Gå til innhold

vil/vil dere ikke ha jålete menn? (ønsker svar fra menn også)

43 stemmer

1. 1. hva er/liker dere?

• jeg liker feminine menn
      4
    • jeg liker maskuline menn
      30
    • jeg er en maskulin mann
      4
    • jeg er en feminin mann
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor vil dere at mennene deres skal være så jålete? hva er det som er tiltrekkende når menn bruker brunkrem, super-slimme bukser og napper hvert eneste hår de har på kroppen? greit nok at de må være velstelte, men går det ikke en grense?

synes det er lite maskuline menn for tiden, og lurer egentlig på om det er jålete menn damer vil ha?

til dere menn; ønsker dere å måtte jåle dere så mye som mange av dere gjør? eller føler dere det som et press?

hilsen jente 24, som liker menn maskuline

Anonymous poster hash: d16c0...9a3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva legger du i jålete da, jeg har tidligere blitt kalt femi på bakgrunn av mine rutiner, men jeg har svært få feminine fysiske trekk. jeg liker bare å ta vare på meg selv og kroppen min.

Anonymous poster hash: 2586d...11a
  • Liker 1
Skrevet

hva legger du i jålete da, jeg har tidligere blitt kalt femi på bakgrunn av mine rutiner, men jeg har svært få feminine fysiske trekk. jeg liker bare å ta vare på meg selv og kroppen min.

med jålete mener jeg å være svært opptatt av eget utseende. bruke mye tid på å pynte seg, og da mener jeg ikke "stell". Menn som snakker mye om hvordan de ser ut, kan ikke bli skitne osv...

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg ville omtalt det som "feminine" menn, for jeg synes feminine trekk o.l. hos menn kan være attraktivt. Men det jeg ikke kan utstå er klysene med det jeg kaller "Majorstua"-stil. Og da snakker jeg om de som har "Petter Pilgaard"-sveis (håret slicket bakover med en hel boks gel), dyre merkeklær og sko, og en generell klyseaktig holdning. Har observert at det kommer et uproposjonalt antall av disse på ved T-banen på Majorstuen, derav navnet. 

Anonymous poster hash: 9587b...bed
  • Liker 5
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg ville omtalt det som "feminine" menn, for jeg synes feminine trekk o.l. hos menn kan være attraktivt. Men det jeg ikke kan utstå er klysene med det jeg kaller "Majorstua"-stil. Og da snakker jeg om de som har "Petter Pilgaard"-sveis (håret slicket bakover med en hel boks gel), dyre merkeklær og sko, og en generell klyseaktig holdning. Har observert at det kommer et uproposjonalt antall av disse på ved T-banen på Majorstuen, derav navnet. 

ja, kanskje jeg har blandet feminin og jålete litt i start innlegget. men ved feminin oppførsel utenfor trekk.

men det som er så merkelig, er jo at det virker som om mange jenter vil ha/har sex med disse gutta som er klysete og jålete.

Skrevet

med jålete mener jeg å være svært opptatt av eget utseende. bruke mye tid på å pynte seg, og da mener jeg ikke "stell". Menn som snakker mye om hvordan de ser ut, kan ikke bli skitne osv...

ok, men er dette nødvendigvis feminint? j. ref. til dandyisme, https://no.wikipedia.org/wiki/Dandy

også i dyreverdenen er hannkjønnet utpreget mer prangende, fordi det handler om å tiltrekke seg hunnene. påfuglene f.eks, derav uttrykket "peacocking".

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser på en mann som bruker flere timer hver dag på å løfte vekter og på å spise riktig for å få såkalt perfekt kropp som langt mer jålete enn en som bruker to minutter hver morgen på å sminke seg.

Men ja, jeg liker menn som bryr seg om eget utseende. Klysete menn eller ekstremt overfladiske menn liker jeg derimot ikke. De er nøyaktig like irriterende som kvinner som oppfører seg på samme måte.

• Liker 5
Skrevet

Menn som er redde for å bli skitne på hendene og ser ekstremt klysete ut. Håret som er dunket i gele og overfladiske menner er ikke noe bra. :P Liker best menner som er kraftig bygd og som er en handyman :-D

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke få noe bra svar når du blander en spesiell subgruppe av vestkant/svenskestil/norden-posh med det å være jentete i utseende og adferd.

Jeg kjenner flere karer som f.eks har runde ansiktstrekk, i kinn og neser. Mange av disse vil være homo, men ikke alle menn som ender opp med slike trekk er homo. Vi menn har også forskjellige nivåer av østrogener i kroppen. Og hvis du spør om hvor mange som vil ha sånne menn, så må vel svaret være at noen damer vil det, ettersom trekkene har overlevd fram til nå.

Skrevet

Jeg ser på en mann som bruker flere timer hver dag på å løfte vekter og på å spise riktig for å få såkalt perfekt kropp som langt mer jålete enn en som bruker to minutter hver morgen på å sminke seg.

Men ja, jeg liker menn som bryr seg om eget utseende. Klysete menn eller ekstremt overfladiske menn liker jeg derimot ikke. De er nøyaktig like irriterende som kvinner som oppfører seg på samme måte.

kan jo også være jålete det også da. enig. men det forsterker de maskuline trekkene :)

Skrevet

Du kan ikke få noe bra svar når du blander en spesiell subgruppe av vestkant/svenskestil/norden-posh med det å være jentete i utseende og adferd.

Jeg kjenner flere karer som f.eks har runde ansiktstrekk, i kinn og neser. Mange av disse vil være homo, men ikke alle menn som ender opp med slike trekk er homo. Vi menn har også forskjellige nivåer av østrogener i kroppen. Og hvis du spør om hvor mange som vil ha sånne menn, så må vel svaret være at noen damer vil det, ettersom trekkene har overlevd fram til nå.

har skrevet lengre nede på siden at jeg kan ha forvirret med bruk av feminin/jålete. jeg mener jålete. 

Skrevet

Dette var da en merkelig påstand. Ingen av de homofile jeg kjenner har de ansiktstrekkene du beskriver. 

• Liker 1
Skrevet

ok, men er dette nødvendigvis feminint? j. ref. til dandyisme, https://no.wikipedia.org/wiki/Dandy

også i dyreverdenen er hannkjønnet utpreget mer prangende, fordi det handler om å tiltrekke seg hunnene. påfuglene f.eks, derav uttrykket "peacocking".

reffererer til tidligere innlegg. mente jålete. skrev innlegget i full fart. er en spennende diskusjon. men i menneskeverden vil det være tiltrekkende om en mann bygger et hus!

Skrevet

reffererer til tidligere innlegg. mente jålete. skrev innlegget i full fart. er en spennende diskusjon. men i menneskeverden vil det være tiltrekkende om en mann bygger et hus!

ja, det er jo en form for nesting. men menneskeverdenen er litt mer kompleks enn dyreverdenen såklart, altså vil ikke en mann som har råd til å betale for å få laget et stort hus nødvendigvis synke på en skala om attraktivitet, da det også viser at han kan forsørge.

Skrevet

Vestkantgenseren?

Anonymous poster hash: 02c23...83c

• Liker 1
Skrevet

Med jålete tenker jeg på oppførsel, type knisete, fnisete, veivete, overstrømmende osv.

Hvis man tenker på at velværeprodukter og annet dall er jålete i seg selv, er jeg uenig. Synes ikke det er noe gale i at en mann tar vare på seg selv, og i og med at det er ganske nytt for menn så er kanskje en god del usikre også på bruken av det, "shit, hva kommer kompisene mine til å si?" eller "tar det her fra meg manndommen?"

Skrevet

Jeg syns ikke det er tiltrekkende når en mann bruker fuktighetskrem for eksempel. Syns det blir feil. Ja, ok, menn skal ta vare på seg selv de også, men det blir for meg feil at menn skal smøre seg med pleieprodukter, stelle neglene og nappe/barbere/vokse. 

Jeg foretrekker dog menn med mye hår på kassa, armene, benene og alt sånt, 3 dagers skjegg og rufsete hår. Litt mage, kraftig kropp. Namnam. :) 

Anonymous poster hash: fbba5...475
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke det er tiltrekkende når en mann bruker fuktighetskrem for eksempel. Syns det blir feil. Ja, ok, menn skal ta vare på seg selv de også, men det blir for meg feil at menn skal smøre seg med pleieprodukter, stelle neglene og nappe/barbere/vokse. 

Jeg foretrekker dog menn med mye hår på kassa, armene, benene og alt sånt, 3 dagers skjegg og rufsete hår. Litt mage, kraftig kropp. Namnam. :)

Anonymous poster hash: fbba5...475

er det bedre at hudene flasser i ansiktet, enn å bruke fuktighetskrem?

• Liker 2
Skrevet

er det bedre at hudene flasser i ansiktet, enn å bruke fuktighetskrem?

Det er bedre å bruke litt ansiktiskrem av og til, enn å flasse ja. men igjen så handler det om personlig hygiene, og det å være velstelt. er kvinne selv, jeg bruker sjeldent ansikts-krem, hvis jeg bruker det, så er det spenol, og det er den beste hudkremen. men jeg tok poenget hennes, men det går en grense.

Gjest Uhumskheter
Skrevet

Jeg syns menn kan få gjøre det de vil om det gjør at de får selvtillit og føler seg bra. Jeg bryr meg ikke. Så lenge han er min type så vil jeg ha ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...