Gå til innhold

Hvordan baseres fett på bmi/vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en app der jeg fører inn vekt og der står det også blant annet hvor mange kalorier jeg trenger og hvor mye kroppsfett jeg har. Nå kan selvsagt ikke appen vite noe som helst om hvor mye kroppsfett jeg har, men jeg lurer på hvordan de finner ut at når jeg er så og så mange kilo, så skal fettprosenten være så og så mye.

Appen sier at jeg har ganske høy fettprosent samtidig som den sier at jeg er normalvektig og det tror jeg så gjerne på for jeg har ikke så mye muskler. Men om den skal gå ut fra et snitt burde den da ikke putte fettprosent i normalområdet når vekten er på normalområdet?

Opplys meg litt. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en app der jeg fører inn vekt og der står det også blant annet hvor mange kalorier jeg trenger og hvor mye kroppsfett jeg har. Nå kan selvsagt ikke appen vite noe som helst om hvor mye kroppsfett jeg har, men jeg lurer på hvordan de finner ut at når jeg er så og så mange kilo, så skal fettprosenten være så og så mye.

Appen sier at jeg har ganske høy fettprosent samtidig som den sier at jeg er normalvektig og det tror jeg så gjerne på for jeg har ikke så mye muskler. Men om den skal gå ut fra et snitt burde den da ikke putte fettprosent i normalområdet når vekten er på normalområdet?

Opplys meg litt. ;)

Det kan i grunnen bare utvikleren svare på. Så du bør spørre dem.

Normal fettprosent hos kvinner er vesentlig høyere enn hos menn, og man kan fint være normalvektig og en flott dame med 30-35% fett.

Hvis jeg skal spekulere vilt så tror jeg den baserer seg på oppgitt aktivitet og statistikk. Folk med tilsvarende aktivitet og kroppsvekt har gjerne en tendens til å ha en fettprosent innenfor et område.

• Liker 2
Skrevet

Hvilken app er dette?

Anonymous poster hash: b8e9e...282

Skrevet

Aha, så fordi jeg har oppgitt lite trening så satser den på at jeg har mye fett, det er jo logisk. Thanks.

Overvåk vekt heter den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...