Gå til innhold

Du som har AAP. Tiltak og/eller behandling?

Fordeling AAP  

20 stemmer

1. 1. Du med AAP, er du i behandling eller jobbtiltak?

• Behandling
      10
    • Jobbtiltak
      3
    • Begge deler samtidig
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er også en av dem med AAP, og er takknemlig for det. Håper på sikt å komme meg ut i arbeidslivet. Jeg begynte i behandling så snart jeg fikk mulighet og ønsker å fortsette med behandling da jeg har mye å jobbe meg gjennom. Nav ville ha meg ut i arbeidstiltak etter noen få mnd, og jeg må innrømme at til tider synes jeg det er knalltøft med behandling, lære å ta vare på meg selv, rydde opp i livet mitt, og jobbe i tiltaket på en gang. Derfor er jeg bare nysgjerrig på fordelingen blant andre, er det normalt å måtte gjøre begge deler på en gang? Jeg trodde det opprinnelig bare var krav om å enten være i behandling, eller i et tiltak. Bare nysgjerrig altså :-)

Anonymous poster hash: 0f02d...fff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på aap. Har vært under utredning i over 2 år og er nå avklart. Har derfor gått over til tiltaket arbeid med bistand og skal nå snart i gang med praksisplass i det ordinære arbeidsmarkedet 50 prosent. Etter avklaring kan jeg kun jobbe 50 med sykdommen jeg har. Skal derfor også søke 50 prosent ufør. Jeg er ikke under behandling hos psykolog eller tar medisiner fordi jeg allerede er utredet hos en psykolog. Det finnes ikke medisiner mot det jeg har da jeg har en personlighetsforstyrrelse. Men pga den krever det masse tilrettelegging og følger med mye som er usynlig. Feks som at jeg reagerer unormalt på en rekke ting eller sliter med relasjoner. Ved stor tilrettelegging kan symptomene nærmest være borte eller lite fremtredende. En av de mest fremtredene sidene ved forstyrrelsen er ustabilitet, tomhet, masse humør svingninger, lage problemer ut av ting som ikke finnes der enda, tidvis depresjon, svart og hvitt tenking i forhold til situasjoner eller mennesker, tåler ikke brå forandringer og tåler ikke for mye stress som fører fort til utmattelse.

Skrevet

Går på AAP, fikk omskolering i fjor, klarte bare ett år. Har akkurat fått forlenget tiltak, går fortsatt på utredning da det er dukket opp tegn på annen sykdom, startet egentlig på AAP pga. godartet hjernesvulst. Målet mitt er å stable meg på beina for å unngå uføretrygd.

Anonymous poster hash: 9296c...178
Skrevet

Går selv nå på aap som ekte syk, får noe behandling her og der, men ettersom jeg mener ufør er mer riktig så søker jeg etter det, men venter på Navs godkjennelse, men de er svært uenig, da de mener jeg slettes ikke er syk nok... Er rett og slett ufattelig uprofesjonelt av dem... Fikk avslag på 50 % og da kjente jeg meg så trist og sliten at nå blir det en 100 % søknad, takket være deres grusomme service har jeg jo bare blitt verre... :(

Skrevet

Tror det kommer an på hva slags behandling man er under. Det regnes som positivt for psykisk og fysisk helse å være i virksomhet, i tillegg er det bra for CV at man ikke får store hull, men kan fylle noe ut på den. Men jeg skjønner godt at det er tøft..

Systemet Nav fungerer dårlig til å hjelpe syke mennesker gjennom prosessen med å komme i meningsfull og varig virksomhet. Virker som at NAV fungerer dårlig med å gi sine ansatte varig virksomhet også. Har hatt stort gjennomstrekk av saksbehandlere, ofte en ny, enkelte har gitt svært dårlige råd som gjorde min behandling verre, og en del ante egentlig ikke hva mine helseutfordringer bestod i, knapt lest filen min. 

De gjør generelle vurderinger som ikke tar hensyn til din individuelle situasjon, derfor må du ivareta dine behov, i samarbeid med lege, som setter grenser for hva du klarer eller ikke, slik at du får en positiv progresjon. 

Anonymous poster hash: 2eea7...571
Skrevet

Tror det kommer an på hva slags behandling man er under. Det regnes som positivt for psykisk og fysisk helse å være i virksomhet, i tillegg er det bra for CV at man ikke får store hull, men kan fylle noe ut på den. Men jeg skjønner godt at det er tøft..

Systemet Nav fungerer dårlig til å hjelpe syke mennesker gjennom prosessen med å komme i meningsfull og varig virksomhet. Virker som at NAV fungerer dårlig med å gi sine ansatte varig virksomhet også. Har hatt stort gjennomstrekk av saksbehandlere, ofte en ny, enkelte har gitt svært dårlige råd som gjorde min behandling verre, og en del ante egentlig ikke hva mine helseutfordringer bestod i, knapt lest filen min.

De gjør generelle vurderinger som ikke tar hensyn til din individuelle situasjon, derfor må du ivareta dine behov, i samarbeid med lege, som setter grenser for hva du klarer eller ikke, slik at du får en positiv progresjon.

Anonymous poster hash: 2eea7...571

Enig,man må være ganske aktiv selv eller så kan det bli litt begrenset. I hvert fall litt det jeg føler på. At Nav og andre som samarbeider med Nav ikke kjenner meg. De ser bare diagnosen min,og setter begrensninger for meg utfra diagnosen og ikke før meg individuelt.

Synes ikke at de hører på meg uansett,så jeg er avhengig av at lege støtter meg. Hun kjenner jo meg bedre,og vet hva jeg ønsker.

Skulle ønske Nav så brukeren og ikke bare diagnosen,selv om de må ta hensyn til den også.

Anonymous poster hash: 3691f...2ef

Skrevet

Har ikke jobba på 8 år pga depresjoner. Nå gidder jeg ikke mer og jobber 80 % og skal øke til 100. Knalltøft, men gidder ikke mer av nav.

Anonymous poster hash: 00342...fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...