Gå til innhold

De siste kiloene - hvor vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden juni slanket meg ca. 4 kg; fra 72 til 68 nå. Det går så vanvittig treigt, og det er nok fordi jeg spiser så lite at forbrenningen er blitt veldig lav.

Men, det går enda saktere nå. Målet er 60 kg. Jeg er 165 høy, og 60 kg er det jeg veide før de to graviditetene.

Noen tips til hvordan jeg skal klare å gå ned de siste 8 kiloene? Jeg spiser minimalt, og løper 3 km 2-3 ganger i uken.

Anonymous poster hash: f4549...d32
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Med den høyden og vekten burde det ikke gå så tregt enda. Det burde være mulig å gå ned en halvkilo i uka uten problemer og uten å spise "minimalt". 1500 kcal/dagen burde gjøre nytten for de fleste i din situasjon.

Hva er "minimalt" for deg? Jeg mistenker at du feilberegner og spiser mer enn du tror.

Skrevet

Med den høyden og vekten burde det ikke gå så tregt enda. Det burde være mulig å gå ned en halvkilo i uka uten problemer og uten å spise "minimalt". 1500 kcal/dagen burde gjøre nytten for de fleste i din situasjon.

Hva er "minimalt" for deg? Jeg mistenker at du feilberegner og spiser mer enn du tror.

De siste 4-5 ukene har jeg en vanlig dag spist/drukket f.eks.: 2-3 glass med sjokolademelk, ett eller to knekkebrød, noen ganger litt yoghurt. Noen ganger spiser jeg snack a Jacks (riskaker), og i helgene spiser jeg noen ganger litt smågodt.

Gjest chisandra
Skrevet

Jeg er like høy som deg, og har gått ned fra 64 til 56. De siste 4-5 kg. tok laaaang tid, men jeg kom da i mål. Vær tålmodig. :)

Skrevet

De siste 4-5 ukene har jeg en vanlig dag spist/drukket f.eks.: 2-3 glass med sjokolademelk, ett eller to knekkebrød, noen ganger litt yoghurt. Noen ganger spiser jeg snack a Jacks (riskaker), og i helgene spiser jeg noen ganger litt smågodt.

Er dette det eneste du har spist i løpet av en dag? Ingen middag?

I så fall spiser du jo ALT for lite.

• Liker 5
Skrevet

Ja. Kanskje forbrenningen rett og slett er ødelagt? :(

• Liker 1
Skrevet

Om jeg spiser middag flere dager på rad, har jeg erfart at jeg går opp i vekt. Jeg kan derfor ikke spise så mye har jeg funnet ut.

Skrevet

Å spise slik du gjør flere uker i strekk høres virkelig ikke bra ut. Jeg tenker at du burde komme deg til en lege og forklare problemet ditt og hvordan kostholdet ditt er. Eventuelt kan legen henvise deg til en ernæringsfysiolog. Hvis det er slik at du på en normal dag kun spiser/drikker litt knekkebrød, yoghurt og sjokolademelk (og eventuelt litt snacks og godteri) vil du ikke få i deg den energien og de næringsstoffene du trenger. Det er ikke normalt å spise så lite over så lang tid, her bør du få profesjonell hjelp. 

• Liker 5
Skrevet

Å spise slik du gjør flere uker i strekk høres virkelig ikke bra ut. Jeg tenker at du burde komme deg til en lege og forklare problemet ditt og hvordan kostholdet ditt er. Eventuelt kan legen henvise deg til en ernæringsfysiolog. Hvis det er slik at du på en normal dag kun spiser/drikker litt knekkebrød, yoghurt og sjokolademelk (og eventuelt litt snacks og godteri) vil du ikke få i deg den energien og de næringsstoffene du trenger. Det er ikke normalt å spise så lite over så lang tid, her bør du få profesjonell hjelp. 

Tror du det kan ha skjedd noe galt med forbrenningen min?

Frem til jeg ble gravid, hadde jeg veid ca. 60 kg fra slutten av puberteten og inn i 20-årene - spiste omtrent hva jeg ville når jeg ville, og spiste normalt med frokost, lunch, middag og kveldsmat. :(

Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi deg er å oppsøke noen som er profesjonelle. Basert på det du forteller om hva du spiser er nok det det beste du kan gjøre. Jeg kan dessverre ikke vite om det har skjedd noe med forbrenningen din eller ikke, og det kan ingen andre på Kvinneguiden heller.

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for reklame og svar til dette.

Tekola, admin.

Skrevet

Du spiser jo altfor lite, TS. Prøv å spise mer så ikke kroppen din går i sultemodus.

Anonymous poster hash: 8ba2f...a31
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...