AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Del Skrevet 28. august 2015 ......over dette innslaget i Norske talenter. Det gjør meg sikker til en ond og slem person. Men jeg kan ikke noe for det. http://www.tv2.no/v/953929/ Anonymous poster hash: 01920...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 29. august 2015 #2 Del Skrevet 29. august 2015 Det er vel en kjensgjerning at ikke alle går videre i slike programmer på grunn av talentet alene. Ofte fokuseres det på for eksempel alder eller bakgrunnshistorie, noe som farger folks oppfatning av en fremføring. Klart det er vanskelig å ikke la seg påvirke av en trist historie, eller en svært ung deltaker, eller av en annen utfordring (som for eksempel funksjonshemming). Personlig hadde jeg foretrukket en bedømming utelukkende på grunnlag av talent alene, men jeg synes det er greit at de innledende rundene brukes til å vise bredde og spenn. Jeg ble heller ikke verken rørt eller imponert av innslaget, men regner ikke meg selv som verken ond eller slem av den grunn. Folk røres og imponeres av forskjellige ting. Du har rett til din mening om innslaget. Ond og slem blir du først hvis du for eksempel begynner å slenge dritt om det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #3 Del Skrevet 29. august 2015 Men det er slik nesten alle overskrifter er for tiden, bare for å lokke til seg lesere. Rørt til tårer, hyllet, går verden rundt, overraskende og andre sterkt ladede ord brukes HELE tiden. Jeg klikker med vilje ALDRI på sånt, for det er som regel ganske ordinære ting som vises. Slik får nettsider klikk. Hvilke ord skal vi bruke når noe virkelig er ekstraordinært? Anonymous poster hash: 968f7...fc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #4 Del Skrevet 29. august 2015 Det er vel en kjensgjerning at ikke alle går videre i slike programmer på grunn av talentet alene. Ofte fokuseres det på for eksempel alder eller bakgrunnshistorie, noe som farger folks oppfatning av en fremføring. Klart det er vanskelig å ikke la seg påvirke av en trist historie, eller en svært ung deltaker, eller av en annen utfordring (som for eksempel funksjonshemming). Personlig hadde jeg foretrukket en bedømming utelukkende på grunnlag av talent alene, men jeg synes det er greit at de innledende rundene brukes til å vise bredde og spenn. Jeg ble heller ikke verken rørt eller imponert av innslaget, men regner ikke meg selv som verken ond eller slem av den grunn. Folk røres og imponeres av forskjellige ting. Du har rett til din mening om innslaget. Ond og slem blir du først hvis du for eksempel begynner å slenge dritt om det. Ja, det er ikke måte på hvor mange som synger for sin far, mor, tante, bror, søster, katt, hund eller hamster som døde av kreft. Spesielt i taletprogrammer fra USA. Og er det små barn, er de jo sååå søte at de må bare få gå videre. Anonymous poster hash: 968f7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 29. august 2015 #5 Del Skrevet 29. august 2015 Dette er da ingen ting og skulle bli rørt over. Det var rett og slett dårlig. I dag så har vi et klart faglig syn om at utviklingshemmede skal respekteres og være en del av samfunnet. I det øyeblikk man synes dette var bra og nok til å gå videre, hva gjør man egentlig da? Jo man diskriminerer dem og ser på dem som annenrangsborgere. Man skal behandle mennesker likt i slike konkurranser, for det er konkurranse. Ingen skal ha noen særordninger i dette. Noe annet er i samfunnets daglige gjøremål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #6 Del Skrevet 30. august 2015 Nå har jeg ikke orka å se på det du linker til, men skjønner at det handler om talentkonkurranse der det fokuseres på at deltaker har opplevd et eller annet vondt. Jeg kjenner jeg blir veldig anti sånne ting, orker rett og slett ikke å se på slikt en gang, fordi det er så åpenbart at man fisker etter sympati, og jeg har ikke lyst til å "gå fem på" slike triks. Kan bli rørt over ting jeg møter på i hverdagen, mennesker jeg møter som har det vanskelig på et eller annet vis, det oppleves ekte. Jeg har ikke lyst å bli en del av en slags massesuggesjon og ha sterke meninger om noe som media kjører frem som noe jeg bør mene akkurat slik om. Det kan godt hende det er oppriktig synd på personen, men når media forteller meg at jeg skal synes synd på eller mene at noen har rett til noe eller har blitt behandlet urettferdig slik eller sånn får jeg lyst å mene stikk motsatt! Dessuten forteller medier alltid bare en brøkdel av sannheten. Det blir som om at vg har en overskrift om at "mor med funksjonshemmet sønn fikk ikke støtte til rullestol", så begynner automatisk "alle" å ha kjempesterke meninger om at det er uhørt at folk med funksjonshemmede barn ikke får støtte til rullestol og engasjerer seg høylytt i saker de egentlig ikke vet noe om. Ble litt på siden av tråden her, men blir så opprørt over folk! Anonymous poster hash: 1b8c3...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå