Gå til innhold

Hvordan ta opp TV-program?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal ha et kamera inni en uglekasse jeg bygger. Kameraet filmer døgnet rundt, og jeg kan følge direktesendingen på TV. Jeg vil også ta opp mest mulig av det som skjer. Men hvordan gjør man opptak av TV-sendinger nå til dags?

Jeg har ikke sett på TV på mange år. Fjernsynet jeg har (en Samsung førti tommers LED) kjøpte jeg kun for å bruke til spilling av ett bestemt spill på PS3. Og jeg har ennå ikke brydd meg om å skaffe noen TV-kanaler. Kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg kjøpte fjernsynet i slutten av august 2013, og det var vel en forholdsvis ny (men billig) modell den gang. 

Må jeg kjøpe en eller annen boks? 

Har prøvd å google, men alt er bare forvirrende. 

For ordens skyld: Har testet kameraet. Det funker som det skal.

Anonymous poster hash: 497f4...0fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis du skal ha kameraet på hele tiden inni kassen må du også ha lyset på hele tiden - er nå det så bra for uglene? (stress osv.)

For å ta opp med TVen må du ha en digital dekoder med opptaksmulighet. Vi har en slik og da bare trykker jeg på den røde knappen på fjernkontrollen for å starte direkte opptak. Jeg er litt usikker på om du kan ta opp fra andre kanaler enn de ordinære TV-kanalene (jeg har aldri prøvd), men det går jo an å prøve. Kan du ikke teste det hos noen som har en dekoder med opptaksmulighet.

Anonymous poster hash: 97abb...396
Skrevet

Men hvis du skal ha kameraet på hele tiden inni kassen må du også ha lyset på hele tiden - er nå det så bra for uglene? (stress osv.)

Anonymous poster hash: 97abb...396

Det er et infrarødt kamera, så det filmer i stummende mørke. Når det er virkelig mørkt (f.eks. om natten) er filmen i svart/hvitt. Når det er lysere, kan man se noen farger. Uglene blir ikke stresset; dette er et veldig lite og usjenerende kamera som er spesialdesignet for bruk i fuglekasser. Kameraet har noen små LED'er som i mørket gir fra seg en svak rød glød, men dette bryr ingen fugler seg om. 

Takk for svaret!

Anonymous poster hash: 497f4...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...