AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Vi vurderer å kjøpe hus, men huset trenger ny drenering. I tillegg ønsker vi i samme slengen å sette inn to nye vinduer i kjelleretasjen, og de må være ca ti cm høyere enn de som er der i dag. De må da felles ned i bakken. Da får vi to ekstra soverom og godkjent rømningsvei fra disse. Hvor mye vil dette koste? Noen som har peiling? Jeg skjønner jo at det ikke er mulig å gi en skikkelig pris, men et overslag? Huset har stått til salgs lenge på grunn av dette, og vi vurderer å gi et bud noen 100K under takst for å få frigjort kapital til dette arbeidet. Anonymous poster hash: 26889...91d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Dette høres ut som et hus med fuktskader, innenfor dreneringen? Stemmer det, så ligg langt unna! Fordi du aldri vil få et fuktskadet hus med vanninnsig i mur/betong "rent" og tørt. Du kan derimot påføre deg og familien helseplager dere aldri blir kvitt. Har sett dreneringskostnader i rettstvister fra 200 000 og oppover for bare utvendig drenering. I tillegg kommer reperasjoner av følgeskader fra innsiden.Anonymous poster hash: c1ba1...9b1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Det er ikke påvist fuktskader ved fuktmåling. Hele kjelleren er i bruk, med kjellerstue, bad og to soverom som da ikke er godkjente på grunn av for små vinduer. Det vi reagerte på på visning, var en rålukt i kjellerboden, og en ingeniør vi hadde med oss mente at det vil utbedres med ny drenering. Det lukter rått, som i en potetkjeller om du skjønner hva jeg mener. Du ville ligget langt unna, altså? Anonymous poster hash: 26889...91d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Jeg ville også lagt langt unna. En nabo av meg gjorde et lignende kjøp og selv om han brukte bortimot hundretusen på å drenere ble hele familien syke av å bo der.Anonymous poster hash: 62e39...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå