AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg har flyttet til en annen by og har ikke meldt flytting på posten.no fordi det er dyrt og jeg får aldri post uansett gjør det noe om jeg ikke melder flytting? Kan Lånekassen sjekke opp adressen og trekke tilbake stipend eller noe? Jeg har heller ikke fått reisestipend, kan det ha noe å gjøre med at jeg ikke har meldt flytting? (Bor 6 1\2 time unna hjembyen) Anonymous poster hash: 8dfd5...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 28. august 2015 #2 Del Skrevet 28. august 2015 For Lånekassen sin del trenger du bare å oppdatere på dine sider på Lånekassen.no. Koster det penger å endre adresse hos Posten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullkornspasta Skrevet 28. august 2015 #3 Del Skrevet 28. august 2015 Ja, selvfølgelig må du melde flytting! Kan smelle hardt tilbake på deg hvis du ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #4 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg har aldri meldt flytting de stedene jeg har bodd, og jeg har vært student i 5 år. I 2 forskjellige byer i Norge. Fikk reisestipend på ett sted, men da tok det 2 timer med fly hjem.. Anonymous poster hash: b9705...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #5 Del Skrevet 28. august 2015 For Lånekassen sin del trenger du bare å oppdatere på dine sider på Lånekassen.no. Koster det penger å endre adresse hos Posten?? Ja, koster 500kr for 8mnd eller noe, ikke all verdens men mye for en fattig student Ja, selvfølgelig må du melde flytting! Kan smelle hardt tilbake på deg hvis du ikke gjør det. Hvordan det?:oAnonymous poster hash: 8dfd5...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 28. august 2015 #6 Del Skrevet 28. august 2015 Studenter trenger ikke melde flytting. http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Flytte/Melde-flytting-innen-Norge/Vanlige-sporsmal-om-flytting-innen-Norge/?chapter=602#kapitteltekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #7 Del Skrevet 28. august 2015 "For de fleste studenter er det best å bestille Varig adresseendring. Da registrerer postbudet din nye adresse, og du får levert posten der inntil du melder adresseendring på nytt. Å melde adresseendring er gratis, og da får du ettersendt posten gratis fra din gamle til din nye adresse de første to månedene. Du kan få ettersendt posten for lengere periode om du vil." Sakset fra posten.no Anonymous poster hash: 9a16a...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 28. august 2015 #8 Del Skrevet 28. august 2015 Studenter trenger ikke melde flytting.http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Flytte/Melde-flytting-innen-Norge/Vanlige-sporsmal-om-flytting-innen-Norge/?chapter=602#kapitteltekst Nei, ikke til Folkeregisteret, men det er jo greit at posten kommer fram dit den skal så det er greit å melde flytting til Posten, og man bør melde flytting til Lånekassen for å få det man har rett på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 28. august 2015 #9 Del Skrevet 28. august 2015 Selvsagt bør du melde flytting... Skal foreldrene dine få regningene dine?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #10 Del Skrevet 28. august 2015 Selvsagt bør du melde flytting... Skal foreldrene dine få regningene dine?? Får dem digitalt selvfølgelig Anonymous poster hash: 8dfd5...968 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enirt Skrevet 28. august 2015 #11 Del Skrevet 28. august 2015 koster ikke penger og endre adresse. er ettersending på posten som koster. Du melder bare flytting på posten også får du ettersent posten i 2 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #12 Del Skrevet 29. august 2015 jeg har ikke meldt flytting da jeg har bodd i andre byer for å studere. jeg har aldri fått reisestipend. har bodd max 5 timer fra min folkeregistrerte adresse. Anonymous poster hash: 5f7fd...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. august 2015 #13 Del Skrevet 29. august 2015 Det er gratis å melde flytting, så du har nok misforstått noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 29. august 2015 #14 Del Skrevet 29. august 2015 Jeg har ikke meldt flytting, bare registrert adressen min på studentweb, lånekassen og lignende + selvfølgelig abonnement på blader og ting jeg kjøper på nettet. Får alle regningene mine digitalt Har ikke vært noe problem for meg, jeg har fått reisestipend også (bor 9 timers kjøring fra hjemstedet mitt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #15 Del Skrevet 29. august 2015 Bodde du hjemme før? I så fall: bytt adresse umiddelbart! I det tredje semesteret mitt fikk jeg ikke mer stipend av Lånekassen fordi de mente jeg bodde hjemme når postadressen min var der (selv om jeg kunne vise til at jeg bodde over 100 km unna foreldrene mine). Pga den usannsynlig elendige lange behandlingstiden deres tok det et halvt år og masse eposter frem og tilbake før jeg fikk penger. Og jeg fikk ikke tilbakebetalt alle sparepengene jeg måtte leve av. Jeg opplever Lånekassen som like elendige som det jeg leser i media om Nav. Fungerer sikkert kjempefint for de fleste, men så fort det er noe som ikke følger normen er saksbehandlerne fullstendig handlingslammet. Anonymous poster hash: 3a2a5...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 29. august 2015 #16 Del Skrevet 29. august 2015 Bodde du hjemme før? I så fall: bytt adresse umiddelbart! I det tredje semesteret mitt fikk jeg ikke mer stipend av Lånekassen fordi de mente jeg bodde hjemme når postadressen min var der (selv om jeg kunne vise til at jeg bodde over 100 km unna foreldrene mine). Pga den usannsynlig elendige lange behandlingstiden deres tok det et halvt år og masse eposter frem og tilbake før jeg fikk penger. Og jeg fikk ikke tilbakebetalt alle sparepengene jeg måtte leve av. Jeg opplever Lånekassen som like elendige som det jeg leser i media om Nav. Fungerer sikkert kjempefint for de fleste, men så fort det er noe som ikke følger normen er saksbehandlerne fullstendig handlingslammet. Anonymous poster hash: 3a2a5...1a4 Jeg hadde intrykk av at det var motsatt; at hvis du har folkeregistrert adresse samme sted som der du studerer at lånekassen kunne tro at du bodde hjemme hos foreldrene dine. Jeg har ikke endret adresse i folkeregistret, bor likevel 400 km unna, har registrert den adressen på lånekassen og studentweb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå