Gjest Reza08 Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Det gjør jeg i mange tilfeller, da det er rushtrafikk. Hvis jeg ser at en bil skal til høyre (samme kjørefelt som meg selv), pleier jeg å slippe frem en bil eller to. Kan hende jeg også gjør det i andre situasjoner i rushtrafikken, hvor situasjonen tilsier at det går greit. Jeg vet hvor irriterende det er å stå i slik kø. For meg er det bare å slippe opp gassen et par sekunder, for dem kan det dreie seg om å vente i mange minutter. Synes det er fint å hjelpe andre litt i trafikken når man kan, og ikke være så ego bestandig. Koster meg ingenting. Gjør du det samme i slike tilfeller?
Hoppetaujenta Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Det koster så lite å være høflig og smidig.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Ja, det gjør jeg. Men ikke El-biler da, såklart.Anonymous poster hash: 68536...22f 2
tdm900 Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Ja det gjør jeg, om de har vikeplikt aldri så mye. Koster ikke noe å slippe fram, og det blir omtrent automatikk i det at det nærmest en glidelås ut av det, for begynner en så kommer resten etter. Litt værre for de som skal krysse begge feltene, men går seg til det også Det som erger meg aller mest, er at biler som skal ut fra akselrasjonsfelt ikke slippes inn på lik måte. Opplever stadig vekk at den som ligger bak meg, presser seg fram og er ikke med på å slippe inn på samme måte. Og det er ikke til å stikke under en stol at de bilene har; DJ, DK, DN, DP, BR og BS. Når de kommer oppover dalstrøka skal de først fram!
Gjest Spiderman Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Spørs om jeg er i godt eller dårlig humør.
Choclit Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 kommer an på kjørestilen, om de venter pent får de komme, om de presser frem er jeg ikke så gira på det. har erfart at hvis man venter pent så får man komme inn, og folk blir ikke stresset. presserne setter opp stressnivået til himmels.
Mendoza Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Men svært få andre som gjør det, her i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 Er du gærn? Jeg lukker. (Selvsagt slipper jeg frem - vis hensyn overalt du ferdes, bør være opplagt det)Anonymous poster hash: 2ff1d...54c 1
Benedicte22 Skrevet 1. september 2015 #10 Skrevet 1. september 2015 kommer an på kjørestilen, om de venter pent får de komme, om de presser frem er jeg ikke så gira på det. Signerer denne. De som forsøker å presse seg frem får ikke komme forbi meg hvertfall.
Brunhilde Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Slipper som regel inn, og det rare er at jeg som regel blir sluppet inn også.
hjertesukka Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 Slipper folk frem med et smil. (håper jeg- at det ikke ser ut som en grimase) Og så har jeg et lønnlig håp om at det er smittsomt.
Oppgitt78 Skrevet 13. september 2015 #14 Skrevet 13. september 2015 Nei. De får finne seg en luke på egenhånd..
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 Jeg slipper ikke frem, men hadde gjerne gjort det om det var aktuelt. Jeg kjører nemlig på tvers av rushtrafikken, og har vikeplikt for alle fra alle kanter. Hadde det ikke vært for snille og hensynsfulle folk vet jeg nesten ikke hvordan jeg hadde kommet meg hjem om ettermiddagen. Så til dere som slipper frem: Anonymous poster hash: 14b38...4fa
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #16 Skrevet 15. september 2015 ja. Spesielt en rundkjøring jeg pleier å kjøre i hver dag, så går jeg ut av parkeringsplassen og ender opp på en side uten kø, og de to neste feltene har ofte laang kø, og jeg skal da ut i tredje feltet. Pleier å slippe inn en fra hver av køene på min vei gjennom denne rundkjøringen - daglig. Pleier som regel å slippe inn folk i mitt felt generelt også i kø på motorveien også, med mindre jeg har veldig dårlig tid selv Anonymous poster hash: 8b5e2...64d
Neket Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Ja. Spesielt yrkessjåfører og folk som bruker blinklys. El-biler og sånne som presser seg inn, nei.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #19 Skrevet 21. september 2015 Når det er snakk om fletting, må jeg innrømme at jeg lettere slipper inn de som blinker og roer ned tidlig, heller enn de som gasser på for å komme helt forbi køen og deretter blir stående og blinke. Hei, det er ingen som liker å stå i kø, ok? Anonymous poster hash: f384b...360 2
mbt Skrevet 21. september 2015 #20 Skrevet 21. september 2015 Prøver så absolutt å være hjelpsom i trafikken, spesielt med tanke på "glidlås" når det er kø bor selv langs E16 og hadde det ikke vært for at folk var snille og slapp meg ut, ville jeg aldri kommet meg til jobb på fredags ettermiddag når alle skal på hytta. Evig takknemlig til dem som slakker opp et par sekunder så jeg kan komme meg ut 🙏🏼
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå