Gå til innhold

Kjærlighetssorg!!

Padre

Anbefalte innlegg

Leste et innlegg her, og kjente meg umiddelbart igjen. Så det gikk litt fort i svingene, og jeg svarte bare på det innlegget. Men nå legger jeg ut historien som eget emne, ting går ikkke så godt for tiden, som dere sikkert skjønner, så det blir litt kaos innimellom!

Min eks og jeg var sammen i sju år. Det gikk mye opp og ned, og vi hadde våre vanskelige perioder. Vi lever begger travle liv ved siden av, og i ettertid ser jeg at vi begger to har prioritert hverandre vekk. Men nok om det. Nå var vi inne i en fin periode, vi hadde snakket om å dra på ferie til Italia eller Nice, og jeg følte meg sikker på at dette var mannen i mitt liv. Helt til lørdag for litt over en uke siden, da min verden raste sammen. Han ringte til meg, jeg var på besøk hos mine foreldre, han hadde dratt hjem for ca en uke siden, og sa at han ville flytte, og at han ikke var glad i meg mer. Det sa han at ha ikke hadde vært på lenge. Jeg slengte på røret, og gikk inn i et, tja hva skal jeg si; vakuum!? Trivelig var det hverfall ikke!!

Men ihvertfall, jeg kunne ikke få dette til å henge sammen, og jeg merket på han, at det var et eller annet som liksom ikke stemte. Og tilslutt fikk jeg halt det ut av han; han er forelsket i en jente på jobben! Da han fortalte dette til meg, raste min verden fullstendig i grus, og jeg kunne ikke merke min egen kropp, kun hjertet som dunket og dunket. Helt forferdelig! Han påstår at det ikke her vært noe mellom dem, og jeg velger å tro på han, skjønt jeg synes det er veldig vanskelig.

Til historien hører jo med, at min eks tror jenta på jobben er interessert i ham, og de har visstnok snakket sammen om hverandre. Hun har også en samboer. Min eks vet ikke om det blir noe mellom dem, men jeg føler meg rimelig sikker på at det bare er et tidsspørsmål før de to blir kjærester. Jeg kjenner jo tross alt mannen godt, og leser ham som en åpen bok!

Jeg er helt knust, og gråter mye, og takler bruddet dårlig, fordi jeg føler meg løyet for og bitter. Jeg elsker min eks, og savner han mye. Han savner visstnok ikke meg, sier han, men nå skal det sies at han er i jobb, og attpåtil hjelper en kamerat med å pusse opp leilighet, så han har vel ikke fått så mye til å tenke seg om på!? Jeg håper at jeg kan få han tilbake, han er mitt et og alt!!

Råd fra andre i samme situasjon mottas med stor takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

:cry: Hei...

Jeg har ingen problemer med å forstå at DETTE må være vondt for deg !!!

Men han var da ærlig og fortalte deg det "som det var", - - gjorde han ikke ?

ALL ære til han,- - det hører faktisk med til sjeldenhetene at sannheten kommer frem ved et brudd.

Gråt, hyl, ras og slå på ting, ALT, bare du får dette ut av systemet ditt !!!

Men husk samtidig at han har sagt at han IKKE er glad i deg lenger, han savner deg ikke, vil ikke ha deg tilbake, derimot er han interessert i en annen kvinne.

Hvorfor bruke mer tid på han nå ??? Han er jo tydeligvis ferdig med deg...

Dette sier jeg nå for å få deg til å reagere, og innse realitetene !!!

Få ut sorgen over tapet ditt, men jeg håper inderlig at du "kommer over" han fort, for det er vel litt tragisk å bruke mere tid på en person som så tydelig viser at han ikke vil ha noe mer med deg å gjøre !!! ??? !!!

Jeg unner deg å komme deg videre i livet ditt. Han fortjener i allefall IKKE lengselen din. Sin egen lengsel har han jo fokusert bort fra deg, og mot

en ny kvinne. :o

Jeg sier alt dette for å få deg til å våkne. Unngå å fortsette å plage deg selv med tanker som: "Hva kan jeg gjøre for å få han tilbake?"

Vil du ha en mann som ikke elsker deg tilbake ? NEPPE !!! :-?

Jeg forstår at du har det vondt nå. Derfor bør du prøve å unngå at smerten vedvarer. Det betyr i praksis: INGEN kontakt. Du vil kanskje aldri glemme han, men du vil helt sikkert klare å få han på avstand.

Og vet du: Egentlig er det HANS tap.

Håper du greier å komme deg videre, forresten; jeg er sikker på at du gjør det. :briller:

Lykke til, fra

Venus. :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Hei igjen.

Det var virkelig ikke meningen å være anonym ovenfor her. Men jeg glemte visst å logge meg inn, så...

Går det bedre med deg ? :wink:

Jeg håper og tror at du vil takle dette...gi deg selv litt tid. Ok ?

Kom gjerne tilbake til KG når du føler deg litt bedre, så får vi vite hvordan det går med deg... :roll:

Medfølende hilsen fra Venus. :stortsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for svar Venus! Jeg har vel selv innsett at dette slaget er tapt, innerst inne. Men likevel så har jeg et håp om at dette bare er en fase han er nødt til å komme seg igjennom, også vil han innse hvilken feil han har gjordt. Det høres sikkert dumt ut, men det er vel lov og håpe?!

Han har vært og pakket ned tingene sine i dag, det gikk overraskende stille og rolig. Jeg orker ikke å krangle om hvem som skal ha hvilken kasserolle, og han er veldig forståelsesfull. Var på kino etterpå, det vet jeg ikke om var så lurt, men det var hvertfall en god film, og det er godt å komme seg ut litt.

Jeg innser vel at jeg ikke skal ha noe kontakt med han, og når vi har ordnet opp i formalitetene, er det sikkert slutt på kontakten også. jeg drar til utlandet på ferie i ti dager, og for å være helt ærlig, så tror jeg han er blitt sammen med den andre kvinnen når jeg kommer tilbake. Håper jeg klarer å nyte ferien, men det SKAL jeg!!

Han har ødelagt nok for meg nå!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hei igjen Padre.

Jeg får ikke sove, det er så lummert i Oslo i natt. 8)

Jeg ser du innser at slaget er tapt. Det er trist, men slik ER altså livet.

Og håpet kan aldri noen ta i fra deg, aldri !!!

MEN; for all del, ikke sett livet ditt "PÅ VENT", for hans skyld. Det er ikke verdt det. Og her vet jeg hva jeg snakker om... :roll:

Sørg for å ha det ORDENTLIG moro i ferien din !!!

Litt om senn kanskje du begynner å se klare fordeler med å være alene igjen... Ingen å ta hensyn til i huset i det minste. Ledig på markedet er du også. Nå kan du med verdens beste samvittighet flørte vilt !!!

Ha det veldig bra !!! :P

Vennlig klem fra Venus. :blunke: :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke sove, det er også fryktelig varmt og fuktig i Køben i natt! :lol:

Ja, det har vel sine fordeler å være single... Det er lenge siden jeg har begitt meg utpå den tynne isen, kanskje jeg har mistet taket?!

Jeg akter å nyte ferien, jeg VIL ikke tenke og spekulere på hva han gjør, om han har sex med den nye kvinnen, osv.... Det foregår mye merkelig oppi hodet mitt for tiden, men det går vel over. Jeg har sagt til ham, at jeg vil vite det hvis han blir sammen med kvinnen. Det er bedre å få vite det fra ham, enn at noen slenger det i trynet på meg. Det hjelper meg å kommer over han fortere, tror jeg, når jeg bare blir nødt til å overbevise meg selv om at; "det er ikke deg han elsker mer, sånn er det, og det er ikke en ting du kan gjøre med det!!"

Men jeg skal ikke påstå at det blir lett....

Tusen takk for dine svar, Venus. Det setter jeg pris på!!

:D

Masse klemmer fra Padre, som smiler gjennom tårer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

:P Hei Padre.

Det er klart du ikke har "mistet taket",- - - bare vent så skal du se.

Jeg vedder på at du får masse oppmerksomhet i ferien din. :rodme:

Det vil igjen bidra til å styrke selvtilliten i denne såre tiden for deg.

Om du IKKE finner en ny mann (deilig å være alene også) så NYT i allefall flørten og oppmerksomheten fra andre menn. Lover du det ? :ler2:

Årsaken til at jeg føler slik MED deg, er faktisk at jeg befinner meg akkurat nå i en lignende situasjon. Men her er det JEG som vurderer å "bryte ut." :-?

Får se hvordan det går. Han er bortreist for tiden, og jeg ønsker ikke akkurat å ta et oppgjør over telefon !!! Det må bli ansikt til ansikt. På en anstendig måte. Så jeg venter utålmodig...

Mulig jeg skriver mer om dette senere.

Ha det fortsatt bra. Og GOD SOMMER !!! :briller:

Venus. :smile:

(Herregud, fremdeles lummert her i byen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops:

Glemte visst å logge meg inn igjen jeg...

Men det er i hvert fall mitt innlegg som sees ovenfor her.

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Venus!

Trist å høre at du er i den samme situasjon selv. Det er er god idé å snakke ansikt til ansikt. Det synes jeg at man skylder hverandre når man har vært i et langt forhold. Det er også bedre for begge parter, det er en forferdelig beskjed å få over telefonen, og hvertfall når det kommer helt uforutsett. Synes du skal snakke med ham jeg, så det ikke går så langt at du forelsker deg i en annen. Det gjør ufattelig vondt å vite at den du elsker er sammen med en annen!! Jeg tror det tar lang til for meg å komme meg over det, hvertfall! Dumme meg håper jo fortsatt at det ikke blir noe mellom min eks og den andre kvinnen. Men jeg vet ikke... huff!!

Gleder meg hvertfall til å komme vekk, men det blir merkelig å komme hjem til en nesten tom leilighet etterpå. Vet ikke hvordan jeg takler det, håper det går bra. :roll:

Du må gjerne skrive å fortelle hvordan det går med deg og din samboer. Jeg skal nok også fortelle hvordan det går når jeg kommer hjem igjen. (om 14 dager)

Lykke til, håper det går bra med dere :)

masse hilsener fra Padre, som skal pakke og dra langt vekk fra sitt miserable liv :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en riktig fin ferie, Padre! Det hjelper å reise bort og få ting litt i fugleperspektiv. Jeg er også i samme situasjon - bare omvendt, og føler at jeg har brutt på en mer etappevis og skånsom måte, tror jeg...vi bor fortsatt sammen. Han flytter ut 1.august.

Gruer og gleder meg... (se tråden her inne "trenger litt analyse" hvis du vil)

Wish you the very best!!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-? Hei igjen.

Jeg forstår det er flere som befinner seg i noenlunde samme situasjon her. Og DET er jo en liten trøst,----egentlig. :roll:

Jeg ønsker dere lykke til begge to. :)

Hjertelig fra Venus. :P

(Vi tastes om et par uker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei! :)

Jeg lovde å skrive når jeg kom hjem fra ferie :briller: , så her kommer en liten oppdatering.

Har det egentlig ok nå, det gjorde virkelig godt å komme vekk fra hverdagen. Midt i ferien fikk jeg beskjed om at min far var alvorlig syk, og da var det vondt å ikke har kjæresten å snakke med. Men jeg hadde mange venner rundt meg, og de var til enorm hjelp. En av dem har gått igjennom et vanskelig samlivsbrudd like før meg, og vi hadde mange fine samtaler.

Men jeg har ingen kontakt med min eks, og det ønsker jeg heller ikke å ha. Jeg har mistet all den respekt jeg hadde for han, fordi det for meg er en uakseptabel måte han har behandlet meg på, og derfor ønsker jeg ikke å ha noe mer med han å gjøre i det hele tatt! Jeg fortjener ikke å bli behandlet på den måten, og det gjør ingen andre heller!!

Hvordan går det med dere som svarte meg (Venus og Camille)?

Vennlig hilsen

Padre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Padre

Først vil jeg si at eksen din er utrolig feig som ringte for å si dette til deg i stedet for å ta det opp med deg face to face.

Jeg har ikke så mange gode råd å komme med desverre, men ville gi deg en klem uansett - det fortjener du. Reis bort og plei deg selv. Vær med venninner.

Du er fremdeles ung og det finnes andre fisker i havet.

Lykke til du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

:P Hei Padre.

Så koselig å høre fra deg igjen. Og så fint at du har kommet deg litt mer "ovenpå". Jeg antar at det nok var en lettelse for deg. :wink:

Beklager derimot at du har fått mer å bære på i løpet av sommeren. Men jeg håper jo at han blir helt frisk igjen !!!

Selv har jeg også hatt ferie, har det fremdeles faktisk. Og den har vært SVÆRT tankevekkende for meg. :P :-? :P

Jeg innser nå at jeg vil fortsette forholdet med min kjære, og vi har (om mulig) et enda bedre forhold enn før.

Det var aldri problemer mellom han og meg som skurret. Det var i høyeste grad "ytre påvirkninger"... Av det slaget som er vanskelig å overvinne.

Og følelsene vi har for hverandre...de er intet mindre enn ubeskrivelige. :blunke:

Vi har en helt utrolig historie sammen, noe som gjør at vi alltid kommer til å bety noe helt spesielt for hverandre.

Men du er sikkert halvveis i prosessen din nå, og da har du jo virkelig klart å kommet deg videre. Og det skal du være stolt over synes jeg. :sjarmor:

Ha det fortsatt bra !!! Og nyt august... Fremdeles lummert her i Oslo, venter på tordenvær her nå.

Vennlig sommerhilsen fra Venus. :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Hei.

Kom i skade for å bli UT-koblet igjen, og det var jo slett ikke meningen.

Hverken første eller siste gang formoder jeg... :hoho:

Står altså ved innlegget ovenfor her.

Venus.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...