Gå til innhold

Nytt hodelag, behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig kjøpt ett hodelag til 2000kr. Hvordan skal jeg gå frem med behandling? Står så mye rart overalt. Noen legger nye hodelag i olje, mens andre sier det er det dummeste man gjør. Vil ikke risikere å ødelegge ett så dyrt hodelag. Det er forresten veldig mykt og fint, ikke tørt som mange nye hodelag pleier å være.

Anonymous poster hash: 5317c...60b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nylig kjøpt ett hodelag til 2000kr. Hvordan skal jeg gå frem med behandling? Står så mye rart overalt. Noen legger nye hodelag i olje, mens andre sier det er det dummeste man gjør. Vil ikke risikere å ødelegge ett så dyrt hodelag. Det er forresten veldig mykt og fint, ikke tørt som mange nye hodelag pleier å være.

Hva er et hodelag? Evt hvilken type KjÆledyr er dette???

Anonymous poster hash: 4b10d...2a1

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker pleie fra Stübben, og bruker hodelaget som normalt med en gang. Fin bruk er god pleie :)

• Liker 1
Skrevet

Er det evt en hodeGAVL du mener, ettersom tråden er under hjem og fritid-Kjeledyr?

Skrevet

Ikke la det ligge å slenge, heng det opp på en stor knagg. Tørk over hvis det kommer noe skitt på, og puss det med jevne mellomrom. Jeg bruker å vaske lett med lærsåpe og smøre inn med noen form for fett. Mange gjør det omvendt, men det er ikke jeg opplært til. Dersom det er lær av god kvalitet, og det bør det jo være til den prisen, bør dette være tilstrekkelig for å holde det fint. 

Til deg over: Hodelag er en type utstyr til hester. 

Anonymous poster hash: 95739...bbd
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker pleie fra Stübben, og bruker hodelaget som normalt med en gang. Fin bruk er god pleie :)

Kan du fortelle meg hva et hodelag er?

• Liker 1
Skrevet

Ikke la det ligge å slenge, heng det opp på en stor knagg. Tørk over hvis det kommer noe skitt på, og puss det med jevne mellomrom. Jeg bruker å vaske lett med lærsåpe og smøre inn med noen form for fett. Mange gjør det omvendt, men det er ikke jeg opplært til. Dersom det er lær av god kvalitet, og det bør det jo være til den prisen, bør dette være tilstrekkelig for å holde det fint. 

Til deg over: Hodelag er en type utstyr til hester. 

Anonymous poster hash: 95739...bbd

Tusen takk! Beklager forstyrrelsen i tråden.

• Liker 1
Skrevet

Kan du fortelle meg hva et hodelag er? Anonymous poster hash: 4b10d...2a1

Utstyr til hest. Sitter på hodet til hesten når man rir, og tøylene er festet der.

• Liker 1
Skrevet

Utstyr til hest. Sitter på hodet til hesten når man rir, og tøylene er festet der.

Tusen takk! :)

Skrevet

Er det evt en hodeGAVL du mener, ettersom tråden er under hjem og fritid-Kjeledyr?

antageligvis ikke siden tråden er lagt i kategorien "kjæledyr", noe som er riktig og relevant

• Liker 2
Skrevet

Kan du fortelle meg hva et hodelag er?

Ikke ofte jeg sier dette, men ... Google det! 

(Hva er det med folk som ser et ord de ikke skjønner, og forlanger detaljforklaringer på hva alt betyr i stedet for å slå det opp? Går dere inn i bilforumet og spør "hva er en clutch?"?)

Anonymous poster hash: ff8f8...dd3

• Liker 6
Skrevet

Når jeg kjøper nytt utstyr smører jeg det med lærbalsam og lar det ligge ett døgn, før jeg tørker av det overflødige fettet for så å vaske med salsåpe. Sverger til Stubben hamanol og glycerinsåpe :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke ofte jeg sier dette, men ... Google det! 

(Hva er det med folk som ser et ord de ikke skjønner, og forlanger detaljforklaringer på hva alt betyr i stedet for å slå det opp? Går dere inn i bilforumet og spør "hva er en clutch?"?)

Anonymous poster hash: ff8f8...dd3

Beklager, men jeg var redd for at ordet kunne være en skrivefeil (da noen som skriver innlegg på telefon noen ganger poster innlegg med feil ord pga stave/skrive-program/), da jeg aldri før hadde hørt ordet, og derfor brukte jeg ikke google. Men jeg skal bli flinkere til å bruke google.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...