fullkornspasta Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Kjenner at det de siste dagene har svidd endel i leppene, og hvis det er noe jeg virkelig hater, så er det munnsår. Smører leppene med Carmex og Aloe Vera, men føler ikke det funker spesielt. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt/forhindre videre utvikling av munnsåret?
Sjallabais Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Du kan kjøpe antix på apoteket, som du kan smøre på der hvor det svir. Den hemmer at munnsåret bryter ut og for evnt det svien/prikkingen du har. Den bør has på før munnsåret bryter ut for best effekt. Ellers for å forebygge kan du kjøpe den grønne lypsyl typen med aloe vera. Den fungerer for meg i passe mengder. Har man på for ofte kan det ha motsatt effekt. Men igjen, det er forskjell på hvordan folk reagerer.
Minya Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 (endret) Aner ikke om det virker, men det er en salve eller en slags leppepomade som er reklamert for på tv (klarer ikke for mitt bare liv å huske hva den heter akkurat nå) som du skal smøre på så snart du kjenner prikkingen komme. Da forebygger den visst utrbuddet, eller evt gjør utbruddet mildere. Du får den visst på apotek, så du kan jo stikke innom et apotek og spørre etter noe som er reklamert for på tv som skal hjelpe mot munnsår. Edit; Mulig det er samme greia både jeg og Sjallabais snakker om. Endret 29. august 2015 av Minya
Chizue Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Jeg kaller mine munnsår for "vintersår" fordi jeg alltid får det midt på vinteren, særlig i munnvikene, så jeg bruker å smøre en tykk salve, enten Eucerin, eller aloe vera salve. Om jeg bare er veldig tørr på leppene og de sprekker, så bruker jeg Purelan.. (Ja jeg vet, den er mest brukt som brystvortekrem, men jeg bruker å ta den på før jeg legger meg og om morgenen er leppene mindre tørre og såre) Ellers...Om jeg har munnsår inni munnen, jeg får ofte after, slike hvite sår. Når jeg kjenner antydning til at "Nå får jeg snart en ny" så skyller jeg munnen med Corsodyl, eller en sterk blanding Vadamecum (ikke svelge.) Så forsvinner de veldig fort... (fikk det anbefalt av lege om å gjøre dette og det funker^^) Ellers husk å drikke nok vann (trenger ikke å drikke 5l dagen) Og IKKE pirke på sårene, la de være i fred ^^
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 zovirax Anonymous poster hash: d1236...0df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå