Xania Skrevet 16. september 2004 #1 Skrevet 16. september 2004 Jeg og sambo har snakket om bryllup en stund nå (har vært forlovet 1 1/2 år) og har funnet ut at vi har lyst til å "gjøre alvor av det" i mai neste år. Men etter å ha sniklest litt her inne begynner jeg nå å lure på om det blir veldig kort tid til planlegging? Har absolutt ikke lyst til at planleggingen bare skal bli stress... Men da sambo ringte kirka for å bestille tid fikk han beskjed om at kalenderen for neste år ikke ble satt opp før etter jul :o så jeg er litt forvirra. Vi har tenkt å invitere 30-40 stykker, alle til middag. Håper dere har noen synspunkter og tidsbesparende tips til meg? Spent hilsen fra Xania
Gjest Poirot Skrevet 16. september 2004 #2 Skrevet 16. september 2004 Vi forlovet oss i februar og gifter oss nå. Synes ikke det har vært stress i det hele tatt, når kirke, selskapssted og fotograf var i boks. Så får du ordnet disse tingene, skulle det gå helt fint.
Lullu Skrevet 16. september 2004 #3 Skrevet 16. september 2004 Ikke bli stressa av oss her inne, personlig syntes jeg du har mer enn nok tid. Du bør bare legge opp "en plan" så ordner det seg nok. Bestilling av kirke er jo det viktigste. Du bør jo ringe kirken din igjen å forklare saken. Du kan jo ikke vente til januar med å booke inn tid? :o Dette må de jo bare skjønne, i.o.m. at du skal booke lokaler også. Når kirke og lokaler er booket, kan dere jo starte å sette opp hvor mange som skal kommer. Ordner lokalene med mat, servitører, pynt osv. er jo dette selvsagt tidsbesparende. Om innbydelser skal lages selv, bør dette startes med så fort som mulig, så slipper du å stresse med dette også. Samme med bordkort. Dersom dere skal ordne med alkohol selv, start innkjøpene her også. Sett opp en liste over hva dere trenger, og få gjerne hjelp av andre. Et vennepar som kan få ansvaret med å kjøpe inn mineralvannet? Noen som kan få ansvaret med pynting av kirken? Osv. osv. Kjole bør du prøve ganske fort. Kan ta opptil 4 mnd. for levering. Hans anntrekk kan tas over nyåret. Hvordan har dere tenkt bryllupet? (Fri bar? Musikk? Hvilke lokaler? Budsjett?)
Xania Skrevet 16. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2004 Takk for beroligende ord, Poirot og Lullu! Nå er jo planleggingen helt i startgropa, så vi har ikke tenkt så nøye gjennom tingene enda. Men heller vel mot å arrangere på hotell e.l. hvor de ordner oppdekking og mat. Har lyst på levende musikk. Tror også vi skal ha fri bar - men det er mulig det blir veldig dyrt på hotell?? Budsjett har vi ikke satt opp, men regner med å kunne bruke 60-70 000. Regner med dere vil se mye til meg her inne etter hvert
Xina Skrevet 16. september 2004 #5 Skrevet 16. september 2004 Vi har og nesten akuratt bestemt oss for og gifte oss i mai. Syntes vi har kjempegod tid jeg.Skulle nesten ønske tiden gikk litt fortere til tider P.s Flott Nick du har nesten likt som mitt.Håper de forveksler oss her inne da
Xania Skrevet 16. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2004 Hei "navnesøster" Så koselig med flere som gifter seg i mai. Har dere kommet langt i planleggingen?
Gjest Liz28 Skrevet 16. september 2004 #7 Skrevet 16. september 2004 Jeg og sambo har snakket om bryllup en stund nå (har vært forlovet 1 1/2 år) og har funnet ut at vi har lyst til å "gjøre alvor av det" i mai neste år. Men etter å ha sniklest litt her inne begynner jeg nå å lure på om det blir veldig kort tid til planlegging? Har absolutt ikke lyst til at planleggingen bare skal bli stress... Men da sambo ringte kirka for å bestille tid fikk han beskjed om at kalenderen for neste år ikke ble satt opp før etter jul :o så jeg er litt forvirra. Vi har tenkt å invitere 30-40 stykker, alle til middag. Håper dere har noen synspunkter og tidsbesparende tips til meg? Spent hilsen fra Xania Neida!! Jeg kjenner 2 stk som har hatt 4 mnd på seg. Et annet par brukte 6 mnd
helenaa Skrevet 16. september 2004 #8 Skrevet 16. september 2004 Tidsmesig burde alt gå helt fint. Vi hadde også "problemet" med at kirkas lister ikke gikk så langt fram i tid. Dette løste seg da vi hadde bestilt hotell, og ringte til kirka og sa det det var viktig for oss å få datoen pga. hotellbestillingen. Da skrev de en liten lapp i boka si :-) Vi hadde altså hotell og var VELDIG fornøyd med det. Slapp mye stress der! Hadde levende musikk også, og kan selvfølgelig ikke annet enn å anbefale det. Jeg tror nok du har rett i at åpen bar kan bli dyrt (vi hadde ikke mer enn vin til maten), men hvis dere har så mye som 60 000 og bare 30 gjester burde det gå helt fint! (til sammenligning: vi hadde 50 gjester og betalte ca 30 000 for festen) Lykke til med planleggingen!
Xina Skrevet 16. september 2004 #10 Skrevet 16. september 2004 Hei "navnesøster" Så koselig med flere som gifter seg i mai. Har dere kommet langt i planleggingen? Jeg har faktisk kommet litt igang.Har snakket med hun som skal lage maten,ordnet med toastmaster,begynt på gjestelista,bestilt fotograf,har fått ei til og fikse hår og make up,ei til og bake bryllups kaka og bestilt fototgraf m.m.Alt dette har jeg ordnet på et par-tre uker.Er jo så gøy :-)
Gjest Tex Skrevet 16. september 2004 #11 Skrevet 16. september 2004 Vi brukte 17 måneder, men vi hadde utrolig god tid. Det som er stress er når det nærmer seg, da er det ikke grenser for hvor mye som skal gjøres uansett hvor mye du har gjort før.....
Xania Skrevet 21. september 2004 Forfatter #12 Skrevet 21. september 2004 17 måneder, Tex, det var laaaaang tid! Tror ikke jeg hadde klart å vente så lenge, jeg... Nå er lokale bestilt - og da var det jammen mulig å få inn en liten notis i listene til kirka også, så nå er vi i gang. Gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå