Gå til innhold

Diskusjon om klær til kjæledyr

Poppie

Anbefalte innlegg

HVORFOR bestiller man klær til hunden sin?

Ja, jeg forstår de som har korthårede hunder som trenger å holde seg varme om vinteren, men jeg fatter ikke hvorfor mennesker skal menneskeliggjøre dyr?

HVORFOR trenger bikkja di supermanndrakt, HVORFOR skal katta di ha lue, HVORFOR skal du ha hamstersokker ??? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVORFOR bestiller man klær til hunden sin?

Ja, jeg forstår de som har korthårede hunder som trenger å holde seg varme om vinteren, men jeg fatter ikke hvorfor mennesker skal menneskeliggjøre dyr?

HVORFOR trenger bikkja di supermanndrakt, HVORFOR skal katta di ha lue, HVORFOR skal du ha hamstersokker ??? 

Folk som driver med slikt, er rett og slett dyremishandlere. Hunder skal behandles som hunder. Klarer du ikke å respektere at hunden din ikke er et barn, eller en dukke, skal du ikke skaffe deg hund. Hunder og katter er ikke leketøy, selv om noen tror det.

En ting er å skaffe litt fancy jakker/dekken, som er laget for å beskytte hunden mot kulde og regn. En annen ting er å kjøpe dukkeklær til den.

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom gruppa nå nettopp, og der er det ei som etterlyser morsomme munnkurver til hund. Ei kommenterer at munnkurven hun bestilte er for liten til hunden, og la ut bilde av katta som har den på. Det ser bare helt forferdelig ut. Inntrykket jeg fikk av den diskusjonen var at maskene blir kjøpt for moro skyld, slik at hunden skal se rar ut etc. Dette er jo helt feil! Burde man ikke kjøpt sånt på dyrebutikk hvis man har en aggressiv hund som behøver slikt? 

Var ei som kommenterte at hun synes det er fælt at dyrene skal gå med dette. Hun blir vel kastet ut snart. 

Håper dette var tull, og at ingen er så vettløse at de kjøper sånt ræl og tvinger hundene til å gå med det uten at det virkelig er et behov. Og det er vel ikke akkurat god kvalitet over det som kjøpes heller, og jeg tenker at de dermed kan være ubehagelige for hunden, og i verste fall være skadelig. 

Jo, stemmer at de skal brukes på hunder som har en tendens til å bite. Slike folk skulle blitt meldt til dyrepolitiet, som vi nettopp har fått her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som driver med slikt, er rett og slett dyremishandlere. Hunder skal behandles som hunder. Klarer du ikke å respektere at hunden din ikke er et barn, eller en dukke, skal du ikke skaffe deg hund. Hunder og katter er ikke leketøy, selv om noen tror det.

En ting er å skaffe litt fancy jakker/dekken, som er laget for å beskytte hunden mot kulde og regn. En annen ting er å kjøpe dukkeklær til den.

Typisk sånne ting som kommer fra de som ikke har hund. Det er vel ikke "naturlig" for en hund å gå rundt i et snøre og bo inne i et hus?

Anonymous poster hash: 07d78...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom gruppa nå nettopp, og der er det ei som etterlyser morsomme munnkurver til hund. Ei kommenterer at munnkurven hun bestilte er for liten til hunden, og la ut bilde av katta som har den på. Det ser bare helt forferdelig ut. Inntrykket jeg fikk av den diskusjonen var at maskene blir kjøpt for moro skyld, slik at hunden skal se rar ut etc. Dette er jo helt feil! Burde man ikke kjøpt sånt på dyrebutikk hvis man har en aggressiv hund som behøver slikt?

Var ei som kommenterte at hun synes det er fælt at dyrene skal gå med dette. Hun blir vel kastet ut snart.

Håper dette var tull, og at ingen er så vettløse at de kjøper sånt ræl og tvinger hundene til å gå med det uten at det virkelig er et behov. Og det er vel ikke akkurat god kvalitet over det som kjøpes heller, og jeg tenker at de dermed kan være ubehagelige for hunden, og i verste fall være skadelig.

Det er jo slettes ikke slik at munnkurv kun brukes på agressive hunder.... Da har du misforstått asså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo slettes ikke slik at munnkurv kun brukes på agressive hunder.... Da har du misforstått asså

Jaha? Dette var nytt for meg. Når ellers mener du at det er nødvendig med munnkurv?

Anonymous poster hash: 0aee9...2f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hello Kitte

Forklar

Jeg har drevet med hund i 30 år og aldri hørt om noen som bruker munnkurv pga andre ting

Har heller aldri hørt om folk som bruker munnkurv for moroskyld

Selv har jeg kun brukt munnkurv på en av hundene jeg har hatt 1 gang hos en veterinær.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Dette var nytt for meg. Når ellers mener du at det er nødvendig med munnkurv?

Man kan ha nytte av en munnkurv for eksempel når man skal klippe klør eller bli undersøkt av dyrlege. Ikke alle hunder er like glad i det, og kan bli redde, derav bite/nappe. Men å ta på en hund munnkurv bare på gøy synes jeg ikke noe om i det hele tatt. 

Endret av laurelin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en hund trenger ikke være aggressiv bare fordi den prøver å bite når man undersøker/klipper klør. Den prøver å si ifra at den ikke liker det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munnkurv bør ikke brukes på hunder med mindre det er behov for det. Behov kan være at den er aggressiv i møte med andre hunder, eller kan bite ved klipping av klør, men da skal den brukes kun i den situasjonen, aldri ellers. Og da bruker man en munnkurv man får anbefalt fra kennelklubb eller dyrebutikk, ikke ræl man kjøper på ebay. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk sånne ting som kommer fra de som ikke har hund. Det er vel ikke "naturlig" for en hund å gå rundt i et snøre og bo inne i et hus?

Herlighet. Ro deg ned et hakk. Jeg har 3 hunder og jeg bruker ikke munnkurv på dem for moro skyld. Munnkurv skal brukes når det er nødvendig. Ikke fordi hundene skal se "morsomme" ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund og får om et par måneder en til.

Likevel synes jeget er hekt bak mål å kjøpe skjørt, hettegensere, og annet som skal få dem til å se søt ut. Hetter med ører på... *grøss*

Hvis poenget med det de kjøper er å holde varmen, så hvorfor ikke bare kjøpe et hekt ordinært regndekken eller varmedekken?

Hvis det ikke holder så er det jo fordi folk vil kle opp hunden som en dukke eller et barn.

Idiotisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som har en for uvane å spise ting bruker også ofte munnkurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklar

Jeg har drevet med hund i 30 år og aldri hørt om noen som bruker munnkurv pga andre ting

Har heller aldri hørt om folk som bruker munnkurv for moroskyld

Selv har jeg kun brukt munnkurv på en av hundene jeg har hatt 1 gang hos en veterinær.

En av mine tisper har alltid snutebånd på hos vet. Hun finnes ikke agressiv, men kunne nok satt tennene i det første og beste hun fikk tak i av frykt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Ro deg ned et hakk. Jeg har 3 hunder og jeg bruker ikke munnkurv på dem for moro skyld. Munnkurv skal brukes når det er nødvendig. Ikke fordi hundene skal se "morsomme" ut.

Her var det snakk om klær til hund. Følg med i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund og får om et par måneder en til.

Likevel synes jeget er hekt bak mål å kjøpe skjørt, hettegensere, og annet som skal få dem til å se søt ut. Hetter med ører på... *grøss*

Hvis poenget med det de kjøper er å holde varmen, så hvorfor ikke bare kjøpe et hekt ordinært regndekken eller varmedekken?

Hvis det ikke holder så er det jo fordi folk vil kle opp hunden som en dukke eller et barn.

Idiotisk.

Det er din mening. Om dekket har hette og ører eller ikke spiller da vel ingen rolle. Jeg har en som elsker å pynte seg og få skryt hvor fin hun ser ut😄😄😄😄😄 Hun har både bunad og tyllkjørt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder som har en for uvane å spise ting bruker også ofte munnkurv.

Da skal de avvennes med å bite/spise på ting.

Her var det snakk om klær til hund. Følg med i timen.

Unødvendig bruke av klær og munnkurv er en dårlig ting likevel.

BTW: Kan vi få flyttet akkurat dette temaet til  "Kjæledyr" En slik diskusjon hører ikke hjemme her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening. Om dekket har hette og ører eller ikke spiller da vel ingen rolle. Jeg har en som elsker å pynte seg og få skryt hvor fin hun ser ut😄😄😄😄😄 Hun har både bunad og tyllkjørt😉 Anonymous poster hash: 07d78...5c5

Du mener hunden elsker å kle seg ut og bli behandlet som et tilbehør, men faktum er at hunden vet at det blir mye oppmerksomhet og er sosial av seg. Det er det samme som når min blir overivrig når vi skal gå tur.

Jeg har ikke sagt at du skader hunden på noen måte, men det er ganske typisk for de som får seg små hunder typ chihuahua og som generelt ikke behandler dem som hund.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener hunden elsker å kle seg ut og bli behandlet som et tilbehør, men faktum er at hunden vet at det blir mye oppmerksomhet og er sosial av seg. Det er det samme som når min blir overivrig når vi skal gå tur.

Jeg har ikke sagt at du skader hunden på noen måte, men det er ganske typisk for de som får seg små hunder typ chihuahua og som generelt ikke behandler dem som hund.

Forsiktig med generaliseringen nå :P Jeg har en pomme som er så hund så det går ann å bli. Kjenner jeg gremmes over de som putter bunad på hunden sin. Bunad og hund hører ikke sammen, skamme seg. 

Anonymous poster hash: 35836...e26

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig med generaliseringen nå :P Jeg har en pomme som er så hund så det går ann å bli. Kjenner jeg gremmes over de som putter bunad på hunden sin. Bunad og hund hører ikke sammen, skamme seg.  Anonymous poster hash: 35836...e26

Jeg sikter på ingen måte til de som ikke diller og duller med hunden. Men de som gjør det derimot. Det finnes noen rariteter med puddel også som koser seg med å farge etter de har klippet, så de er ikke noe bedre.

Men de aller fleste som driver på sånt går til små hunder fordi de er så nusselige osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...