Gå til innhold

Kan jeg forvente å gå over som andregangs? (Til dere med 2+ barn)

21 stemmer

1. 1. Når fødte du andre barnet ift termin?

• Før termin (spesifiser hvor mye før)
      4
    • På/rundt termin (to dager før, en dag før, på termin, en dag etter, to dager etter)
      9
    • Etter termin (tre dager eller mer etter termindato)
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter andre barnet, og sliter med mye kynnere ved anstrengelse, noe jeg har forstått er ganske normalt som andregangs (er 31 uker på veg). Første barnet ble født 40+4, dvs dagen etter termin. Når kan jeg forvente å føde egentlig? De fleste i min fam. føder faktisk barn på eller dagen etter termin. Jeg er nr 2 i rekka hos min egen mor og ble født dagen etter termin selv (der kom første 14 dager før).

Men er det vanlig å gå over termin som andregangs, føde før termin eller rundt termin? Hvordan var det for deg?

Skriv gjerne en kommentar i tillegg til å stemme :)

Anonymous poster hash: 8cbba...737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Statistisk sett så føder andregangs før termin.

Jeg ble selv satt i gang 11 dager over termin med nr.1, og 8 dager over termin med nr.2 ;)

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 21df1...efe

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Men er jo helt umulig å si. Jeg fødte en dag før termin med første. Har på følelsen at jeg føder Før termin denne gangen også.

Skrevet

Jeg fødte 3 dager før termin med første, og 5 dager før termin med andremann. Så kan hende du føder omtrent til termin kanskje. Men alle graviditeter og mennesker er forskjellige, så blir jo veldig vanskelig å tippe egentlig  :blomst:

Skrevet

Førstemann ble født en uke før termin. Med andremann måtte jeg settes i gang på termindagen pga risikosvangerskap, så han kom senere enn nr 1 og ville kommet over termin om han fikk bestemme selv. Jeg trodde jeg kom til å føde ganske tidlig med nr 2 fordi jeg hadde så plagsomt mye kynnere og nedpress hele tredje trimester, men så ble det altså ikke slik. Man kan aldri vite.

Skrevet (endret)

Første kom 3 dager over termindato, andre kom 1 dag over.

Endret av LindaM
Skrevet

Med førstemann ble jeg igangsatt i uke 36 grunnet sv. f.

Andremann kom i uke 37. Fødselen var superenkel sammenlignet med første :)

Anonymous poster hash: ba3c7...9d0

Skrevet

Mine 2 første barn kom 10 og 12 dager før termin.

Tredjemann 13 dager over termin.

Anonymous poster hash: 22dc6...791

Skrevet

Nr 2 kom 3 dager før termin.

Ble igangsatt 1 uker over termin med nr 1.

Anonymous poster hash: 2b437...67c

Skrevet

Første kom 2 dager over termin. Nr 2 kom 11 dager over termin, ble satt igang. Alle sa til meg at jeg heeelt sikkert ikke kommer til å gå over. Det gjorde at det var fryktelig lange dager over termin, ble helt gal av å vente. Så anbefaler deg å innstille deg på å gå over.

• Liker 1
Skrevet

Fødte nr. 1 noen dager før termin og nr. 2 på termin. Alle i min familie har født på termin eller før.

Skrevet

Her kom første 3 uker før termin, mens nr.2 kom dagen før termin.

Anonymous poster hash: 321c2...331

Skrevet

1. 12 dager etter termin

2. 8 dager før termin

Anonymous poster hash: a31c5...f9f

Gjest Wei Wei
Skrevet

Første gang fødte 4 dager etter termin, andre gang 2 dager etter termin.

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg gikk over tiden med begge mine:

1. 13 dager over
  2. 4 dager over
Skrevet

Jeg fikk fire dager over termin før det satte i gang med første. Med andre gikk jeg max over termin. Hadde egne rier igangsettingsdagen, men riene var ineffektive så ble hjulpet videre med ballongkateter. Fødsel nr to tok dessuten totalt sett lenger tid enn første, selv om jeg var i aktiv fødsel langt kortere (1,5 timer) enn ved første fødsel (8 timer).

Skrevet

Nr 1 kom 5 dager før.

Nr 2 kom 7 dager over.... ✌ ble 7 lange dager 😁

Skrevet

Ser det ble en litt dum avstemning, skulle hatt flere alternativer. Men takk for svar :)

Anonymous poster hash: 8cbba...737

Skrevet

Eldste kom tre dager før termin, yngste kom fem dager før

Skrevet

Første barn: Født til termin.

Andre barn: Prematur, 2 mnd før termin.

Anonymous poster hash: db404...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...