Gå til innhold

Basic -Om det å levere og hente i barnehagen. Sånn gjør du det !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det beste dere kan gjøre for barnet deres er å være bestemt og "rive av plasteret" kjapt og greit. Etter en hyggelig kort avskjed med klem og kos så kan dere gå. Ikke la barnet klenge, overtale, gråte og spille på følelsene deres. Overlat barnet til de ansatte.

Det samme gjelder ved henting. Kom inn på en rolig måte og ikke forstyrr det som foregår ved å være superpappa eller mamma som skal være verdens mest høylytte og kuleste.  Vis såpass høflighet for de ansatte og utviklingen til ditt eget barn, at barnet rydder etter seg selv.  Igjen vær bestemt og effektiv og ikke la barnet hale det ut og tvinne dere rundt lillefingeren. 

Og for all del, dere skal være UTE av barnehagen ved stengetid. 

Sånn. Nå vet dere alle hva dere skal gjøre når dere henter henter/leverer på dagis.

Anonymous poster hash: 4f13c...f9f
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke barn i barnehage skjønner jeg? ;)

Dette høres ut som en veldig god fasit. Problemet er bare at barn ikke følger fasiten. Det er hendelser, følelser, ting som dukker opp som gjør at man ikke kan følge samme fasiten hver eneste dag. Vi er da mennesker.

Anonymous poster hash: b1f27...4ca

• Liker 9
Skrevet

Rookie :P

Skrevet

Sikkert skrevet av ei som har vært mor i 2 uker og har naile'a soverutiner osv 😅😅😅

Anonymous poster hash: c3e26...e93

• Liker 7
Skrevet

Veldig bra innlegg, TS!

Skrevet

Tror TS jobber i barnehage, men ikke har barn selv.

Anonymous poster hash: 1c6c5...69c

• Liker 8
Skrevet

Bra innlegg. Vil legge til oppskrift om det å møte til time på helsestasjonen:

1. Kom i tide. Helst litt før. Bare kom tidsnok, så er jeg fornøyd.

2. Ikke prøv å overbevise om at Google er en bedre fasit enn en lang utdannelse og erfaring. Ikke gidd å bruke tiden min på det i hvert fall. Ditt barn, ditt ansvar.

3. Møt opp i tide!!!

Anonymous poster hash: f2142...3e8
  • Liker 6
Skrevet

Det beste dere kan gjøre for barnet deres er å være bestemt og "rive av plasteret" kjapt og greit. Etter en hyggelig kort avskjed med klem og kos så kan dere gå. Ikke la barnet klenge, overtale, gråte og spille på følelsene deres. Overlat barnet til de ansatte.

Det samme gjelder ved henting. Kom inn på en rolig måte og ikke forstyrr det som foregår ved å være superpappa eller mamma som skal være verdens mest høylytte og kuleste. Vis såpass høflighet for de ansatte og utviklingen til ditt eget barn, at barnet rydder etter seg selv. Igjen vær bestemt og effektiv og ikke la barnet hale det ut og tvinne dere rundt lillefingeren.

Sånn. Nå vet dere alle hva dere skal gjøre når dere henter henter/leverer på dagis.

De veldig få gangene min datter gråter ved levering tar jeg det på alvor og sitter med henne til hun føler seg trygg og fornøyd med å gå inn. Hadde dette skjedd hver gang kan jeg forstå at man bare må "rive av plasteret" og gå, men når det skjer en gang i blant velger i alle fall jeg å la barnet få vise følelser. Kanskje føler hun seg ikke i toppform, kanskje gruer hun seg til noe, kanskje hadde hun en vond drøm den natten. Det kan være mange årsaker, og vi har heldigvis en barnehage med så forståelsesfulle ansatte at de ikke syns det gjør noe om jeg sitter med henne i garderoben i 20 minutter før hun er klar til å gå inn. Å bare gå i fra henne når hun er lei seg for noe hadde for meg føltes som et svik. Nå må jeg legge til at jeg har en fleksibel hverdag siden jeg er student, så jeg skjønner jo at noen faktisk MÅ gå selv om barnet gråter, men man må da også få lov til å bruke litt ekstra tid når man faktisk kan.

Anonymous poster hash: 4c6fd...b94

• Liker 3
Skrevet

Bra innlegg. Vil legge til oppskrift om det å møte til time på helsestasjonen:

1. Kom i tide. Helst litt før. Bare kom tidsnok, så er jeg fornøyd.

2. Ikke prøv å overbevise om at Google er en bedre fasit enn en lang utdannelse og erfaring. Ikke gidd å bruke tiden min på det i hvert fall. Ditt barn, ditt ansvar.

3. Møt opp i tide!!!

Ok. Her er mine tips til helsesøstre:

- Flott om timen starter presis og ikke tyve minutter over avtalt tid.

- Supert om du kan fortelle meg noe jeg ikke allerede har lest på google.

Anonymous poster hash: 289c6...39c

• Liker 32
Skrevet

:-) Helt enig.

Anonymous poster hash: 01a55...43c

Skrevet

Du har ikke barn i barnehage skjønner jeg? ;)

Dette høres ut som en veldig god fasit. Problemet er bare at barn ikke følger fasiten. Det er hendelser, følelser, ting som dukker opp som gjør at man ikke kan følge samme fasiten hver eneste dag. Vi er da mennesker.

Anonymous poster hash: b1f27...4ca

Jeg har to barn. Begge har gått i barnehage. Jeg jobber selv i barnehage :)

• Liker 6
Skrevet

Nå har vi fått oppskriften på å levere i barnehage, møte på helsestasjonen. Fra tidligere har vi en tråd mednoppskriften på hvordan komme inn til time hos legen. Hva blir det neste?

Anonymous poster hash: fa612...a3d

• Liker 1
Skrevet

Sikkert skrevet av ei som har vært mor i 2 uker og har naile'a soverutiner osv

Anonymous poster hash: c3e26...e93

Er skrevet av mann som jobber i barnehage, har også egne barn som nevnt over. Og ja, vi har fiksa mye hjemme gjennom årene som andre klager over. Det handler om å ikke dille og dalle så mye. Det enkel er ofte det beste. TS

• Liker 3
Skrevet

Nå har vi fått oppskriften på å levere i barnehage, møte på helsestasjonen. Fra tidligere har vi en tråd mednoppskriften på hvordan komme inn til time hos legen. Hva blir det neste?

Dersom du ikke trenger mine råd har du fikset dette på egen hånd. Gratulere i så fall ! :)

Skrevet

- Supert om du kan fortelle meg noe jeg ikke allerede har lest på google.Anonymous poster hash: 289c6...39c

Hva med å endre: lest på google, til lest på kg?

• Liker 4
Skrevet

Haha, denne kjente jeg meg igjen i. ;) Jeg elsker timene hos hs, mest fordi det er hyggelig å prate med henne og få bekreftelse på at alt er ok. Men jeg har til gode å få noe informasjon som jeg ikke selv har funnet frem til med Google (her gjelder det selvfølgelig å være litt kritisk til kilder). Da vi slet med legging en periode sa faktisk hs at vi kunne finne masse fine tips på internett. 😜 De gangene jeg faktisk har reelle spørsmål så blir vi stort sett henvist til legen.

Anonymous poster hash: 4c6fd...b94

Skrevet

Iblandt er ikke barnet helt klar for barnehagen, så da får jeg han igang med leking først. Det tar 5 min ekstra av min tid. Og det har gjort at han er trygg, og de fleste dager løper inn for å leke, og ikke har issues ved levering. Det funker best på HAN.

Ved henting er det ikke alltid vi rekker rolig avslutning og masse oppmuntring om rydding. Vi må bare få på sko og jakke og gå, for å komme oss ut før stengetid. Jeg jobber, har møter og må forsere trafikk. Slik er det faktiske livet iblandt.

• Liker 1
Skrevet

Du må tåle at folk er kritiske eller nysgjerrige på de meningene du har. Du er ikke en verdensmester som vet og kan alt, du kan faktisk ta feil.

Å være kritisk og stille spørsmål er en bra egenskap hos folk.

Anonymous poster hash: 47770...0f8

Skrevet

Det samme gjelder ved henting. Kom inn på en rolig måte og ikke forstyrr det som foregår ved å være superpappa eller mamma som skal være verdens mest høylytte og kuleste. Vis såpass høflighet for de ansatte og utviklingen til ditt eget barn, at barnet rydder etter seg selv. Igjen vær bestemt og effektiv og ikke la barnet hale det ut og tvinne dere rundt lillefingeren.

Altså, jeg skjønner at vi selvsagt skal være ute av barnehagen til stengetid (er det noen som ikke er det?!), men ellers sliter jeg litt med å forstå listen din ... Hva er grunnen til at du ikke ønsker foreldrenes tilstedeværelse mer enn et par minutter? Det er vel sjelden så god bemanning i en barnehage at alle barn som er litt nedfor/trøtte/lei seg får 1:1-kontakt. Da er det vel bare fint om foreldre kan bruke litt ekstra tid av og til?

Skrevet

Høres fint og flott ut det, dessverre kan ikke buss og øvrig kollektivtransport vente. Ei heller jobb/obligatorisk forelesninger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...