Gjest esmerald Skrevet 16. september 2004 #1 Skrevet 16. september 2004 Jeg var på kinesisk restaurant forrige lørdag og der bestilte jeg en rett bestående av ris, panert kylling og sursøt saus. Dette må ha vært det beste jeg noen gang har smakt!!! Så jeg var i butikken igår og kjøpte sursøt saus, fra blue dragon tror jeg? Den var i en slik orange pose og sausen skulle bare varmes opp. Men det smakte ikke noe likt som den på restauranten! Har noen en oppskrift på slik sursøt saus de bruker i kinarestauranter eller vet dere om noen som selger slik ferdigsaus som er like god? Takk for svar!
Arkana Skrevet 16. september 2004 #2 Skrevet 16. september 2004 Dette er den jeg har. Om det er den du tenker på kan jeg ikke si (restauranter er jo også ganske forskjellige når det gjelder sausene), men du kan jo prøve å se. Enkel sursøt saus 3 dl buljong ½ ts revet ingefær 2 ss tomatpuré 1 ss vineddik 2 ss soyasaus 1-2 ss sukker 2 ts maisenna ½ dl ananaskraft Ha alle ingrediensene bortsett fra maisenna og ananaslake, i en kjele og kok opp. Rør i maisenna rørt ut i ananassaft og hell over. Kok opp på nytt og smak til med sukker.
chardonnay Skrevet 16. september 2004 #3 Skrevet 16. september 2004 Ut av ferdig varianter syns jeg uncle bens sweet&sour er kjempegod!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå