Gå til innhold

Diskusjon om klær til kjæledyr

Poppie

Anbefalte innlegg

Det er din mening. Om dekket har hette og ører eller ikke spiller da vel ingen rolle. Jeg har en som elsker å pynte seg og få skryt hvor fin hun ser ut Hun har både bunad og tyllkjørt

Anonymous poster hash: 07d78...5c5

Å herrejemini!

Ei bikkje aner ikke forskjell på tyllskjørt eller bunad, og den elsker ikke å kle seg ut! Snakk om å tillegge dyr menneskelige egenskaper!

En hund reagerer på stemmebruk og væremåte til mennesker. Og såklart blir den happy over positiv oppmerksomhet!"

Den ville blitt like glad om du med fin og opprømt stemme hadde sagt: "å du fæle stygge bikkjekrek" så lenge du har stemmen i en positiv tone.

Hoff, bunad og tyllskjørt! Skulle likt å sett min hund på 70kg i tyllskjørt, høhø  :fnise:  (eller ikke!)

Anonymous poster hash: 94918...d7d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk om å tillegge dyr menneskelige egenskaper!

Anonymous poster hash: dbd23...00f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrejemini!

Ei bikkje aner ikke forskjell på tyllskjørt eller bunad, og den elsker ikke å kle seg ut! Snakk om å tillegge dyr menneskelige egenskaper!

En hund reagerer på stemmebruk og væremåte til mennesker. Og såklart blir den happy over positiv oppmerksomhet!"

Den ville blitt like glad om du med fin og opprømt stemme hadde sagt: "å du fæle stygge bikkjekrek" så lenge du har stemmen i en positiv tone.

Hoff, bunad og tyllskjørt! Skulle likt å sett min hund på 70kg i tyllskjørt, høhø  :fnise:  (eller ikke!)

Det jeg strekker meg til når det gjelder pynteting på hundene mine, er at jeg fikk sydd bundads-SELER til dem. Det blir bare så feil å ha på dem klær. Mennesker har behov for klær, ikke dyrene. Hunder og katter blir heller ikke "søtere" av å bli tvangskledd.

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: dbd23...00f

Dette er bare trist

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter på ingen måte til de som ikke diller og duller med hunden. Men de som gjør det derimot. Det finnes noen rariteter med puddel også som koser seg med å farge etter de har klippet, så de er ikke noe bedre.

Men de aller fleste som driver på sånt går til små hunder fordi de er så nusselige osv.

Jeg skjønte egentlig det :P Ville bare få frem at de fleste av oss er normale :) 

Anonymous poster hash: 63b73...4ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot unødvendige klær på hunder, men hvis hunden først må ha klær på seg pga. kulde eller regn, så er det fint med variasjon. Ingen forskjell på å ha stilig halsbånd og det å ha stilig regndekken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imperio

Jeg har en liten rase, og han bruker en "vest" som skal unngå at de lange hårene under kroppen skal subbe i gjørme og vann, og for å minske antall snøballer som henger seg fast i pelsen om vinteren. Den har et motiv på seg, og er ikke et flatt og kjedelig ensfarget vest. Det står "VIP: very important pup" på den. 

Når man først skal ha noe så kan det jo se fint ut.

Har også en med refleks, et  hundedekken for høsten. som også hjelper på med å holde han ren og tørr under magen.

Jeg er imot å putte bunad og tutu på hunder. Min hund bruker ikke lue, for han har nedover ører som varmer nok. Vi hadde "sko" til den første hunden vår, for vi brukte å gå over ei stål/metall (kanskje ikke stål/metall men ikke mur) bro under turene, og det ble så kaldt om vinteren at hun måtte bæres over broen. Skoene gjorde at hun klarte å gå fint over den broen om vinteren. Hun veide 40-45 kg og broen er lang. 

Det å gi hundene en ny farge, neglelakk eller tutu er jeg 100% imot, og ser på det som dyremishandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten rase, og han bruker en "vest" som skal unngå at de lange hårene under kroppen skal subbe i gjørme og vann, og for å minske antall snøballer som henger seg fast i pelsen om vinteren. Den har et motiv på seg, og er ikke et flatt og kjedelig ensfarget vest. Det står "VIP: very important pup" på den. 

Når man først skal ha noe så kan det jo se fint ut.

Har også en med refleks, et  hundedekken for høsten. som også hjelper på med å holde han ren og tørr under magen.

Jeg er imot å putte bunad og tutu på hunder. Min hund bruker ikke lue, for han har nedover ører som varmer nok. Vi hadde "sko" til den første hunden vår, for vi brukte å gå over ei stål/metall (kanskje ikke stål/metall men ikke mur) bro under turene, og det ble så kaldt om vinteren at hun måtte bæres over broen. Skoene gjorde at hun klarte å gå fint over den broen om vinteren. Hun veide 40-45 kg og broen er lang. 

Det å gi hundene en ny farge, neglelakk eller tutu er jeg 100% imot, og ser på det som dyremishandling. 

Fantastisk enig med deg akkurat der. Jeg ser heller ikke noe galt i å ha varmedekken/jakke til hunden med trykk på. Det er når eierene tror de har fått dukker istedet for hunder, at jeg også reagerer.

Det med neglelakk er litt morsomt i mitt tilfelle. Jeg hadde en liten bf tispe og hun var ofte med meg i neglesalongen da jeg skulle fikse neglene mine. Hun satt på fanget mitt og hver eneste gang la hun poten oppå bordet. Det virket nesten som om hun ville ha farge også.

For å si det sånn. Hun fikk ingen neglelakk på klørne  :)

Anonymous poster hash: 5385f...3a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker klær når det er veldig kaldt eller veldig mye vind og kuldegrader. Da er det snakk om fôret dekken til hund. Det må vi for hvis ikke vil han ikke ut. Brukes kun når det er -10 eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hva du mener, hvis du tenker nissedrakt og prinsessekjole, men har absolutt ikke noe imot ullgensrer og slikt på hunden.

vil bare legge til at det ikke bare er korthårede hunder som kan ha bruk for dekken når det er kaldt. Mine har masse pels (labbetuss), men jeg bruker dekken likevel;)

Anonymous poster hash: 47149...b16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket og tovet genser til hunden min, for at hun ikke skal fryse i 15 minusgrader. Hun er en "innehund", og selv kler jeg på meg når jeg skal ut i kulden midtvinters. 

Det kunne ikke falle meg inn å kle på bikkja bare for moro skyld, eller fordi det er "søtt". Tyllskjørt har ingenting på ei bikkje å gjøre! Da bør man heller fortsette å leke med dukker. 

Anonymous poster hash: d7ba9...b36
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte egentlig det :P Ville bare få frem at de fleste av oss er normale :)

Anonymous poster hash: 63b73...4ad

Ok, det var da bra :) 

Jeg har jo en liten papillon, men føler meg ikke som en normal miniatyrhundeier. Min lille tass tror han er en ordentlig arbeidshund og blir ikke sliten selv etter 2-3 timer på tur :P 

Ikke en gjennomsnittlig 4 kg hund nei haha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en hund som bruker fast munnkurv grunnet at hunden spiser sten. Hunden har gått igjennom mange operasjoner grunnet dette og tåler ikke en operasjon til grunnet alder og mange operasjoner tidligere. 

Anonymous poster hash: c57e8...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om en hund som bruker fast munnkurv grunnet at hunden spiser sten. Hunden har gått igjennom mange operasjoner grunnet dette og tåler ikke en operasjon til grunnet alder og mange operasjoner tidligere. 

Anonymous poster hash: c57e8...3b4

Men det er jo noe annet enn å kle dem ut for å gjøre den "søte" og menneskeliggjøre dem med skjørt osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har klær på seg på vinteren. Syr de selv etter mål. Og da bruker jeg jo selvfølelig spreke farger og kjøper stoff med artig mønster. Syns det viktigste er at stoffet er godt og tøyelig så det ikke går ut over bevegelsen. har også sydd bunadssele, er sydd etter de puppiaselene så er egentlig bare en hjemmelaget puppia. Og hun må bruke potesokker på asfalten på de varmeste sommerdagene og kaldeste vinterdagene. Hun har tynne ståører så er det veldig kaldt blir det lue på. med de er bare sånne kjedelige strikkeluer som er laget for hund.

Liker ikke kostymer da, og klær som ikke er sydd eller kjøpt etter mål.

Anonymous poster hash: 9c779...fbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...