AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Jeg er 30 år og har fast jobb, men har noe lav lønn for min utdannelse. Slik som arbeidsmarkedet er i dag er det ikke lett å få ny jobb, så jeg er forberedt på at det kan ta tid. Jeg leier en leilighet. Vurderer nå å si opp leiligheten, og flytte hjem til foreldrene mine og spare penger. Da kan jeg spare nærmere 20000 i måneden. Men så er jeg 30 år gammel. Er vant til å bo alene. Kommer godt overens med foreldrene mine, er hos dem stort sett i alle ferier, og mange helger, men det kan kanskje bli litt mye å bo sammen på heltid? Så er det dette med kjærligheten. Jeg har ikke kjæreste, men sjansen for å møte noen når jeg bor hos mine foreldre er ikke stor. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Noen innspill? Anonymous poster hash: 4edf9...9d0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Hva har du lønn og utgifter pr. måned? Anonymous poster hash: b0cba...23e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Hva har du lønn og utgifter pr. måned? Anonymous poster hash: b0cba...23e Har 25000 utbetalt, og har 13000-14000 i faste utgifter, mat og klær osv kommer utenom. Har ca 50000 i sparepenger. Anonymous poster hash: 4edf9...9d0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Da er du ganske normalt stilt i grunn mht differansen mellom inntekter og utgifter. Dersom du flytter hjem, får du bo der gratis? Anonymous poster hash: b0cba...23e
sol87 Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Jeg er 30 år og har fast jobb, men har noe lav lønn for min utdannelse. Slik som arbeidsmarkedet er i dag er det ikke lett å få ny jobb, så jeg er forberedt på at det kan ta tid. Jeg leier en leilighet. Vurderer nå å si opp leiligheten, og flytte hjem til foreldrene mine og spare penger. Da kan jeg spare nærmere 20000 i måneden. Men så er jeg 30 år gammel. Er vant til å bo alene. Kommer godt overens med foreldrene mine, er hos dem stort sett i alle ferier, og mange helger, men det kan kanskje bli litt mye å bo sammen på heltid? Så er det dette med kjærligheten. Jeg har ikke kjæreste, men sjansen for å møte noen når jeg bor hos mine foreldre er ikke stor. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Noen innspill?Anonymous poster hash: 4edf9...9d0 1. Har du spurt foreldrene dine om det er greit? 2. Har du så dyr husleie, eller har du tenkt å leve helt gratis hos dem? 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Da er du ganske normalt stilt i grunn mht differansen mellom inntekter og utgifter. Dersom du flytter hjem, får du bo der gratis? Anonymous poster hash: b0cba...23e Ja får bo der gratis. Betaler dem for mat da, kanskje 2000 i måneden (?). Anonymous poster hash: 4edf9...9d0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 1. Har du spurt foreldrene dine om det er greit? 2. Har du så dyr husleie, eller har du tenkt å leve helt gratis hos dem? 1. Det var de som spurte om jeg ønsket det. 2. Betaler ikke husleie hos dem, men betaler et par tusen i måneden for mat. Anonymous poster hash: 4edf9...9d0
sol87 Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 1. Det var de som spurte om jeg ønsket det. 2. Betaler ikke husleie hos dem, men betaler et par tusen i måneden for mat.Anonymous poster hash: 4edf9...9d0 Da høres det ut som en helt grei plan om du orker å bo hjemme en periode. 3
Puny Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 prøv da, funker det ikke etter noen mnd. så har du spart noe og du harprøvd. 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 jeg leier nå en ganske billig leilighet, som er sentral og fin. Derfor ønsker jeg ikke å si opp den uten å ha tent meg nøye om, for jeg finner nok ikke en så billig og bra leilighet igjen med det første. Anonymous poster hash: 4edf9...9d0 1
Gjest O.G. Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Du får gjøre som du vil, det hadde uansett aldri vært meg som gjorde det her.
Pinkee Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Har foreldrene dine så god plass, at du får privatliv der? Hadde jeg vært nødt til å sitte oppå dem hele tiden, hadde jeg ikke gjort det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 Etter 1 år så har du 290.000kr ink. de 50.000 du allerede har spart og kan kjøpe deg en leilighet..Tiden flyr fort og det er bedre å gjøre det nå enn senere. Hvor lang tid vil det ellers ta deg å spare opp egenkapital? Anonymous poster hash: e8e00...1ee 3
Gjest Dwight Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Hvis du har den muligheten så ville jeg absolutt gått for det. Ta et halvår om gangen, da har du kanskje fått spart opp 100.000kr som er godt på vei til egenkapital. Og når det kommer til kjærligheten, så vet du jo aldri når du møter den. Det kan være i morgen og det kan være om 10 år, sett deg selv og din framtid først.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #15 Skrevet 30. august 2015 Mulighet for å frem-leie leiligheten? Ville tenkt på privatlivet, hvordan det blir. Å ligge vegg i vegg med mamma og pappa når man er nesten 30 er ikke noe særlig. Tror også jeg ville satt med ned å blitt enige om div. regler ang. privatliv osv. bare for å ha det på det rene(deres også selvsagt). Så om du har et ok forhold til dine foreldre og de synes det er greit, så ville jeg nok grepet sjangsen i din situasjon. Dog personlig kunne jeg aldri bodd med mine foreldre, vi beholder husfreden i maks 3 dager under samme tak:P Anonymous poster hash: bfb35...248
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #16 Skrevet 30. august 2015 det vil nok ta meg dobbelt så lang tid å spare til bolig ved å bo for meg selv. Klarer å spare 8000-10000 i måneden hvis jeg ikke unner meg noe særlig. Foreldrene mine har en enebolig, av passe størrelse. Har eget (lite) soverom der (vegg i vegg med foreldrene mine), men har en loftstue med tv og sofa, og et lite rom hvor jeg kan ha soverom i steden. Er både fordeler og ulemper med det.. Anonymous poster hash: 4edf9...9d0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #17 Skrevet 30. august 2015 Jeg hadde neppe orket det, selv om jeg har et godt forhold til foreldrene mine. Dersom du velger å gjøre det, så må du naturligvis si opp leiligheten med en gang og hoppe uti det. Beholder du den noen måneder "i tilfelle", så må du bo hos foreldrene dine enda lenger før du har spart opp egenkapital. Ellers så tenker jeg at å flytte hjem til pikeromnet slik gir deg det ekstra puffet som gjør at du skaffer deg deltidsjobb på kveld/helg. For da kommer du deg mer ut av huset. Du vil da kunne spare enda mer, og vil kunne kutte boperioden på pikeromnet med en måned eller to. Anonymous poster hash: e7f87...c02 2
Cowboy Lotte Skrevet 30. august 2015 #18 Skrevet 30. august 2015 Ja bli som Jesus, bo hjemme til man er over 30...
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #19 Skrevet 30. august 2015 Ts men du kan ikke være så frekk å ikke gi noen penger for mat til foreldrene dine? ikke sant? Tips: Gi dem 3000/4000 kr om hver måned så at du kan spise og drikke. Anonymous poster hash: acbf2...4a5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #20 Skrevet 30. august 2015 Ja bli som Jesus, bo hjemme til man er over 30... Jeg har bodd hjemmefra siden jeg var 18 år gammel.. Anonymous poster hash: 4edf9...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå