AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Potetgull koster 30-50 kr, har funnet små poser til 48kr! LATTERLIG! Sjokolade, en liten dobbel milkyway koster 20 kr, japp nesten 30 kr, en stor plate koster 45+/-!! En frossen pizza er latterlig dyrt også, spiser ikke det men merket meg prisene. Hva fader er det som skjer? En god stund så var jo is billig, mens alt annet gikk rett opp. Men nå så har fader meg is blitt svindyrt også! Føler vi blir mer og mer kontrollert av myndighetene. Hva pokker har de med at jeg heller vil spise is og sjokolade enn å knaske gullrøtter?! Og nei, jeg har ikke kostet staten flesk, har ingen sykdommer eller plager på grunn av "overvekten". Anonymous poster hash: 97ed3...36f 7
Puny Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Har jeg ikke tenkt at usunne ting er blitt dyrere, men jeg er veldig for det hvis frukt og grønt samtidig kan bli billigere. 9
Cowboy Lotte Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 (endret) Enig! Vi i de overvektiges parti jobber for billigere priser for det som ikke er frukt og grønt, rett og slett fordi vi forstår verdien i det å kose seg. Vi mener såkalt usunn mat trengs for å gjøre borgerne til lags og kan i ytterste fall unngå både depresjoner og tvangstanker. Vi jobber for kraftig økning i alt av fett- og sukkerholdige varer og gratis mat-kuponger for personer med en overvekts-diagnose. Endret 29. august 2015 av Cowboy Lotte
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Potetgull koster 30-50 kr, har funnet små poser til 48kr! LATTERLIG! Sjokolade, en liten dobbel milkyway koster 20 kr, japp nesten 30 kr, en stor plate koster 45+/-!! En frossen pizza er latterlig dyrt også, spiser ikke det men merket meg prisene. Hva fader er det som skjer? En god stund så var jo is billig, mens alt annet gikk rett opp. Men nå så har fader meg is blitt svindyrt også! Føler vi blir mer og mer kontrollert av myndighetene. Hva pokker har de med at jeg heller vil spise is og sjokolade enn å knaske gullrøtter?! Og nei, jeg har ikke kostet staten flesk, har ingen sykdommer eller plager på grunn av "overvekten". Anonymous poster hash: 97ed3...36f det kommer, grønnsaker er fortsatt ganske billig Anonymous poster hash: f98b7...501 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 80 kr for en big one, virkelig? Fordi du skal få billig gullrøtter? Kan du ikke da bare.. jeg vet ikke jeg, kanskje skaff deg noen frø hos plantasjen og dyrke dine egne gullrøtter? Husker da én kinder maxi koster 2-3 kr! Og da en STOR melkesjokolade kostet 19kr. Det å gi barna 20 kr for å kjøpe seg lørdagsgodteri er like idiotisk som å gi noen 10 millioner kroner o 50-øringer uten mulighet til å dra til banken og omgjøre de til brukbare penger! (om det nå faktisk er mulig å veksle inn 50-øringer engre da). Synes det er så teit at myndighetene skal tvinge sine måter å leve på med makt. Overvåking og tvinger oss til å leve slik de vil vi skal leve. Snart så kommer de på døren din om du ikke kjøper deg gullrøtter og poteter på flere dager. ts Anonymous poster hash: e3d20...9de 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Er du gammel nok husker du da kroniske kosta 50 øre og. Prisene stiger på alt. Også arbeidskraften din. Det er sånn det økonomiske systemet vårt fungerer. Nå er det sant at en del råvarer har gått opp i pris den siste tiden (årene) relativt til økonomien ellers. Men vi har fortsatt større kjøpekraft enn noen gang. Og det er forresten nesten alltid en butikk som har sjokkis og potetgull på tilbud. Anonymous poster hash: d644a...28a 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Det er ikke blitt dyrere å produsere. Det er de som tjener pengene som gjerne vil tjene enda mer. Anonymous poster hash: 0e444...97d 3
Gjest Gjest_frisk Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Jeg trodde det var i takt med all annen prisøkning? Har i grunn ikke lagt merke til at godteri har hatt noen større økning enn andre varer? Men kan hende jeg tar grådig feil. Kjøpes sjeldent så har ikke stålkontroll på prisnivået. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #9 Skrevet 29. august 2015 Enig! Vi i de overvektiges parti jobber for billigere priser for det som ikke er frukt og grønt, rett og slett fordi vi forstår verdien i det å kose seg. Vi mener såkalt usunn mat trengs for å gjøre borgerne til lags og kan i ytterste fall unngå både depresjoner og tvangstanker. Vi jobber for kraftig økning i alt av fett- og sukkerholdige varer og gratis mat-kuponger for personer med en overvekts-diagnose. Det overvektige parti vil gå mer opp i vekt? Du sier at du sliter med overvekt og er trygdet for det og her bidrar du til mer overvekt? Du maser opp og ned om at lettere psykiske plager ( her depresjon ) er ikke plager og bør ikke få trygdeytelser fra NAV. Og her vil du gi dem til fysiske lidelse ( overvekte ) du er trygdet for? Anonymous poster hash: a8345...b2f
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #10 Skrevet 29. august 2015 Jeg synes all mat har blitt dyr jeg, er jeg den eneste som synes det? Bare over sommeren har matprisene økt med 5%, det er mye. Anonymous poster hash: 88866...d78 7
Pinkee Skrevet 29. august 2015 #11 Skrevet 29. august 2015 Synes all mat er blitt mye dyrere siste årene. Nå kjøper jeg lite slikt som nevnt i HI da, men tror ikke det er økt mer enn annet. Ja, gulrot er blitt dyrere det og. 3
Erazor Skrevet 29. august 2015 #12 Skrevet 29. august 2015 Matvareprisene generelt har gått opp på grunn av at kronen er svak. Importert mat, eller mat produsert med importerte råvarer, blir derfor dyrere. 2
Cowboy Lotte Skrevet 29. august 2015 #13 Skrevet 29. august 2015 Det overvektige parti vil gå mer opp i vekt? Du sier at du sliter med overvekt og er trygdet for det og her bidrar du til mer overvekt? Du maser opp og ned om at lettere psykiske plager ( her depresjon ) er ikke plager og bør ikke få trygdeytelser fra NAV. Og her vil du gi dem til fysiske lidelse ( overvekte ) du er trygdet for? Anonymous poster hash: a8345...b2f Vi ønsker generelt lavere priser uansett om varen er usunn eller ikke. Dette mener vi er smart, fordi lavtlønnede og trygdede har snart ikke råd til foreta seg en enkel handel!! Det å overspise er faktisk en diagnose, både ved bulimi og div. lidelser, så vær forsiktig med å ikke ta oss overvektige seriøs. Det er faktisk ikke hyggelig å være overvektig i dag, særlig med tanke på all mobbing som møter oss, og som gjør meg hetende forbannet!! 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #14 Skrevet 29. august 2015 Potetgull koster 30-50 kr, har funnet små poser til 48kr! LATTERLIG! Sjokolade, en liten dobbel milkyway koster 20 kr, japp nesten 30 kr, en stor plate koster 45+/-!! En frossen pizza er latterlig dyrt også, spiser ikke det men merket meg prisene. Hva fader er det som skjer? En god stund så var jo is billig, mens alt annet gikk rett opp. Men nå så har fader meg is blitt svindyrt også! Føler vi blir mer og mer kontrollert av myndighetene. Hva pokker har de med at jeg heller vil spise is og sjokolade enn å knaske gullrøtter?! Og nei, jeg har ikke kostet staten flesk, har ingen sykdommer eller plager på grunn av "overvekten". Anonymous poster hash: 97ed3...36f Du har ikke godt av det der uansett ..vi bruker noe penger på å skadeforebygge diabetes2 og det der som det er ... Anonymous poster hash: 28d77...e88
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #15 Skrevet 29. august 2015 Vi ønsker generelt lavere priser uansett om varen er usunn eller ikke. Dette mener vi er smart, fordi lavtlønnede og trygdede har snart ikke råd til foreta seg en enkel handel!! Det å overspise er faktisk en diagnose, både ved bulimi og div. lidelser, så vær forsiktig med å ikke ta oss overvektige seriøs. Det er faktisk ikke hyggelig å være overvektig i dag, særlig med tanke på all mobbing som møter oss, og som gjør meg hetende forbannet!! Det er nettopp det vi ikke skjønner. Du sier vi er overvektige. Samtidig vil du ha godteri og du skriver FETT mat billigere, du skrev også USUNN mat billigere. Du skrev også " Ikke frukt og grønt "...... " alt av fett- og sukkerholdige varer ". Og da vil du bevisst gå opp i vekt. Ikke ned. Anonymous poster hash: a8345...b2f
Invicta Skrevet 29. august 2015 #16 Skrevet 29. august 2015 Er du gammel nok husker du da kroniske kosta 50 øre og. Prisene stiger på alt. Også arbeidskraften din. Det er sånn det økonomiske systemet vårt fungerer. Nå er det sant at en del råvarer har gått opp i pris den siste tiden (årene) relativt til økonomien ellers. Men vi har fortsatt større kjøpekraft enn noen gang. Og det er forresten nesten alltid en butikk som har sjokkis og potetgull på tilbud. Anonymous poster hash: d644a...28a Kroneis har aldri kosta 50 øre. Da den ble lansert i 1953 kosta den 75 øre. Jeg skjønner poenget ditt, jeg bare synes det er et artig faktum. Spesielt siden kroneis siden 1953 har hatt en prisstigning på ca 2000%. 2
Cowboy Lotte Skrevet 29. august 2015 #17 Skrevet 29. august 2015 Det er nettopp det vi ikke skjønner. Du sier vi er overvektige. Samtidig vil du ha godteri og du skriver FETT mat billigere, du skrev også USUNN mat billigere. Du skrev også " Ikke frukt og grønt "...... " alt av fett- og sukkerholdige varer ". Og da vil du bevisst gå opp i vekt. Ikke ned. Anonymous poster hash: a8345...b2f Grunnen for det er simpelt hen at prisene for ikke grønne varer har gått mye kraftigere opp. Derfor ønsker vi en likestilling i matvarereduksjon. Og siden frukt og grønt til nå har blitt prioritert nok, så mener vi fett og sukker varer må bli prioritert i denne omgang!!
Gjest gjestvest Skrevet 29. august 2015 #18 Skrevet 29. august 2015 (endret) Enig! Vi i de overvektiges parti jobber for billigere priser for det som ikke er frukt og grønt, rett og slett fordi vi forstår verdien i det å kose seg. Vi mener såkalt usunn mat trengs for å gjøre borgerne til lags og kan i ytterste fall unngå både depresjoner og tvangstanker. Vi jobber for kraftig økning i alt av fett- og sukkerholdige varer og gratis mat-kuponger for personer med en overvekts-diagnose. Mat kan ikke oppfattes å kunne fungere som et slags medikament mot depresjon. Det er godt mulig den kan dempe symptomstrykket kortvarig, men overvekten som følger vil bidra til dårlig selvfølelse, og dermed økt depresjon. I noen tilfeller vil dette føre til sosial angst, som forekommer av økt depresjon. Endret 29. august 2015 av gjestvest
Wonderbitch Skrevet 29. august 2015 #19 Skrevet 29. august 2015 Om man bryr seg så veldig om dette og kanskje kjøper godis ofte er det ALLTID tilbud et eller annet sted. Jeg prøver å gå ned i vekt, og blir irritert fordi godteri er så utrolig billig overalt. Jeg tenker "ja, jeg skal ned i vekt, men dette tilbudet kan jeg ikke gå glipp av! En stor Stratos til 15 kr- egentlig burde jeg hamstre!" Men dagen etter kommer jeg over enda bedre tilbud på is og potetgull i en annen butikk. Så det går jo ikke. Jeg har sluttet å kjøpe selvom jeg synes jeg nesten får det kastet etter meg, så billig som det er. Når det gjelder frukt og grønt synes jeg prisnivået på de vanlige tingene som bananer, epler, løk osv er helt ok, og mye kan man få billigere ved å gå i riktige butikker. Nyere mer eksotiske typer er ofte litt dyrere, men sånn er det jo med det meste, ikke bare mat. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #20 Skrevet 29. august 2015 Syns det er fantastisk at det er dyrt. Anonymous poster hash: 35a12...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå