Gå til innhold

Hvor lenge er kattene deres på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å høre at det er vanlig å ta seg turer.. har ikke sett lillegutt siden i går og tenker selvsagt det verste :bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hun er ute så lenge hun vil. Blir selvfølgelig bekymret når hun er ute hele natten, men hun er tøff, så hun klarer seg. 

Hun er dog veldig selvstendig, så når vi reiser bort, lar vi gjerne et vindu stå åpent (på tak som hun hopper opp på, med lås så det er akkurat plass til hun å komme seg igjennom) med mye mat og vann. Barna stikker innom hver 2.dag for å fylle på, se til hun og eventuelt kose litt. 

Det lengste hun har vært borte er ca en dag. 

Skrevet

Får håpe han bare har tatt seg en liten tur da..

Skrevet

Det er ganske individuelt tror jeg. Den ene katten min er aldri borte mer enn 1 dag. Den andre kan være borte i en uke. Ikke nå lenger, i og med at han er 15 år. Men i sine yngre dager var det ikke unormalt at han var borte i noen dager :) 

Skrevet

Våre har vært borte opptil en uke. Synes det er litt i overkant lenge, men de kommer jo hjem igjen, litt sultne og bittelitt tynnere enn de var før de dro. 

Anonymous poster hash: 8ac94...dae
Skrevet

Tenker at rev kan ta han, men han er ganske stor og kraftig

Skrevet

Fire dager er maks lengde det går før jeg ser igjen en av mine. Dette er kun når det er relativt ok temperatur om natten. Men jeg tror hun er innom noen ganger uten at vi ser henne, tror hun sniker seg inn luken om natten og spiser. :) Hannkatten til naboen kan bli borte lenger, men han har nok et "feriehjem" som gir han mat.

Anonymous poster hash: 33b0c...ff2
Skrevet

Mine katter er alltid tilbake innen noen timer. Aldri mer enn 12 timer. Men det har skjedd en gang i løpet av 10 år at den ene katten var borte nesten en uke. Om hun ble innestengt eller hva, vet jeg ikke. Men hun var frisk og rask da hun dukket opp igjen.

Anonymous poster hash: c5145...f72
Skrevet

Nå er pelsdottene våre vant med at vi åpner ytterdøra med alt fra en time til fire timers mellomrom avhengig av når på dagen det er, så som regel er de aldri spesielt langt unna.
Gamlepus legger seg som regel på steintrappa oppi hagen, ca fire meter fra inngangsdøra. Det er åpenbart en veldig god og lun plass å ligge.

Det lengste minstemann, som er den mest eventyrlige av dem, har vært borte, er ca ti timer, fra formiddag til langt utpå kvelden, og på slutten ble vi jo noe bekymret og tuslet ut på trappa og puset på ham et par ganger i timen. Til slutt kom han luskende med halen rett til værs, og strenet rett til matskåla hvor han stod og spiste lenge.

Gamlepus går som regel aldri veldig langt, men en gang hadde hun ruslet langt nok, eller gjemt seg godt nok under en eller annen busk til at vi ikke så snurten av henne på nesten to timer, problemet vårt da var at vi skulle bort og være borte lenge, slik at vi helst ville at hun skulle komme inn før vi dro. Hun hadde da også vært ute i tre timer før vi begynte å prøve å rope henne inn.

Det tok fire-fem rusleturer rundt tomta med kattesnop i hånda og mye pusing, før hun plutselig tuslet inn på trappa og lurte på hva alt oppstyret var. :fnise:

Skrevet

De jeg har nå er så godt som aldri borte mer enn en tre-fire timer før de hører hjemom og stikker ut igjen. Hannkatten vi hadde før tok seg gjerne ferie innimellom, han var på det lengste borte i to uker før han plutselig sto på trappa igjen og var klar til å fortsette dagliglivet :)

Skrevet

Nå på sommeren er min ute nesten hele døgnet, innom for å få mat kanskje 1-2 ganger om dagen, men sover gjerne ute. Lengste han har vært borte er rundt ett døgn

Skrevet

Nå på sommeren er min ute nesten hele døgnet, innom for å få mat kanskje 1-2 ganger om dagen, men sover gjerne ute. Lengste han har vært borte er rundt ett døgn

Samme her. Han er ute nesten hele tiden, men han er matvrak og kommer inn 2-3 ganger om dagen for å spise. Det lengste han har vært ute uten å vise seg er ca et døgn.

Skrevet

Min er som regel ute et par timer, og kun i godvær. Hun nekter å gå ut om det regner/blåser :P lengste hun har vært ute er omtrent to døgn, da vurderte jeg å henge opp "savnet"-plakater, hehe. Hun er ganske hjemmekjær.

Skrevet

Nå kom han inn ^^

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...