Tibbie Skrevet 29. august 2015 #1 Del Skrevet 29. august 2015 Jeg har svart hår, men prøvde meg på denne frisyren i dag. Satt med blekingen svært lenge, men merker ingen forskjell. Om man ser veldig nøye etter, kan man se liiitt rødskjær. Jeg er med andre ord veldig skuffet Noen her inne som vet hvordan jeg kan få bleket håret, selv om det er svart (farget)? Vil gjøre det selv, så frisør er ikke aktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 29. august 2015 #2 Del Skrevet 29. august 2015 Er det farget fra før, må du bruke en avfargning. Eventuelt også en sterkere styrke på blekningen. og for guds skyld, kjøp en god hårkur, for dette vil slite på håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 29. august 2015 #3 Del Skrevet 29. august 2015 Fungerer avfarging på hennafarge også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 29. august 2015 #4 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Du må først kjøpe avfarging og mest sannsynlig avfarge flere ganger.Bruk en god gjenoppbyggende kur mellom hver gang.Det kan være vanskelig å forutse sluttresultatet,og du kan ende opp med oransje farge om du er uheldig.Rødskjæret du har kan være et tegn på at den mørke fargen er på vei til å trekkes ut.(Jeg har mørk brunt hår,og når jeg bleker det blir det alltid rødskjær før det begynner å bli skikkelig lyst). Når du har fått avfarget det lyst nok,kan du ta striper eller helbleke etterpå,så sant håret ikke er alt for slitt. Her er en alternativ måte å avfarge mørkt hår på som skal være mer skånsom.Kanskje verdt et forsøk? http://www.ingridsblogg.no/?p=411699 Endret 29. august 2015 av Sandie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 29. august 2015 #5 Del Skrevet 29. august 2015 Husk også å kure godt før du begynner. Altså ikke bare ta kur etter du har begynt å avfarge og bleke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #6 Del Skrevet 29. august 2015 Tror nok du vil ha bedre hell med avfarging (Colour B4, ikke avfarging som frisører bruker da dette bare er bleking under et snillere navn stort sett). Anonymous poster hash: 1ee08...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 30. august 2015 #7 Del Skrevet 30. august 2015 Hjemme-avfarging av svart hår blir gulrotfarget i beste fall selv etter en tre-fire forsøk. Hadde du hatt farget brunt eller lysere farger, ville det gått noe bedre, men som oftest ender du med platinablondt i etterveksten og sjatteringer av gulrot og andre ymse farger i lengdene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 30. august 2015 #8 Del Skrevet 30. august 2015 Jag farget håret brunt i 8 år. Stripet håret først hos frisør, så brukte jeg lys hårfarge hjemme uten effekt. Så bleket jeg det 2 ganger og hadde i sitron et par ganger. Er ganske blond nå, har brukt lilla shampo for å nøytralisere det gule. Bleket det i striper , tok ikke alt på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banks Skrevet 30. august 2015 #9 Del Skrevet 30. august 2015 Fungerer avfarging på hennafarge også? Nei. Grunnen til det er at hennafarge er bleking med pigmenter i. Det som skjer når du bruker hennafarge er at du bleker inn pigmentet i håret, ergo får du ikke det ut igjen dessverre. Med mindre du har brukt svart henna kan du farge over med mørkere farger, men håret som har fått hennafarge på seg kan du ikke få blondt. Du må dessverre spare ut nytt hår om du ønsker å bli blond. Å bleke det vil bare gi deg en dårligere kvalitet og ikke særlig endring i fargen.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #10 Del Skrevet 30. august 2015 Olaplex er jo det nye om du skal farge eller behandle håret mye. Da skal man kunne både bleke og stripe håret uten for mye skade. Anonymous poster hash: e5e89...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 30. august 2015 #11 Del Skrevet 30. august 2015 Nei. Grunnen til det er at hennafarge er bleking med pigmenter i. Det som skjer når du bruker hennafarge er at du bleker inn pigmentet i håret, ergo får du ikke det ut igjen dessverre. Med mindre du har brukt svart henna kan du farge over med mørkere farger, men håret som har fått hennafarge på seg kan du ikke få blondt. Du må dessverre spare ut nytt hår om du ønsker å bli blond. Å bleke det vil bare gi deg en dårligere kvalitet og ikke særlig endring i fargen.. :/ Takk Da skal jeg gå over til andre typer hårfarger, og etterhvert bruke glansvasker når det hennaen har "vokst ut" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banks Skrevet 30. august 2015 #12 Del Skrevet 30. august 2015 Takk Da skal jeg gå over til andre typer hårfarger, og etterhvert bruke glansvasker når det hennaen har "vokst ut" Veldig lurt! Anbefaler aaaaldri henna siden det ikke går ut. Permanente farger er mye lettere å fjerne/ dekke over. Men hvis du ønsker å bli blond er det lurt å bruke mini color i det nye håret som kommer ut til du har fått klipt av resten av hennaen. 😊 regner med du tenker på mini color i stedenfor glansvask. (Glansvask er semipermanent farge og legger seg på utsiden av håret, som du vasker av når du dusjer. Er du heldig og har en litt sterkere glansvask varer den opp til max 10 vask. Litt som sminke for håret:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 30. august 2015 #13 Del Skrevet 30. august 2015 Har ikke noe håp om å bli blond, men ønsker å få ut all farge jeg har i håret uten å måtte gå rundt med stygg ettervekst Mulig det er minu color jeg tenkte på. Er så mange år siden jeg har drevet med annen farging enn henna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #14 Del Skrevet 30. august 2015 Jeg hadde helt svart hår for en stund siden. Har vært 4 runder hos frisør. Er rimelig slitt, så jeg kurer det 2 ganger i uken. Frisørene var selv i tvil om dette skulle gå, men har vært tålmodig og det har gått lang tid mellom hvert besøk. Gjør du det hjemme blir du i verste fall å må klippe deg kort, i beste fall blir det jævlig oransje farge. Gå til frisør.Anonymous poster hash: e6fd1...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. september 2015 #15 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg hadde helt svart hår for en stund siden. Har vært 4 runder hos frisør. Er rimelig slitt, så jeg kurer det 2 ganger i uken. Frisørene var selv i tvil om dette skulle gå, men har vært tålmodig og det har gått lang tid mellom hvert besøk. Gjør du det hjemme blir du i verste fall å må klippe deg kort, i beste fall blir det jævlig oransje farge. Gå til frisør.Anonymous poster hash: e6fd1...77a Enig. Ville aldri satt i gang et slikt prosjekt på egenhånd. Avfarging er risky greier. Gå til frisøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå