AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Hei! Jeg fikk lov til å passe på katten til en venninne fordi hun var opptatt denne perioden. Katten var rundt 4 mnd og hun likte seg godt hjemme hos oss. Hun fikk mat så ofte hun ville og fikk kos hjemme hos oss. Siden katten var så liten og hun ikke bor her hjemme hos oss, slapp vi henne ikke ut. Men for 2 dager siden hadde hun klart og komme seg ut i hagen på et vis, skjønner ikke helt hvordan. Jeg lette etter katten dag og natt. Jeg klarte ikke å finne katten noen sted så jeg hengte opp plakater og la ut innlegg på dyresider. Jeg har vært ute hver kveld og lett etter katten og jeg har bedt naboer om å se etter katten. Venninnen min hadde nettopp fått katten sin og pga. eksamen osv. rakk hun ikke å vaksinere eller sette chip på katten, men hun skulle få en helsesjekk idag når hun skulle komme for å hente katten idag. Men det fikk hun ikke. Gikk rundt i nabolaget idag også og ringte på noen andre hus bak i en annen gate. Ringte på en gammel dame, kan si hun var gretten og sur. Hun hadde tydeligvis tatt med katten til dyrebeskyttelsen fordi ingen tok vare på den? Hun sa at den hadde kommet på døra hennes og at det regnet i hele natt og den ville ha mat. Den fikk jo mat hos meg, meg hun visste ikke hvor jeg bodde og hun er ikke kjent i området. Jeg forklarte alt, men så sa hun at vi hadde klart å rote bort flere katter. Noe jeg ikke skjønner! Greia var at det var en liten katt som kom til hagen vår, akkurat som de mange andre kattene som kommer for mat. Vi ga katten litt mat når den kom, mer gjorde vi ikke fordi vi trodde det var en nabokatt som de andre. Den var ikke hos oss hele tiden, så trodde den var hjemme hos seg selv. Den hadde da gått til hennes hage også og spurt om mat. I og med at hun hadde sett den i hagen vår mente hun at det var vår katt og at vi ikke klarte å ta vare på den. Det blir for dumt spør du meg! Hun hadde ringt dyrebeskyttelsen for den også'!¨¨ Hun begynte rett og slett å skrike på meg og sa at jeg ikke var ment til å ha en katt. Og at hun ikke visste hvem sin katt det var da, Men at hun skulle ringe dyrebeskyttelsen på mandag og si ifra. Og at vi skulle høre fra mattilsynet på mandag? Hun skjønte ingen ting! Hvis katten først er i dyrebeskyttelsen, er det mulig å få den tilbake? Hvis ja, hva må jeg gjøre? Anonymous poster hash: f5b19...bbe
PetrovaFire Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Hvis katten er hos dyrebeskyttelsen kan man adoptere den, hvis man ikke kan bevise at den er hennes (men hvis den ikke chippet er det kanskje vanskelig). Det kan hende dyrebeskyttelsen er behjelpelig hvis man beskriver katten og slikt.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Hvis katten er hos dyrebeskyttelsen kan man adoptere den, hvis man ikke kan bevise at den er hennes (men hvis den ikke chippet er det kanskje vanskelig). Det kan hende dyrebeskyttelsen er behjelpelig hvis man beskriver katten og slikt. Ok, skal gjøre det! Takk for svar Anonymous poster hash: f5b19...bbe
Tvist Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Hun har vel sikkert bilde av katten? De pleier ikke være så vanskelige...
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Hun har vel sikkert bilde av katten? De pleier ikke være så vanskelige... Ja det har hun, jeg har også flere bilder av katten. Har hørt at de ikke er vanskelige, men med naboen som skal si ifra blir det litt vanskelig. Anonymous poster hash: f5b19...bbe
Aurora M. Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 (endret) Nå har jo den gamle damen sagt at hun skal ringe DB på mandag og si fra at det er din katt (eller din venninnes), etter det jeg forstår, så da ordner det seg nok. Ring DB du og, og send bilde av katten, så får dere den nok tilbake. Når det er sagt, så gjorde hun helt rett ved å ringe DB, og jeg skulle ønske alle var like ansvarsfulle som henne! En så liten katt har ingen ting ute på egen pote å gjøre. Hun skulle kanskje ha tatt en runde i nabolaget og hørt først, men her kan det være grunner til at hun ikke gjorde det som vi ikke vet noe om. Dog var det ufint av henne å skrike til deg. Når man passer en så liten katt, må en være uhyre årvåken så den ikke finner veien ut. Katter har ikke stedsans før de nærmer seg året, og skal ikke ut alene før den tid. Du nevner også at du har matet (mater?) andre katter som kommer inn i hagen din. Når det dukker opp sultne fremmede katter på den måten, skal man alltid søke å finne eier. Det kan være nabokatter som bare er ute etter en ekstra godbit (da skal de ikke mates), men de kan også være bortkomne/hjemløse som trenger hjelp til å finne hjem igjen, eller hjelp i form av fosterhjem/kattehus hos en frivillig organisasjon. Er man villig til å bidra, kan man ofte ved å ta en telefon til en av disse organisasjonene, få i stand et samarbeide ved at man f.eks mater fast til det er et fosterhjem ledig hvis det er fullt overalt. Små katter derimot skal alltid tas i hus. Endret 28. august 2015 av Aurora M.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå