en del bra underholdning der, men dette har ikke kommet før de siste få årene heller...
Gjest MrsL Skrevet 16. september 2004 #12 Skrevet 16. september 2004 Liker heller ikke avgiften, men om den blir fjernet, hva blir da konsekvensen av det?
Arwen Skrevet 16. september 2004 #13 Skrevet 16. september 2004 Liker heller ikke avgiften, men om den blir fjernet, hva blir da konsekvensen av det? Det vil jeg gjerne vite før jeg signerer også.
Felicia Skrevet 16. september 2004 #14 Skrevet 16. september 2004 Jeg støtter et lisensbetalt nrk rett ogslett fordi jeg syntes det er befriende å ha en kanal som kan ta seg råd til å være ikkekomersiell. Det er helt supert med reklamefinansierte stasjoner som tv2,tv3 osv, men programmene deres bærer preg av at de er komersielle kanaler som er avhengig av reklameinntekter og blir derfor i all for stor grad styrt av at programmene skal ha høye seertall. Dermed må alle program som sendes ha en forholdsvis høy komersiell verdi. Jeg syntes de "smale" programmene på nrk og P1/2/3 er viktig å ha som en motpol til det komersielle og om det betyr at jeg må betale min nrk-lisens så gjør jeg det med glede.
Gjest Pjusk Skrevet 16. september 2004 #15 Skrevet 16. september 2004 Prinsipielt er jeg forsåvidt enig. Samtidig leverer NRK så mye bra TV og radio, og ikke minst reklamefritt, at jeg ikke klarer å mobilisere engasjement for dette. Det er nesten sånn at jeg betaler med glede! Virkeligheten er bedre enn "reality," derfor er NRK den desidert beste norske kanalen. Helt enig!
Sita Skrevet 16. september 2004 #16 Skrevet 16. september 2004 Liker heller ikke avgiften' date=' men om den blir fjernet, hva blir da konsekvensen av det?[/quote']Ja, det kan man jo lure på.......
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #17 Skrevet 16. september 2004 Nrk-lisensen bør ikke bli fjernet. Vi trenger en kanal som også tar hensyn til de smale interessene og ikke blir styrt av annonsørene. Skrekkeksempel er TVN og TV3. TV2 er litt bedre i og med at de må følge retningslinjer fra Stortinget, men de også styres i stor grad av annonsørene.
Pip Skrevet 16. september 2004 #18 Skrevet 16. september 2004 Prinsipielt er jeg forsåvidt enig. Samtidig leverer NRK så mye bra TV og radio, og ikke minst reklamefritt, at jeg ikke klarer å mobilisere engasjement for dette. Det er nesten sånn at jeg betaler med glede! Virkeligheten er bedre enn "reality," derfor er NRK den desidert beste norske kanalen. Heil enig! Betalar faktisk med glede nokre tusenlappar for å få radio- og TV-program av høg kvalitet som ikkje er styrt av div. annonsørar. (Personleg er eg meir provosert over at sidan det er lagt opp kabel her me bur, kan ein ikkje få inn ein einaste kanal utan å abonnere. Kunne godt klart meg med berre NRK eg...)
Gjest Den utstøtte Skrevet 16. september 2004 #19 Skrevet 16. september 2004 Jeg synes NRKs nyhetsdekning er en skandale. På Marienlyst sitter det raddiser og siler hva vi skal få vite. Odd Karsten Tveit og Lars Sunnanå, bestevennene med Arafat, dekker midtøsten i henhold til sin agenda og sine preferanser. Desinformasjon er det mildeste uttrykket jeg finner. Det finnes ikke nøytraølitet i det hele tatt. Det virker som om meningsterroristene på Marienlyst ikke er klar over at det finnes nyheter på Internett. Jeg er da for pokker ikke interesset i å betale Kerrys valgkampanje, ført av NRK i betse sendetid. C.I. Hagen har med rette begynt å bekymre seg for islamisering av norsk politikk. Hva er det NRK stabler frem? Jo valgforsker Aarebrått. Ikke visste jeg at han var islamekspert også. Håballen sitter å dr.. ut CIH. Håpløst! Tsjetsjeniakonflikten blir dekket av Julie Wilhelmsen. Har hun presentert seg som en av stifterne av Tsjetsjeniakomiteen? NEI. Slikt skal vi ikke vite osv, osv... Moskva Radio var bedre. Alle visste jo at de løy.
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #20 Skrevet 16. september 2004 Har skrevet under. hilsen ellapille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå